Tubelesseländet
Ja jag tycker det är märkligt att dessa fälgband inte nämns oftare med tanke på hur mycket smidigare det är än tejp.Skönt att du hittat din grej, tubeless är det bästa sen dom kom på burkar och flaskor till bärs!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag tycker det är märkligt att dessa fälgband inte nämns oftare med tanke på hur mycket smidigare det är än tejp.Skönt att du hittat din grej, tubeless är det bästa sen dom kom på burkar och flaskor till bärs!
Kan vara för att de är mycket tjockare än tejp och inte sitter fast i fälgens botten. Det kan göra monteringen mycket besvärligare. Dels blir det värre att kränga över sista biten av däcket eftersom det sträcks hårdare mot fälgen, och dels kan fälgbandet (ibland just på grund av föregående elände) halka åt sidan utan att det syns.Ja jag tycker det är märkligt att dessa fälgband inte nämns oftare med tanke på hur mycket smidigare det är än tejp.
Hade samma problem med klägg i ventilerna innan och förra året var det riktigt illa. Vet inte hur många gånger jag tog ut och gjorde rent... Har sen i mars kört med clik valve och måste ändå säga att det har varit värt bytet! Inte haft några problem än så länge iaf. Väldigt smidigt att pumpa och kolla trycket.Kan vara för att de är mycket tjockare än tejp och inte sitter fast i fälgens botten. Det kan göra monteringen mycket besvärligare. Dels blir det värre att kränga över sista biten av däcket eftersom det sträcks hårdare mot fälgen, och dels kan fälgbandet (ibland just på grund av föregående elände) halka åt sidan utan att det syns.
Är man lite klantig och inte får jämn sträckning hos bandet runtom så kan hålet för ventilen bli ovalt så det läcker där.
Jag föredrar också fälgband, men helt problemfritt är det alltså inte.
Edit: För närvarande håller jag på att bli vansinnig på att alla mina ventilkäglor kläggar igen så det varken går att pumpa eller släppa ut luft. Måste nog prova några alternativa grejer som kommit på sistone, men de är verkligen ohemult dyra.![]()