Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
konscious sa:Har nu smaldäck 25 mm Continentaldäck GP 4000s II som inte är TLR
Vaf ska man ha för TLR-däck på 18 mm Dt swiss fälgar.
Har bara kört TLR Mtb tidigare så ser bara fördelar eller?
mhenry sa:Pumpa oftare än med slang? Det har jag inte märkt av.
Henrik_E sa:TL är inte värt besväret på racer.
Jeppe_E sa:Henrik_E sa:TL är inte värt besväret på racer.
Besväret?
Schwalbe Pro One på Scope fälgar. 87 mil med blandade vägar, allt ifrån dödsgrus till Holländsk pavé utan bekymmer.
bsandborgh sa:
Är det inte från 1900-talet är det säkert inget att ha?emmer sa:...så vet jag hur jag känner :-)
Det finns inget en PR-snubbe inte kan sälja in till dig va?Sixten Fors sa:Är det inte från 1900-talet är det säkert inget att ha?emmer sa:...så vet jag hur jag känner :-)
Jag köper sällan något, men om/när jag väl köper ser jag till att få moderna grejor. Brukar bli bäst så.Henrik_E sa:Det finns inget en PR-snubbe inte kan sälja in till dig va?Sixten Fors sa:Är det inte från 1900-talet är det säkert inget att ha?emmer sa:...så vet jag hur jag känner :-)
Idealkonsumenten som man kan lura på bakmaskiner, 3D-teve och tunga tubelessdäck :-)Sixten Fors sa:Jag köper sällan något, men om/när jag väl köper ser jag till att få moderna grejor. Brukar bli bäst så.Henrik_E sa:Det finns inget en PR-snubbe inte kan sälja in till dig va?Sixten Fors sa:Är det inte från 1900-talet är det säkert inget att ha?emmer sa:...så vet jag hur jag känner :-)
tinkerbell sa:Jag vet inte vilka problem man löser med tubeless som motiverar nackdelarna det medför. Men visst är det trevligt att det finns andra som köper ny, dyr, oprövad och ej färdigutvecklad teknik så att man själv kan anamma tekniken när den mognat. Vad som är trist är att man blir kallad teknikfientlig, luddit, mossig, motvalskärring och andra invektiv för att man inte kastar sig över det senaste som inte löser några reella problem...
Henrik_E sa:Som vanligt en klick som tror att ny = bra. tyvärr en alltför vanlig vanföreställning. Men som sagt, hur ska annars branschen ha råd att utveckla nytt utan att folk betalar för betor.
Du behöver tubdäck :-)N_sandstrom sa:Kanske borde köra tubeless på pendlarhybriden?
Gillar komforten i att knappt ha nån luft när man skutter ner för trottoarkanter och så.
Är rätt förvånad över att jag aldrig punkat på den
N_sandstrom sa:Kanske borde köra tubeless på pendlarhybriden?
Gillar komforten i att knappt ha nån luft när man skutter ner för trottoarkanter och så.
Är rätt förvånad över att jag aldrig punkat på den
Manurhin2 sa:Får man ens skriva i tråden om man älskar både tubeless och skivracer ?
Jo, det går säkert argumentera för att de ger en mycket bekvämare cykling då längden gör att de fjädrar (i.e. sviktar) mer utan att vevarmslängden blir för stor.Bengt-re sa:Bara om du har P.M.P. crankset på pzykeln.Manurhin2 sa:Får man ens skriva i tråden om man älskar både tubeless och skivracer ?
Bengt-re sa:Tyngre, fälgar som är svårare att montera vanliga däck på, begränsat utval och av dessa flera rätt sopiga däck, högre rullmotstånd, större risk för otrevliga haverier. För fördelen att undvika snajkbajtz? Nja.... Skivat bröd var en bättre ide.
Nackdelar: Tyngre, högre rullmotstånd, risk för att däcket släpper från fälgen vid högre lufttryck, kladd med tätningsvätska både vid montering och vid punktering.julgus sa:Nackdelar? Ej färdigutvecklad teknik? Löser inte ett problem? Utveckla gärna vad du menar då jag inte är riktigt med här.
tinkerbell sa:Jag vet inte vilka problem man löser med tubeless som motiverar nackdelarna det medför. Men visst är det trevligt att det finns andra som köper ny, dyr, oprövad och ej färdigutvecklad teknik så att man själv kan anamma tekniken när den mognat. Vad som är trist är att man blir kallad teknikfientlig, luddit, mossig, motvalskärring och andra invektiv för att man inte kastar sig över det senaste som inte löser några reella problem...
tinkerbell sa:Nackdelar: Tyngre, högre rullmotstånd, risk för att däcket släpper från fälgen vid högre lufttryck, kladd med tätningsvätska både vid montering och vid punktering.julgus sa:Nackdelar? Ej färdigutvecklad teknik? Löser inte ett problem? Utveckla gärna vad du menar då jag inte är riktigt med här.
Ej färdigutvecklad teknik: Få tillverkare av fälg som än så länge inte håller tillräckligt jämn kvalitet för att minimera risken med att däcket släpper från fälg vid högre lufttryck. Begränsat urval av däck (relativt traditionell lösning med slang). Personligen vill jag inte köra med 4 bar på min racer för att däcket garanterat ska sitta kvar på fälgen.
Löser inte ett problem: Fick punktering förra veckan, tveksamt om tätningsvätska fixat det, men det hade iofs varit trevligt om det gjort det. Innan dess hade jag cyklat 430 mil utan punka (och då slitit ut flera däck under tiden), och med tanke på att en punktering tar fem minuter att åtgärda så uppstår frågan om det är lönt att kladda med tätningsvätska. Lär ta längre tid när man ska byta ett utslitet däck om man kör TL än om man kör med slang.
Men detta är bara så jag resonerar...
tinkerbell sa:Nackdelar: Tyngre, högre rullmotstånd, risk för att däcket släpper från fälgen vid högre lufttryck, kladd med tätningsvätska både vid montering och vid punktering.julgus sa:Nackdelar? Ej färdigutvecklad teknik? Löser inte ett problem? Utveckla gärna vad du menar då jag inte är riktigt med här.
Ej färdigutvecklad teknik: Få tillverkare av fälg som än så länge inte håller tillräckligt jämn kvalitet för att minimera risken med att däcket släpper från fälg vid högre lufttryck. Begränsat urval av däck (relativt traditionell lösning med slang). Personligen vill jag inte köra med 4 bar på min racer för att däcket garanterat ska sitta kvar på fälgen.
Löser inte ett problem: Fick punktering förra veckan, tveksamt om tätningsvätska fixat det, men det hade iofs varit trevligt om det gjort det. Innan dess hade jag cyklat 430 mil utan punka (och då slitit ut flera däck under tiden), och med tanke på att en punktering tar fem minuter att åtgärda så uppstår frågan om det är lönt att kladda med tätningsvätska. Lär ta längre tid när man ska byta ett utslitet däck om man kör TL än om man kör med slang.
julgus sa:Inte om man ska tro denna test..
https://www.bikeradar.com/us/road/gear/article/best-performance-road-tires-lab-tested-49101/
Var inte det fälgarna?Bengt-re sa:Sponsored Content....
Lingon sa:Eftersom det inte finns någon gemensam tubeless-standard för fälg- och däcksmått med toleranser, så kommer många att råka ut för samma problem som glitch.
Alla verkar satsa på att sitt eget tubeless system, så det blir nog samma kompatibilitets kaoz som med vevlager.
Men det är väl framtiden! :D