Jag använde Big Betty Gooey Gluey fram och bak tillsammans med Mavic 819 UST fälg.
Det fungerade sådär. Vid monteringen gick däcken väldigt lätt på och redan där borde jag insett att det skulle bli problem med tätningen. Provade först med vanliga UST ventiler men det fungerade inte alls att få i någon luft, trots kompressor. Tog då och klippte ner en en gammal slang som hade löstagbar kärna i ventilen testade med den. Då poppade däcket på plats efter en del klämmande. När jag visste att det gick att få tätt mellan däck och fälg var det bara att införskaffa 2 st Notubes ventiler + en injektor från CC. Veckan (?) efter satt allt på plats.
Nästa "problem" var lufttrycket. Jag gillar lågt tryck i skogen, men Betty var lite kinkiga med låga tryck. Vid 1,5 Bar så "burpade" däcken väldigt lätt när de stötte på hinder. Gjorde man ex en stoppie så var fälgsidan alldeles vit efteråt av Stansgegga.
Så jag "tvingades" köra mellan 2,0-2,5 Bar och då är ju lite av vitsen med slanglöst borta.
Det kan hända att Betty fungerar bättre tillsammans med NoTubes-kittet där "gummifälgbandet" kanske trycker på däcket och tätar ordentligt.
/Anders