Tour De France 2020.

Tour De France 2020.
Du menar som ett mini-lagtempo ala Maipei -96?
Du menar som ett mini-lagtempo ala Maipei -96?
Var tvungen att googla för att se och förstå Mapei -96”. Mäktigt!! (Inga skivbromsar då heller ?) Är 3 st Jumbo så överlägsna och ensamma över kat1an idag så kan de fördela bonussekunderna som de vill i laget.
Touren och spänningen skulle vara i stort sett död.

Tour De France 2020.
Angående eventuellt avbrytande av touren så kan detta absolut komma i spel om man får mer (eller mindre) omfattande smittspridning bland cyklisterna. Men där är vi inte nu.

Att ett stopp på ett visst datum skulle vara hemligt planerat på förhand är nog att betrakta som en konspirationsteori.

Tour De France 2020.
Ah, jag ser på internationella cykelforum att Alaphilippe naturligtvis begick regelbrottet med flit eftersom DQS inte ville köra i gult såhär tidigt. Motargumentet verkar vara det lika balanserade "Nej absolut inte, mina källor säger att touren kommer stängas ner pga corona efter första vilodagen och då vill man såklart vara i ledningen när man kan".
Nu tror jag inte att det ligger någon listig plan bakom. Men är det inte väldigt klantigt att inte ha koll på den regeln. Är det vanligt att bryta mot den och oftast ses det genom fingrarna med det, eller att det inte brukar upptäckas? Svårt att tro att dom klantar sig så mycket, dom har ju koll ner på tusendelar hur många Watt cyklisterna skall använda för varje millimeter av etappen - typ, så att inte ha koll på den regeln är märkligt, tycker jag.

Tour De France 2020.
Kollade lite på början av sändningen nu i efterhand. 3 backar på slutet, den sista dock "åkbacke". Men i första backen var det svensk asfalt, dom andra såg jag inget av. Kan bli jobbigt.

Tour De France 2020.
Var tvungen att googla för att se och förstå Mapei -96”. Mäktigt!! (Inga skivbromsar då heller ?) Är 3 st Jumbo så överlägsna och ensamma över kat1an idag så kan de fördela bonussekunderna som de vill i laget.
Touren och spänningen skulle vara i stort sett död.
Ferraris lärljungar hade ju en lagtempoövning 1994.

Tour De France 2020.
Vari består taktiken hos Ineos att i går 3km före målgång, efter lång tid i ledningen, direkt falla tillbaka en bra bit i fältet? De nämnde i sändningen redan på förhand att ”vid 3km-märket kommer Ineos snabbt falla bak” men förklaringen gick över huvudet på mig.

Tour De France 2020.
Har det inte med klungtid vid krasch? Man kör som satan fram till 3 km märket, sen kan man chilla lite för blir det en krasch så får alla inblandade samma tid som klungans måltid?

Tour De France 2020.
Vari består taktiken hos Ineos att i går 3km före målgång, efter lång tid i ledningen, direkt falla tillbaka en bra bit i fältet? De nämnde i sändningen redan på förhand att ”vid 3km-märket kommer Ineos snabbt falla bak” men förklaringen gick över huvudet på mig.
UCI rule 2.6.026. In the case of a duly noted fall, puncture or mechanical incident in the last three kilometres of a road race stage, the rider or riders involved shall be credited with the time of the rider or riders in whose company they were riding at the moment of the accident. His or their placing shall be determined by the order in which he or they actually cross the finishing line.

Så man vill skydda sina GC-åkare från att tappa tid om de hamnar i/blir blockade av krascher.

Tour De France 2020.
Har det inte med klungtid vid krasch? Man kör som satan fram till 3 km märket, sen kan man chilla lite för blir det en krasch så får alla inblandade samma tid som klungans måltid?
UCI rule 2.6.026. In the case of a duly noted fall, puncture or mechanical incident in the last three kilometres of a road race stage, the rider or riders involved shall be credited with the time of the rider or riders in whose company they were riding at the moment of the accident. His or their placing shall be determined by the order in which he or they actually cross the finishing line.

Så man vill skydda sina GC-åkare från att tappa tid om de hamnar i/blir blockade av krascher.

Aha, ja, jag hörde ordet Sturzgefahr fladdra förbi... Gäller det bar visa typer av etappslut?

Tour De France 2020.
Är det här sista utposten på happyride för de som är salig i sin tro på att fälgbromsar är bäst?
Jag bytte från skivor till en fultysk med flintabromsar och QR. Saknar skivorna!
Jag kollar på Eurosport, men lyssnar mest.

Tour De France 2020.
Är det här sista utposten på happyride för de som är salig i sin tro på att fälgbromsar är bäst?
Jag bytte från skivor till en fultysk med flintabromsar och QR. Saknar skivorna!

Kan va. Finns nog en del som bara cyklar med sina fälgbromsar (som jag) inte inte bråkar på happy så mycket.

Tour De France 2020.
Det är märklig presentation i banprofilsbilden, enligt fliken "mountain passes & hills" på https://www.letour.fr/en/stage-6 är sista knäppan Cat 3 med 2.1 km @ 7.3%. Typ perfekt för Phil Gilbert - om han hade varit kvar. Kanske Dan Martin kan sprätta loss ? Eller kniper Al(ph)aphilippe tillbaka gula efter hårdkörning utför och en sen attack med typ 500 m kvar ?

Nä det va första lilla kullen på dagens etapp som va 2.1km@ 7.3%.

Tour De France 2020.
Alla i dagens utbrytning hade skivor.
Jag har inga skivor på mina fyra inkl extra hjul. Kanske bättre med skivor men billigast behålla det jag har. Snålheten gillar att matas med framgångar för fälgbromsar.

Tour De France 2020.
Inget vidare drag i huvudklungan, anade det när man såg banprofilen. Det vanliga snacket om att det går så fort att ingen orkar attackera funkar inte heller, dom kör ju inte ens snabbare än utbrytarna.

Tour De France 2020.
Inget vidare drag i huvudklungan, anade det när man såg banprofilen. Det vanliga snacket om att det går så fort att ingen orkar attackera funkar inte heller, dom kör ju inte ens snabbare än utbrytarna.
Nej den här etappen går inte till historien som dom mest nervkittlande direkt.
Synd om Luchenko som fick vinna i en öde målgång.

Tour De France 2020.
Vad är med de engelska kommentatorerna och deras kippande efter andan hela tiden? Jag vägrar pröjsa för usla Eurosport-player och GCN-appen kraschar alltid på min mobil (om nu de ens erbjuder svenska kommentatorer), så jag tittar därför via Tiz. Båda snubbarna gör ständigt inandningsljud som om de vore två kedjerökande boomers som åkt till Himalaya och det är sjukt jobbigt att lyssna på.

Lyssna på eländet:

Senast ändrad:
Tour De France 2020.
blir det ett sömnpiller idag eller kanske lite kantvind?

1599196815897.png

Tour De France 2020.
Kul etapp idag, fullt ös från kilometer noll och fullt ös på slutet. Nu hoppas jag på Sagan efter Boras hästjobb i början o det va ju dom som skapade oredan med riktig offensiv körning.

Tour De France 2020.
YES!!!
Tror det är han som ses spänna skorna sist i klungan med 2 km kvar. Därifrån ser han att hans kapten är trygg längre fram.
1,7 kvar rundar han till höger delvis m hjälp av FDJ.
1,3 kvar ligger han i höger kö ca 13onde från spets.
Har ”tur” att få innerkurva och utrymme med Sagan arm mot arm t vä.
Även Carapas var utan skivor idag o ändå lyckades han inte gå med.

Tillbaka
Topp