Herrefanifadderuttan!
Jag tror nog det finns en del här som tränat tills det inte finns något mera att ta av, men sluta nu! Jag reagerar för att min mamma som är fd. bandyspelare, skidåkare samt fotbollspelare... råkade få två hjärtinfarkter när hon var 70... senare samma år gjorde hon ett arbetsprov på cykel... och DOG! Som tur var så övervakades detta av en kardiolog, som räddade henne. Jag och brorsan körde dit i 200 knyck (300 km från olika håll). Det visade sig att hon, som aldrig rökt en cigg, osv, har genetiskt trånga kranskärl (tydligen vanligt i Karelen).
Kontentan av detta är att brorsan, tydligen tog åt sig mer av detta... ngt år senare klappade han i hop i bilen med två barn, på väg för att fira semester... fick käka hjärtmedicin i ett år... innan man upptäckte att allt var OK!
Jag skiter uppriktigt i vilket, tror att jag känner min kropp, samt har nog ett annat förhållande till döden (så länge det går fort).
Självklart har jag inte läst varken artikeln eller undersökningen, hur svårt är det att klura ut att extrem ansträngning får man betala?
Hur många har varit där?
Lagomotion, suger, speciellt för äldre människor (+50)... för att inte åldras, småste vi plågas lite grann... näe, hänvisar inte till någon undersökning... får inte kroppen spö... anpassar den sig... det påstår jag!
Sedan kanske man inte ska sprinträna för ofta när man är 75... vem vet, skulle vara ett coolt sätt att dö på, enligt mig...