Tour De France 2020.

Tour De France 2020.
Dagens etapps banprofil:
7e347

Tour De France 2020.
Nä.
"Det har ju inte hänt nånting nästan" sa Vacchi ordagrant för någon minut sedan.

Tour De France 2020.
nä.

Kollar på Tirreno Adriatico istället, nån skitbrant backe som de skall uppför två ggr. Låter som Bäckstedt är bisittare på den engelska kommenteringen.

Tour De France 2020.
Nä, han drog ju igång först (för tidigt, pga att han hamna i vinden utan gubbe framför) o dom andra va på väg om eller redan förbi med högre hastighet när han fick knuffen.
Van Aert såg ut att ta lite ”halvvind” större delen av upploppet innan han blev helt ren. Kan vara självvalt för att inte bli instängd. Att ändå prestera så bra (utan skivor ??) är beundransvärt. Tur att ingen vurpade och bra att ”skyddsombudet” satte ner foten mot Sagan (tycker jag som vet hur ont det gör att vurpa).

Tour De France 2020.
Ser ut att kunna bli en rolig dag. Kommer säkert bli flera försök och sista timmen lär bli både uppför och nedför i någon utbrytbing. Hoppas på revansch för Hirschi men lite vadsomhelst kan hända!

Tour De France 2020.
Tippade visst rätt igår. Ännu mer spännande idag i GC-racet. Passar Pogacar och han kommer att vara mer desperat än Bernal och Roglic. Med hanns output i det här läget tror jag att han har en chans att göra något fint idag. Hoppas i alla fall :)

Tour De France 2020.
Tippade visst rätt igår. Ännu mer spännande idag i GC-racet. Passar Pogacar och han kommer att vara mer desperat än Bernal och Roglic. Med hanns output i det här läget tror jag att han har en chans att göra något fint idag. Hoppas i alla fall :)
Eller så väntar han till i morgon?
Spännande!

Tour De France 2020.
ba868

Lång etapp med en del klättring idag.
Om jag ser rätt så har de ca 1000 meter höjdskillnad sista 3 milen.
Rugs tips är nog inte så dumt.
Idag kan man fördärva sina GC chanser om man kör för hårt.
Bernal o Quintana har stora förväntningar på sig och vågar nog inte riskera för mycket. Å andra sidan behöver de marginal till Roglic’ inför tempot.
Pogacar har typ mera råd att gå i väggen. Har redan gjort teamet mer än nöjd.
Jumbo bara bevakar.
MEN har ju haft fel förr ?

Tour De France 2020.
Från Jumbos hemsida
”Roglic is looking forward with confidence to the upcoming trilogy in the mountains. “Tomorrow’s stage will be much more difficult than today’s. It will be tough, with the sequence of climbs and the mountaintop finish. I expect the necessary attacks and a fight for the GC on the final climb. The team is very strong and we have to keep riding like we have been doing the entire Tour. I am looking forward to it.” ”

Tour De France 2020.
Hmmm, nu har det bestämts att det är rullande 7-dagarsfönster som gäller för "2 strikes and you're out". Dvs när de testar alla på måndag nästa vecka så börjar alla på 0 och det krävs isf 2 nya positiva Corona-testresultat för att ett lag ska behöva packa ihop och åka hem - https://cyclingtips.com/2020/09/the...ndow-resets-right-before-next-round-of-tests/
Vettigt tycker jag. Smittsamheten minskar markant efter en tid och har man färre än 2 smittade tyder inget på att det är utom kontroll inom bubblan. Sedan är de rent säkerhetsmässigt troligen minst lika skyddade som random annan 30-åring som har ett jobb/familj samtidigt som väldigt få om någon är i riskgrupp. Känns mycket som signalpolitik när det gäller sport och covid.

Tour De France 2020.
Vettigt tycker jag. Smittsamheten minskar markant efter en tid och har man färre än 2 smittade tyder inget på att det är utom kontroll inom bubblan. Sedan är de rent säkerhetsmässigt troligen minst lika skyddade som random annan 30-åring som har ett jobb/familj samtidigt som väldigt få om någon är i riskgrupp. Känns mycket som signalpolitik när det gäller sport och covid.
Väldigt olika för land och sport. Läste just nu om ex i hockey o KHL (där de iof enkelt att flytta på matcher). Jokerit som spelar i KHL, sätts nu i 2veckors karantän av myndigheterna på grund av exponeringen av koronavirus i föregående spel).

Tillbaka
Topp