Trimma stjärten ? Cykla vs Gå vilket är bäst?

Jag går på jobbet, det skulle bli många farliga situationer om jag cyklade på kontoret. Men inte fan har jag nån fast stjärt för det. ;)

Cykla är bra som fan iallafall. Men trappmaskinen är nog ultimat för nötknäckar-rumpa :)
-Satan sickna göt guzzen på gymmen ligger inne med.

När jag cyklar är det insidan av lår som kroknar när det är tungt. Är det för att de jobbar mest eller för att den muskeln inte är så stark? Iaf tror jag att jag är fast just där.

(svar på frågan: handlar det om att bygga rump-muskler eller att få bort fett? Ska du få bort fett handlar det om intensitet vs tid. Ska du ha muskler är får du hitta nåt som tar där du vill bygga. Hur man bygger muskler där vet jag inte, jag vill mest ha magrutor:)

Har man trappor till jobbet så är det nog bättre för stjärten, annars cykel. Ett antagande helt baserat utan vetenskapliga fakta.

snowman119 skrev:
-------------------------------------------------------
> vilket ger bäst resultat för en fast stjärt.
> Att cykla eller att gå?

Det är ju två saker som måste göras. Dels ska onödig vaddering bort, och dels ska muskelmassan ökas. Med andra ord är det nog dags för både långa fettförbrännande pass och för tunga, explosiva rörelser.

Jag skulle gissa på att om du lägger in en serie utfall med hantlar eller skivstång (se http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/BBLunge.html eller http://www.exrx.net/WeightExercises/Quadriceps/DBLunge.html ) i ett par av dina träningspass, och sedan kombinerar det med cykel eller gång så kommer det att ge bra resultat.

För den extreme finns ju alltid den här metoden också:

För de som vill detaljstudera ... .... ändresultatet, så finns filmen i högre upplösning här:
http://media.crossfit.com/cf-video/CrossFit_NicoleBWx15OHS.mov

/s-o -- Fast stjärt? Jo, jag har en stjärt, fast ... :-)

Japp vill du har fast stjärt så är det utfall som gäller! Kollar bara på Percylurse, han har kört mkt utfall :P

Gäller väl att ha bra rundtramp om rumpan ska få sitt när man cyklar. Men att gå uppför Alpe d´Huez kanske stärker rumpan det med.

Aha! Så det var p.g.a. fäktningen, som tjejerna nöp mig i rumpan...
Det var dock roligare att nypas tillbaka! Så mycket mer att greppa!

Cykelrumpa (eller cykelstjärt) finns ju som ord. Gårumpa har jag däremot aldrig hört. Talar för att cykling borde trimma rumpmuskulaturen mer än gång...

Träna!

Löpning, gympa och cykel gör susen för rumpan, men glöm inte att ha koll på maten. Ett gym kan nog fixa rumpan, men har man lite väl mycket fluff så kanske man ska fixa kosten först...eller kanske samtidigt med träningen.

Och vet ni vad.

Allt är sant här på happy!

Mark Levengoods mamma lovade honom ett körkort om han inte (rökte? Söp? eller pluggade tillräckligt?) tills han fyllde 18. Han skötte sig, och när han fyllde 18 kom han förväntansfull till sin mamma för att inkassera. Hon skrattade o sa inte hade hon råd med det, han fick väl cykla, det får en fast o fin rumpa av och en sån kunde han behöva om hon förstått saken rätt.

Berättat i Sommar eller om det var nån annanstans. Hon kanske har rätt?

testa o att gå/springa i trappor och ta 2 till 3 kliv lr per gång istället för ett

när man är tvungen att lyfta upp fötterna högt så aktiverar det dajm musklerna ganska bra

för själva dajmkrysset finns det väl knipövningar:)

vanlig gång ger inte så mycket, då är mtb på stökiga stigar mer givande

Vill man ha en riktigt bootymamma ass så är tunga vikter och djupa knäböj kanon
Springa i trappor/berg ger troligen den snyggaste rumpan

Mixa cyckel och promenader. Det har jag gjort i många år och har trots att jag är en gubbe i 50-årsåldern fastare rumpa än de flesta tjejer av betydligt yngre årgång. Fast det är klart, jag trampar kronhoj med balongdäck och hänger bara i barer där det spelas rock!

Senast redigerad av en moderator:
AndersS skrev:
> Vad ska man ha en trimmad stjärt till!?

Är vi inne på intimrakning nu? :)

BFS skrev:
> AndersS skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vad ska man ha en trimmad stjärt till!?
>
> Är vi inne på intimrakning nu? :)

Shit gabben du vet inte vad du ger dig in på, intimrakning av röven åkallar enorma problem. Jag läste en engels text här på happy om en kille på ngn skola som gjort det, ngn som minns den? huuua.. men mkt garv dock =D

Cykla...spring...träna! Mindre energi in än man gör av med...det borde framhäva rumpan. Fast löpning, cykling och gympa är nog den optimala kombinationen...och glöm inte kosten.

Tillbaka
Topp