Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så brukar jag göra med min ultraljudstvätt för hemmabruk. Vatten i stora tanken och en emulsion med alkaliskt/petroleumbaserad avfettning i burken.Hedlund80 sa:Är den stor kan man ju ha en mindre glasburk i badet med den vätska man vill tvätta detaljen med.
Slipper man skita ner hela badet. Funkar bra på större maskiner. Vet ej hur det är med tvättar för hemmabruk.
kroem sa:Lite OT kanske. Men funkar klasses (t.ex.) BRA för kedjetvätt? Verkar råda lite delade meningar. Skulle gärna hitta ett smidigt sätt för att få kedjor riktigt rena så vax funkar ”bättre” på.
Det brukar nämnas att det finns bättre sätt att göra rent, vad skulle det vara - bensin? Jag brukar använda Morgan Blue oftast och det blir ju helt ok rent, men det där sista...
För 500 pix kan det vara värt att prova eventuellt...
Newbi67 sa:Återvinning central tar emot oljor
larsaw sa:ULTRALJUDSBADA INTE KEDJAN!
Speciellt inte i lösningsmedel!
Fettet som ligger i rullarna kommer att lösas upp pga ultraljudesbadet = ren men jäkligt sladdrig, gnisslig och kortlivad kedja!
kroem sa:Detta med diesel etc (aldrig använt det), blir kedjan magiskt ren då, samt utan slitage på kedjan? Att ta hand om det kan man väl lösa...
bllx sa:larsaw sa:ULTRALJUDSBADA INTE KEDJAN!
Fettet som ligger i rullarna kommer att lösas upp pga ultraljudesbadet = ren men jäkligt sladdrig, gnisslig och kortlivad kedja!
Som man tvättar får man smörja? Använd en metod som smörjer hela kedjan och inte bara utsidan.
glitch sa:Jag brukar köra såpa i min lilla classetvätt.
Man får köra om några gånger sen blir det rent. Torka ordentligt efter och låt lufttorka kedjan annars blir det ful ytrost direkt.
larsaw sa:bllx sa:larsaw sa:ULTRALJUDSBADA INTE KEDJAN!
Som man tvättar får man smörja? Använd en metod som smörjer hela kedjan och inte bara utsidan.
Berätta då för mig hur jag får tillbaka fettet i rullarna efter ett ultraljudsbad?
larsaw sa:bllx sa:larsaw sa:ULTRALJUDSBADA INTE KEDJAN!
Berätta då för mig hur jag får tillbaka fettet i rullarna efter ett ultraljudsbad?
Lysfotogen fungerar fint. Lättflytande och smörjande.Skulle det inte funka att köra kedja i ultraljudstvätt i motorolja? Löser och smörjer tänker jag. Sneglar lite på en tvätt..
Tar bort fettet för att få vaxet att fästa. Men antar fettet kan återföras genom uppvärmning precis som vax.Berätta då för mig hur jag får tillbaka fettet i rullarna efter ett ultraljudsbad?
Provat bromsbelägg? Kan man köra dem däri? Eller går det åt skogen med dem då? Tänker, om man har lätt kontaminerade belägg och skivor.Jag har bara tvättat bromsskivor.
Provat bromsbelägg? Kan man köra dem däri? Eller går det åt skogen med dem då? Tänker, om man har lätt kontaminerade belägg och skivor.