Tuva cyklar långt

Tuva cyklar långt
Vad härligt att se hur tråden har utvecklats. Så skönt att höra alla era drömmar om Finland, Reykavik m.m. Fantastiskt, låt er inspireras och ta steget mot era drömmar, det är ni värda!

Tuva cyklar långt
Tuva e helt OK och har en skön attityd. Vi gillar dig skarpt.

Kronans cyklar däremot är rent bondfångeri. Smarta profitörer
som kränger urusla produkter till aningslösa konsumenter . En ren image/marknadsföringsprodukt
som kapar åt sig marknad från seriösa svenska cykelfabriker och cykelhandlare.
Varför inte köpa en enkel skeppshult eller crescentcykel som håller i evighet med rätt skötsel ?
Kronans skräp är som andra påkat inte alls jämförbara med de gamla outslitliga och superrobusta cyklarna som försvaret hade.

Hur många kronan har man inte sett som står och rostar och faller sönder i
bitar på stan. Rent slöseri med resurser och ren miljöförstöring med sådana slit och släng
produkter. Sådana produkter passar inte i ett ekologist hållbart samhälle. Då passar produkter
med hög kvalitet som man sköter ordentligt med hjälp av kunniga hantverkare/cykelhandlare

Nej, jag är varken anställd på crescent eller cykelhandlare. Hatar kronans skitcyklar ändå !

Tuva cyklar långt
pump skrev:
-------------------------------------------------------
> Då passar produkter med hög kvalitet som man sköter ordentligt

Även skräpcyklar funkar länge om man sköter dem ordentligt... Fast ibland får man sköta dem lite mer än cyklar av högre kvalitét. Men över en viss "kvalitétsgräns" går det ganska snabbt mot mer underhåll än brukstimmar, fast då snackar vi bleeding edge. Ungefär som Lances hjul som skrotades efter en etapp, "It's not about the bike" in my ass...

Tuva cyklar långt
Mathias skrev:
> gnälliga cykelcyniker.
Jag tycker det viktigaste är att alla blir sågade.

Tuva cyklar långt
RESPEKT!

Enda problemet jag tror Tuva gjort, som tidigare nämnts, var att hon ringde Kronan... Hade du bara ringt Skeppshult och fått en STC eller så hade det gått BETYDLIGT lättare (och säkrare).

Nåväl, lycka till!

Tuva cyklar långt
All god lycka i världen Tuva.

Vi vill gärna höra av dig fler gånger mot ditt mål.
Jag som tillhör en bunden gillar att tänka mig bort ;-)

Tuva cyklar långt
Lion skrev:
> Det känns lite typiskt liksom när en tjej gör
> nånting coolt så dizzar killarna, varför är
> det så?

För att hon inte har stålbågade glasögon, multisportsfrisyr, lycrakläder(?) och inte har utrett materialbehovet på cykelingenjörmannens logiska och tekniskt fulländade vis, kanske? ;D

Fast dom är nog bara avundsjuka? Jag är då det, då jag är en smula fast i vardagen för tillfället.

Sen är det ändå så att alla med ens måttlig kondition kan göra samma sak. Det skulle ju kunna betyda att det vissa machotöntar kallar extremt egentligen är en rätt avslappnad och behaglig aktivitet som nästan alla med rätt motivation klarar. Man måste ju inte köra tiomila-etapper dagligen för att ha en trevlig tur, eller snarare bör man inte göra det om man nu vill ha upplevelser längs vägen och inte bara leka svetto.

:)

Tuva cyklar långt
JLarsson skrev:
> Undrar om inte Multisportfrisyr är sån som du
> och multisportaren Ville har.

Du menar vi som döljer flinten genom att raka bort allt?

Tuva cyklar långt
Jag tror att jag har multisportfrilla. Jag är för snål för att gå till frisör, helt enkelt. Enklare att köpa en rakapparat för 300 spänn och göra det själv. :)

Tuva cyklar långt
bruse skrev:
> Hockeyfrilla vet väl alla vad det är. Men
> Multisportfrisyr? Kom igen Calle, förklara!

En frisyr komponerad av lika delar amerikansk marinkår, dränkt katt, KTH-ufo, allmän-svetto och psykiskt störd rättshaverist. Öppen mun på svetto-vis accentuerar. Helhetens summa signalerar total nördighet, ett fågeldammsdjupt intellekt och en vidsynthet i klass med al-Qaida.

:D

En genomgång av de svenska lag som är listade på http://www.multisport.se/multisport/links.php visar vad gäller sponsorer en rätt stor likhet med motorsporten dragracing. Multisport tycks också få stora delar av sponsringen som allmosor sett till hur mycket återkoppling det egentligen finns mellan vissa sponsorer ( eller "partners" som det gärna heter...) och multisport-arrangemangen. Det är givetvis inget fel att sponsra sig själv eller låta ens släkt/kompisar göra det, men inte är det kommersiellt på riktigt. Det påminner även om seglingssporten t ex här i Lysekil, där de lokala företagarna av sociala skäl "sponsar" klubben utan egentligt krav på utfall.

Tuva cyklar långt
Äh, va fan?
Till er som tycker att Tuva har dissats hårt i den här tråden, har ni verkligen läst andra trådar här på happy och jämfört?
Det var ju bara en normal happyjargong och har ingenting med att Tuva är tjej att göra. Det hade snarare med att göra att hon inte varit aktiv här på forumet själv och det där igenom var öppet mål att dizza.
Folk (inklusive mig själv) älskar ju att göra sig lustiga över folk när man inte behöver ta något ansvar för det.
För övrigt var det ju en ganska tam och jämförelsevis lindrig dizzning av relativt få personer. Ärligt talat så verkar ju Tuva själv ganska oberörd av att bli kallad "skabbig hippiebrud". Det är mest andra som tagit illa upp.

Jämför gärna med den här tråden som kom upp för några minuter sedan på forumet. Inte det bästa exemplet direkt bara ett sätt att visa att det händer hela tiden:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/550810/550848/page=1#msg-550848

Tuva cyklar långt
ÅL skrev:
> Till er som dissar Tuva: "Skämmes, tamejfan"!

Förutom Rippa som uppenbart enbart var provokativ, vem dissar Tuva?

Tuva cyklar långt
Jag undrar är de bara jag som är misstänksam mot allt på nätet??
Hade hon med laptop och svenskt tangentbord??

Förövrigt är de ball att dra iväg oavsett på vilket sett eller vart, bara man bryter vardagen :)

Tuva cyklar långt
stef skrev:
> Jag undrar är de bara jag som är misstänksam
> mot allt på nätet??
> Hade hon med laptop och svenskt tangentbord??

Aha, du försöker antyda att tjejer inte kan med datorer. Vill du bli dissad du också? :D

> Förövrigt är de ball att dra iväg oavsett på
> vilket sett eller vart, bara man bryter vardagen
> :)

Precis, och själv är även jag nog i starkt behov att bryta av lite nu. Synd att det är så kallt ute och att jag är rätt pank... :P

Tuva cyklar långt
Calle F skrev:
> Precis, och själv är även jag nog i starkt
> behov att bryta av lite nu. Synd att det är så
> kallt ute och att jag är rätt pank... :P

jag tror inte tuva hade brytt sig. ;)

håller med mytis inlägg 11:46, i övrigt är det hög pajasvarning på hela tråden..

Tuva cyklar långt
Är det inte toppen med Sverige, att man kan välja att cykla ett år så man slipper gå till jobbet som alla andra torskar. Vore det inte toppen om alla i hela landet valde att cykla till afrika. Vi kan väl gå på a-kassa hela bunten?
Pajasvarning helt klart.
/J

Senast redigerad av en moderator:
Tuva cyklar långt
bigmollo skrev:
> Är det inte toppen med Sverige, att man kan
> välja att cykla ett år så man slipper gå till
> jobbet som alla andra torskar. Vore det inte
> toppen om alla i hela landet valde att cykla till
> afrika. Vi kan väl gå på a-kassa hela bunten?
> Pajasvarning helt klart.

Jag hade väl iofs tänkt ta ut sparad ledighet och inte ett helt år, men om a-kassa är bättre så... ;D

Fast vem fan vill cykla i norra Tyskland. Bättre att ta sig till norra frankrike och börja där imho :)

Tuva cyklar långt
stef skrev:
> Jag undrar är de bara jag som är misstänksam
> mot allt på nätet??
> Hade hon med laptop och svenskt tangentbord??
>
½-svenskt? Ö och Ä verkar finnas men inte Å.

Hmm!

/G

Tuva cyklar långt
Det som är litet kul med sådana här trådar är att om något är riktig bra som t.ex. det som Tuva gör så hyllar helt logiskt alla detta faktum. Men när tråden fylls av enbart trevliga tillrop så finns det alltid några (och jag lägger ingen värdering i det) som känner att de inte vill simma med strömmen och bara måste vara tvärtemot, kanske för att känna att de har en fri vilja om man får spekulera litet. (Okej, jag pekar ut Mytis då!) Det är förmodligen sunt att det finns sådana personer. Här sitter vi i den dumma massan med blå dunster i ögonen (?) och tycker att Tuva är grym medan hon egentligen tillhör en bohemisk hippieskara vars hemliga mål är att krossa de högkvalitativa cykeltillverkarna och införa enhetscyklar som tillverkas i ett visst antal styck per år...
Fram för fler gubbar mot strömmen!

Tuva cyklar långt
stef skrev:
> Jag undrar är de bara jag som är misstänksam mot allt på nätet??

Det är skrivet från en Internetleverantör med säte i Madrid...

Tuva cyklar långt
mattel skrev:
> jag tror inte tuva hade brytt sig. ;)

Nä, hon är nog hårdare än jag... :)

Tuva cyklar långt
> ½-svenskt? Ö och Ä verkar finnas men inte Å.

Det är ganska enkelt att lista ut hur man får till prickar över a och o på ett engelskt (spanskt?) tangentbord.
Ett a med ring över är lite klurigare.
(altgr+w).

Tuva cyklar långt
bluecolorado skrev:
> Det är ganska enkelt att ... får till prickar ... på ett (spanskt?) tangentbord.

Japp.

kspanish.gif ht=298

Tuva cyklar långt
..och jag tänker inte tillföra något som helst till diskussionen utan vill bara tacka Calle F för begreppet multisportfrisyr, även om jag, trots den målande beskrivningen och surfande på ett par multisportlagssidor, inte helt och hållet lyckats visualisera detta koncept...

Tillbaka
Topp