TPU innerslang
Står säkert Made in China på dom!Är inte jättesugen köpa rakt från Kina om det finns Europa-alternativ, så jag tror jag köper dyrare slangen ändå i så fall. Det går ju inte åt så många av dem.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Står säkert Made in China på dom!Är inte jättesugen köpa rakt från Kina om det finns Europa-alternativ, så jag tror jag köper dyrare slangen ändå i så fall. Det går ju inte åt så många av dem.
”Since all of our manufacturing is done in Europe, less CO2 is released during production as well.”Står säkert Made in China på dom!
Ingen som har en kartong brukar stå där om det är xxxxx eller utvecklat där i österike.”Since all of our manufacturing is done in Europe, less CO2 is released during production as well.”
![]()
Sustainability - Tubolito
The TPU material from which Tubolitos are made is 100% recyclable. With the Tubolito Recycling Program, we create an easy way to return used Tubolitos to us.www.tubolito.com
Jan Heine har de senaste 14(?) månaderna inte enbart börjat sälja TPU-slangarFinns det inte gått om premium räcerdäck för slang?
Mhm har sett det, han är ute på hal is, får ta ett snack med han.Jan Heine har de senaste 14(?) månaderna inte enbart börjat sälja TPU-slangar
![]()
![]()
Rene Herse Introduces TPU Tubes
We're beyond excited to introduce the new Rene Herse TPU tubes. They take the performance of our tires to the next level. Why tubes? Tubeless is great for many applications—anytime you ride on debris-strewn highways, where the sealant will seal small punctures from glass and…www.renehersecycles.com
utan även TPU tätningsvätska
![]()
![]()
Rene Herse Introduces TPU Tube Sealant
Tubeless or TPU tubes? Cyclists choose tubeless setups mainly for one reason: The sealant inside the tire seals small punctures caused by glass shards and tiny steel wires. (For mountain biking, a reduction of pinch flats is even more important. For road and most gravel…www.renehersecycles.com
och nu även TPU-anpassade däck
![]()
![]()
Introducing TPU-Specific Road Tires
Tubeless is great for many applications, but it comes with the hassle of having to top up sealant frequently. If you don’t ride on debris-strewn highway shoulders (where the sealant will seal small punctures from glass and steel wires) and if your tires are wide…www.renehersecycles.com
Ok jag testade Pirellis förra säsongen gillade ljudet men annars vetefan. Fick punka en gång på väg till jobb slet ut skiten o har kört butyl sen dess.Oj, låt inte @Stumpy se det här! Han kommer säkert inte ha varit med om det själv och därför anklaga dig för att vara mytoman.. Men ja det finns fortfarande en hel del slangdäck att välja på där ute iallafall för landsväg. Hoppas det håller i sig så.
Finns två läger i tråden, team Tubolito och team Aliexpress. Jag själv kör Tubolito.
Det där verkar variera, och är inte helt säkert att det beror på slangen heller. Jag har aldrig fått punka varken när jag var liten knodd och sladdade (bokstavligen, det var det coolaste vi visste) som en galning på både asfalt och grus med gamla slitna däck eller nu som vuxen på racer. Peppar peppar ta i trä osv. Gäller både butyl och TPU. Medan andra får punkor varannan vecka. Byter man slang och råkar ut för punka kort därpå så behöver det inte betyda att det var slangens fel, så som slumpen fungerar.Ok jag testade Pirellis förra säsongen gillade ljudet men annars vetefan. Fick punka en gång på väg till jobb slet ut skiten o har kört butyl sen dess.
Men är trots allt redo att ge det en chans till.
Innan dess var det flera år sen jag fick punka så blev rätt förvånad![]()
Har cyklat 300 mil med mina tubolito lättviktsslangar hittils i år utan någon punkteringOk jag testade Pirellis förra säsongen gillade ljudet men annars vetefan. Fick punka en gång på väg till jobb slet ut skiten o har kört butyl sen dess.
Men är trots allt redo att ge det en chans till.
Innan dess var det flera år sen jag fick punka så blev rätt förvånad![]()
Mitt värsta punkaminne är två punkor med astunga butylslangar inom en halvtimme men det var inte slangarnas fel. Fälgbandet hade en vass kant.....En punka betyder ingenting. Man kan ha de mest punkteringssäkra alternativet som finns och ändå få punka efter cyklat 2 m om man träffar fel.
Det finns fler tillverkare som kommer med lätta däck för slangMhm har sett det, han är ute på hal is, får ta ett snack med han.
Nej jag tror inte heller det hade med slangen att göra, det var otur och kunde hänt med vilken slang som helst då det var en vass pryl från väggrenen som gjorde punkteringen. Framgick inte att jag efter turen även bytte däck.Det där verkar variera, och är inte helt säkert att det beror på slangen heller. Jag har aldrig fått punka varken när jag var liten knodd och sladdade (bokstavligen, det var det coolaste vi visste) som en galning på både asfalt och grus med gamla slitna däck eller nu som vuxen på racer. Peppar peppar ta i trä osv. Gäller både butyl och TPU. Medan andra får punkor varannan vecka. Byter man slang och råkar ut för punka kort därpå så behöver det inte betyda att det var slangens fel, så som slumpen fungerar.
Om jag var du skulle jag inte vara rädd för att testa TPU igen om du är sugen så länge du inte köper super-ultra-übertunna varianter som väger 3 gram. Bikeinn säljer Pirelli TPU:er för 119 kr eller nåt såg jag, kan vara värt att plocka upp en-två uppsättningar. Själv föredrar jag Tubolitos orangea ventiler haha. Montera noggrant enligt konstens alla regler och se till att inget kläms så ska det funka lika bra om inte bättre rent punka-mässigt jämfört med butyl. Tyvärr visar alla tester att butyl och TPU är lika dåliga på snake bites/pinch flats, så där är det ingen skillnad.
Det finns fler tillverkare som kommer med lätta däck för slang
"Pirelli has announced a tube-type version of its fastest road bike tyre, the P Zero Race RS."
"According to the Italian brand, a 28c P Zero Race RS clincher weighs only 230g per tyre, compared to 290g for an equivalent tubeless version."
"P Zero Race RS clincher is a little more than 20 per cent lighter than the tubeless version."
"Pirelli has announced a tube-type version of its fastest road bike tyre, the P Zero Race RS."
"According to the Italian brand, a 28c P Zero Race RS clincher weighs only 230g per tyre, compared to 290g for an equivalent tubeless version."
"P Zero Race RS clincher is a little more than 20 per cent lighter than the tubeless version."
Det där verkar variera, och är inte helt säkert att det beror på slangen heller. Jag har aldrig fått punka varken när jag var liten knodd och sladdade (bokstavligen, det var det coolaste vi visste) som en galning på både asfalt och grus med gamla slitna däck eller nu som vuxen på racer. Peppar peppar ta i trä osv. Gäller både butyl och TPU. Medan andra får punkor varannan vecka. Byter man slang och råkar ut för punka kort därpå så behöver det inte betyda att det var slangens fel, så som slumpen fungerar.
Om jag var du skulle jag inte vara rädd för att testa TPU igen om du är sugen så länge du inte köper super-ultra-übertunna varianter som väger 3 gram. Bikeinn säljer Pirelli TPU:er för 119 kr eller nåt såg jag, kan vara värt att plocka upp en-två uppsättningar. Själv föredrar jag Tubolitos orangea ventiler haha. Montera noggrant enligt konstens alla regler och se till att inget kläms så ska det funka lika bra om inte bättre rent punka-mässigt jämfört med butyl. Tyvärr visar alla tester att butyl och TPU är lika dåliga på snake bites/pinch flats, så där är det ingen skillnad.
Ytterligare ett riktigt lätt däck för enbart slang som är på gång ärDet däcket jag kör med, prova nu när jag gick upp till 30mm.
Mycket nöjd än så länge
Gick ju förvånansvärt fort! Nu ska det bytas slangarKär bara fälgbromsar på alla cyklar så om jag inte överlever vill jag att samtliga cyklar doneras till miyataförsamlingen.
Visa bilaga 777994
Fick hem ett likadant fyrpack igår. Skönt att slippa plastventilen som bara sjunker in i hjulet när det börjar småläcka.
Synd väl bara när cykeln står still? Och den ska väl förhoppningsvis vara i rörelse för det mesta?Fick hem ett likadant fyrpack igår. Skönt att slippa plastventilen som bara sjunker in i hjulet när det börjar småläcka.
Rosa ventiler kommer inte matcha något vidare med cykeln men det är vad det är.
Mina 36g slangar hade svarta metallventiler medan 45g graven hade rosa! Oklart om det är öga dom är nyare produktionsdatum (2025-03 vs 2024-12 dom gravelvarienten hade) eller att dom lättare har svart medan dom tyngre har rosaSynd väl bara när cykeln står still? Och den ska väl förhoppningsvis vara i rörelse för det mesta?
Mina 36g hade rosa ventiler iaf!Mina 36g slangar hade svarta metallventiler medan 45g graven hade rosa! Oklart om det är öga dom är nyare produktionsdatum (2025-03 vs 2024-12 dom gravelvarienten hade) eller att dom lättare har svart medan dom tyngre har rosa Visa bilaga 779836
Visa bilaga 779837
Nej, det är TPU:erna. Välkommen till sekten!Så då har min ögonsten fått tpuslangarna. Jävlar vad det känns som den accelerar snabbare nu? Men det kanske har mer att göra med att i år endast cyklat på en tung gammal 90tals mtb med 50mm däck, barn i barnstol och korg i fram haha...
Visa bilaga 780843
Helvete vad nice, NU KÖÖÖR VI!Garanterat TPUns förtjänst. De kommer även förbättra din kondition, erektion och sociala status.
Garanterat TPUns förtjänst. De kommer även förbättra din kondition, erektion och sociala status.
RFSU har precis lanserat ”micro” som finns i både rosa och orange så oavsett om man kör RideNow från Aliexpress eller Tubolito så kan man matcha sin cykels slangar! Dock är den orangea dyrare av någon anledning.Finns det TPU-kondomer? Man vill ju matcha, och latex går ju bra.
Oklart, däremot har jag ett styrlager med härlig använd kondomfärgFinns det TPU-kondomer? Man vill ju matcha, och latex går ju bra.
På tiden jag körde barnstol körde jag 25or tänk om jag också kört 50mm vilken jäkla känsla. Med denna kommentar så visar jag ovisshetens ansikte kan man säga. Komfort is the shit!Så då har min ögonsten fått tpuslangarna. Jävlar vad det känns som den accelerar snabbare nu? Men det kanske har mer att göra med att i år endast cyklat på en tung gammal 90tals mtb med 50mm däck, barn i barnstol och korg i fram haha...
Visa bilaga 780843
Sexuella aktiviteter bör främst göras vid fortplantningssyfte. I övrigt så rekommenderar jag dig o ta en extra tur med hojen i stället för det där andra.Finns det TPU-kondomer? Man vill ju matcha, och latex går ju bra.
Ja komforten är det inget fel på, snabba 50mm slicks med lågt däcktryck, korg, 1x samt 33/46 växling haha, kan bokstavligen talat cykla uppför en vägg (känns det som iaf).På tiden jag körde barnstol körde jag 25or tänk om jag också kört 50mm vilken jäkla känsla. Med denna kommentar så visar jag ovisshetens ansikte kan man säga. Komfort is the shit!
Det verkar tyvärr inte vara 650b. 571..Vad är billigt.
![]()
Road Bicycle TPU Inner Tube Ultralight Cycling Bike Tire Tubes 650×23-32C 29inch 622 French Valve 45/65/85MM - AliExpress 18
Smarter Shopping, Better Living! Aliexpress.comwww.aliexpress.com
Är det någon som sett en tpu för 650b/27,5” för med bred 30-32mm för under 100kr?Det verkar tyvärr inte vara 650b. 571..
Sprucken ur kartongen innan pumpning, gissar jag?RideNow TPU med 80 mm plastventil.
Har legat i sadelväska som reserv i nån månad i kartongen den kom i.
Kanske inte jättetryggt val som nödslang på tur.
Visa bilaga 782263
jep! uppfrätt på kanten och sen öppen längsmed ett par cm. Den har som sagt legat i kartongen nedtryckt i sadelväska så visst kartongen har tryckts ihop något men knepigt med en reservslang som måste behandlas som kungligheter för att inte spontandö innan det är dags.Sprucken ur kartongen innan pumpning, gissar jag?
Men du har iaf hängt med på senaste hajpen! Det ska du ha!RideNow TPU med 80 mm plastventil.
Visa bilaga 782263
Visst är det trist att råka ut för, men att tunna slangar är ömtåliga är ingen överraskningRideNow TPU med 80 mm plastventil.