Vad är problemet med elbilstråden?

Jag tycker faktiskt att moderatorerna är rätt så bra.
Är vi tillräckligt dåliga utgår jag från att alla medlemmar försvinner och vi sitter själva kvar? Nog om detta för min del iallafall. Kan inte vara för transparent, då försvinner moderatorsmystiken.

Förstår man fortfarande inte varför trådar låses, ja då får det vara så.

Ja, alltså jag instämmer. Menar snarare att ju dummare vi beter oss desto mer moderering får vi. Vill vi undvika mer moderering så kanske vi inte ska sitta och massanmäla en drös inlägg bara för att driva igenom någon form av poäng.

Hålls en schysst nivå så tror jag att taket kan hållas relativt högt. Kan folk inte bete sig så får vi den moderering vi förtjänar.

alltså, vi har en närmast bra situation, både med inläggen, medlemmarna, och moderatorerna.

som kontrast, försök extrahera något vettigt ur ett oändligt ordflöde på pinkbike, eller ur ett tjatigt återkommande personligt hackande medlemmar emellan på mtbr.

Det uttrycks rädsla för att relevanta trådar kan stoppas av enskilda illviliga användare genom sabotage. Det kan inte stämma, de användarna blir blockerade. Covidtråden uppstod 4 eller 5 gånger. De många chanserna hjälpte föga, en del personer fortsatte att gå överstyr till vansinne.

Biltrådar finns det gott om, använd sökfunktionen eller starta en ny OT-tråd om ni vill prata om något specifikt, ingen hindrar någon. Gå med i en elbilsgrupp på fb finns nog alla politiska och opolitiska varianter som gillar att prata elbil där. Det här är ett cykelforum där lite ot accepteras, uppskatta det.

Ja, alltså jag instämmer. Menar snarare att ju dummare vi beter oss desto mer moderering får vi. Vill vi undvika mer moderering så kanske vi inte ska sitta och massanmäla en drös inlägg bara för att driva igenom någon form av poäng.

Hålls en schysst nivå så tror jag att taket kan hållas relativt högt. Kan folk inte bete sig så får vi den moderering vi förtjänar.
Det håller jag med till 100%.

alltså, vi har en närmast bra situation, både med inläggen, medlemmarna, och moderatorerna.

som kontrast, försök extrahera något vettigt ur ett oändligt ordflöde på pinkbike, eller ur ett tjatigt återkommande personligt hackande medlemmar emellan på mtbr.
Det låter ibland som om du är ganska missnöjd (men det finns ju nackdelar med att kommunicera på forum). Vad det andra du pratar om har jag ingen aning om. Du skola inte ha andra forum än Happy!

Jag hängde för på ett annat forum där man kunde betala medlemsavgift för att komma till ”dolda” trådar med lösare moderering och lite annan ton. Du fick en annan färg på ditt nick för att visa att du var betalande. Men även folk som misskötte sig åkte på ban hammern och folk med varningar fick ett rött nick för att få skämmas ännu mer

Får nog hålla med H. om ändrad och lite konstig inställning till politik.

Gillar happy för dess normalt höga tak - folk får bra svar på de mest udda frågorna. Gillar nästan OT-frågorna mer än de cykelrelaterade. Bra diskussioner på livets alla ämnen, som det där berömda vardagsrummet. Men att då inte kunna snudda vid politik, valår och allt, känns lika märkligt som att fullt lita på Kinas mediarapportering. Annars kan vi hänga på enfrågeforum och dunka varandra i ryggen men happymtb känns värt så mycket mer!

/David

Ska vi prata bilar? Kolla här, världens snabbaste mini ligger på blocket :)
9FC05844-33CA-4184-A2DB-5B8A631FB068.png

Det var väl länge sedan tilltalsordet kärring var reserverat för kvinnor. Det är för mig mer ett mindset än ett fysiskt kön.

//Gubbkärring
detta har kommit att användas även på män, ja. främst av män skulle jag säga

kvinnor i min omgivning använder gärna ordet teknist.

beskriver även det alltså en person vars inställning är; det finns bara en lösning på ett givet problem. allt annat skall bekämpas.

Jag vill inte kritisera H.:s massanmälningar, han förklarade varför och stod för det, men rent generellt tycker jag man skall vara extremt försiktig med att anmäla på ett forum. Det bör vara sista utvägen, lite som att använda atombomber. Risken för att allt blir förstört för alltid är ganska stor.

Om man var med och såg trådarna som togs bort helt vet man varför det infördes mer moderering. Trådarna var vidriga.
Jag har aldrig anmält eller blivit varnad. Ni måste fortsätta och meddela i klartext när jag är ett arsel. Det har funkat hittills.

Moderatorerna får med beröm godkänt av mig. För att avlasta dem lite kanske man kan ha anmälan och även "ta en titt". Typ man gör moderator uppmärksam på att det kan behöva läsas lite inlägg. Verkar sjukt jobbigt att vara moderator om man skall veta allt, läsa allt och agera på allt som folk inte är nöjda med. Dessutom dygnet runt. Vi gör forumet, inte moderatorerna.

förstås har det tyvärr behövts att trådar stängts, och utan saknad.

men det finns också trådar som kräver mer omvårdnad än så. tänk dig t ex att två bruna typer börjar diskutera i yonnas tråd. ska den stängas då, eller?

ett övertydligt exempel, men grundinställningen tycker jag bör vara att inte stänga trådar.

har anmält några få gånger, egentligen bara när skribenten ägnat sig åt personangrepp. gentemot andra kan jag tillägga. inte i syfte att stänga tråden, utan att vederbörande kan få sig ett pm från sas officiellt håll.

Nu avundas jag verkligen inte moderatorernas (oavlönade?!) jobb och tycker generellt det görs på bra sätt, men var det inte lite konstigt att den där tråden om killen som ville promotea sin egna mycket bättre gpx-spår-site (där saker lutade) helt försvann istf. att låsas, som jag trodde var mer brukligt? Jag saknar den!

Men var ska vi nu diskutera dagens milstolpe?

/J

Nu avundas jag verkligen inte moderatorernas (oavlönade?!) jobb och tycker generellt det görs på bra sätt, men var det inte lite konstigt att den där tråden om killen som ville promotea sin egna mycket bättre gpx-spår-site (där saker lutade) helt försvann istf. att låsas, som jag trodde var mer brukligt? Jag saknar den!

Det var jag, jag körde spam clean på det kontot. Kanske var fel, men jag upplevde det som ett spam konto. Då raderas trådarna direkt snarare än låsas. Samtidigt skickas ett mail till användaren med en uppmaning om att kontakta oss om de anser att de var fel. Men det har inte kommit något.

Jag skulle också gärna vilja ha en bestämd åsikt här!
Om någon har en till övers så skicka den till mig så jag kan göra den till min alldeles egen.

;-)

Tillbaka
Topp