Tuva cyklar långt

Tuva cyklar långt
oscar080.jpg ht=544

sista bilden pa ekorren. Han skickades samma dag i ett paket till sverige MoAHhahaHAHAhahAHa.. beskada hans ledsna ansiktsuttryck da han fatt beskedet om att resan for hans del ar over..

Tuva cyklar långt
Nu har Tuva spottats i Växjö. Inte nu men igår 15 juni - det börjar närma sig slutet på resan? Jag hoppas på en rapport hur den senare delen har gått. Det var ju ett tag sen Tuva skickade något i den här tråden och man började ju nästan bli orolig att något hänt, men nu vet vi i alla fall att hon kommit till Växjö.

Tuva cyklar långt
Inte en mountainbike, men väl en begagnad 21 växlad cykel inhandlades för några veckor sedan när jag passerade Malmö på väg hem. Cykeln inhystes hos några vänner och i fredags liftade jag ner för att hämta den. Med lite färg och några utbytta delar är den en godkänd ersättare för min "gamla" röda (ska bara byta frambromsvajern som blev väl kort på det nya styret). I morgon cyklar jag upp mot Göteborgs trakten och sedan vidare nordväst för ett litet sensommaräventyr. Blir dock ingen ny långresa ännu. Det här är min första växlade cykel (förutom en skruttig treväxlad jag hade när jag var liten och en äldre man i ett gammalt fallfärdigt hus på andra sidan gatan lagade cyklarna för en tia om de gick sönder), så först måste jag lära mig hur det fungerar med så här mycket växlar. Om något går sönder är det ju bra att kunna fixa det själv.
cykeljagny.jpg ht=520

cykeleftercopy.jpg ht=544

Tuva cyklar långt
Nästan ett år. Åkte i juli förra sommaren. Känns lite skumt att komma hem faktiskt. första dagarna bara irrade jag runt och visste inte vad jag skulle göra. HAha japp Nu har jag vandrat runt här i och bara längtat efter att få testa min nya cykel medans den torkande färgen hindrat mig från att ge mig ut. Nu... snart...

Tuva cyklar långt
Jo tack daniel. Vad det kostar avgör man själv lite efter lyxnivå. jag har levt så billigt som möjligt, lagat mat själv, sovit i skogen och tvättat kläder i bäckar och på bensinmackstoaletter. Då kostar det inte mycket. Min enda kostnad har då varit mat (och en och annan cykelslang), beroende på vad och hur mycket man äter mellan 1 och 2000 kronor kanske (en del länder är ju dyrare än andra). Jag har även fått mycket mat från frukt och grönsaksodlare och affärer (bara att fråga om de har något som de inte kan sälja och tänker slänga). Är det en fruktmarknad på torget nånstans kan man gå dit när de ska stänga och fråga. Många bagerier slänger också brödet som är kvar när de stänger. Är man bara uppfinningsrik är livet inte så kostsamt!

Tuva cyklar långt
Den nya hojen blir garanterat ett lyft jämfört med blysläden. Kan du inte lägga ut kronan på
köp och sälj, högstbjudande? Det är ju ett intressant objekt kanske med en fantastisk historia.

Tuva cyklar långt
JH2 skrev:
-------------------------------------------------------
> Sälj den inte tuva, du kommer att ångra dig!
>
> /Janne

Rama in den istället och häng på väggen ;)

Tuva cyklar långt
... eller låt den bli en levande veteran att rulla ner till kiosken på ibland. Hänga på väggen känns lite som vingklipping, även om det naturligtvis är säkrare.

/Janne

Tuva cyklar långt
Sälj INTE hojjen. Tänk den dagen du har egna kids eller kids-kids då kan du sitta och berätta mor Tuva el. mormor Tuva äventyr och sluta berättelsen med att visa upp hojjen.

Hör av dig till Rohloff och se om de är villiga att sponsra dig med ett nav till nästa långfärd. Navet går aldrig sönder och det måste ju ändå vara bra PR för dom samt att du får lite mer växlar.

Senast redigerad av en moderator:
Tuva cyklar långt
Tuva: Du behöver inte skaffa barn för att uppskatta långresehojen - bara det att ha den kvar i din ägo när du blivit gammal nog att vara mormor, och kunna köra en sväng på den och minnas det där djävligt häftiga året du var ut i världen med den, det kommer att få dig att åldras långsammare, det vågar jag nästan lova fastän jag inte har läkarlegitimation.

Men OM det blir barn och barnbarn, är det helt sant som Miche skriver - du kanske till och med blir respekterad av dina barn även sedan de nått tonåren!

/Janne

Tuva cyklar långt
Vilken härlig tråd, särskilt den senare delen. Underbara bilder, håller med din syster, du är en tuff tjej Tuva! Tack för de härliga rapporterna och de fina bilderna.

Tuva cyklar långt
Fantastisk resa. Väldigt intressant och kul att läsa om det här, och framför allt oerhört inspirerade.
Tackar för det, fortsätt inspirera!

Tuva cyklar långt
Plöjde igenom denna fantastiska tråd idag, det vore synd att låta den dö sotdöden.
Bump alltså.
Någon som vet om Tuva gjort några fler långresor?

Tuva cyklar långt
Mötte en söt ensamcyklande tjej med dreads och standardhoj förra veckan på Sardinien men chansen att det var Tuva är nog ganska liten. Hann inte säga hej då jag höll dryga 50 i en kurva och inte ville köra in i någon nyskördad korkek. Hann dock konstatera att hon inte körde Kronan och att hennes kombination av dreads och bandana nog skulle vara lika effektiv som min Bell Alchera vid en krasch.

Tuva cyklar långt
Jag följde bara en länk i nånn tråd, vilken jag glömt bort vad den handlade om.
Och här är jag nu 1,5h senare?
Vafalls?

Får man, kan man göra så?

Suverän läsning.

/E

Tillbaka
Topp