Yo maddafakka! :)
Japp. Jag har avverkat en hel del grejer genom åren, golf har varit två snabba visiter, första gången ett halvår när jag var 13år. Men jag började och slutade även 2009, vann årets rookie tävling på björkhagens golfklubb året innan jag började cykla 2010. Men en härlig birdie(2slag) på sista hålet avgjorde jag tävlingen! :)
Men ja, jag tar en pause från cyklingen ett tag. Jag har tvekat fram och tillbaks länge om jag ska sluta helt då glädjen försvann, och att vara så offentlig som jag varit betyder att väldigt många har åsikter om precis allt. Om man tränar för mkt, om man tränar för lite, om man är tjock, om man är smal, om man valt fel cykel, om man valt rätt cykel, om dittan och dattan.. Sen finns det alltid ett par haters som gärna späder på när det går dåligt, och jag har alltid varit dålig med teflonet då jag i grund och botten vill alla väl och försöker lyssna på alla människor.
Den listan går ner i detaljnivå, och när man börjar bli osäker själv på vad man har för mål och åsikter om vissa saker är det minst sagt jobbigt att höra alla andra påtryckningar och åsikter konstant mala på. Därför lade jag ner bloggandet, blev mindre aktiv här osv. Att jag skulle glömma bort att cykla på 1..2..3...4 veckor... Hade jag inte planerat. Cykelvasan utfördes utan att ha rört cykeln på några veckor, det var en hemsk upplevelse fysiskt sätt.
När jag sen försökte ta mig tillbaks och klippte ekrar på bakhjulet under 4 rundor irad, det var lite som dödsstöten för året. Och den där löptävlingen som jag och Rompa var cyklande funktionärer på knäckte rätt hårt då jag inte kunnat träna nånting.
Med det sagt så finns det ännu fler härliga människor som bara är intresserade och peppar på. Som ser saker positivt och ger något tillbaka, och det är därför jag svarar här nu. :)
Det har varit och är väldigt skönt med en pause och jag har hunnit med otroligt mkt annat i livet sen dess. Fått en mer balanserad tillvaro kan man lugnt säga.
Cykeln var ute på försäljning tidigare när jag var som mest osäker på vad jag ville. Men jag la ut den till överpris lite för att jag inte riktigt ville sälja heller..
Angående motorcykel, ja det är ett intresse som jag kanske kommer börja med. Är mer sugen på en custom bobber isåfall och ingen sporthoj eller annan typ av köra-ihjäl-sig åkning. Intresset sitter mest i själva motorcykeln, att meka och kustomisera med svärfar i garaget. Och såklart glida runt lite på sommaren. Svärfar är biker med klubb, skinnväst, lång gaffel och hela det köret, är vice president i en gammal erkänd klubb från 1988 osv. Det känns roligt att vi har något gemensamt, han är en riktigt god vän i vått och torrt.
Med triatlon upptäckte jag relativt fort, att skulle det vara roligt var jag tvungen att träna 5-6 dar i veckan vilket var motsatsen till vad jag ville. Så jag la ner det.
Nu har jag iallafall bestämt mig för att fortsätta med cykling, men det blir förmodligen i rekreationens mönster.
Såhär ser mitt närmaste halvår ut:
1. Rinkbandy i korpen-serie, precis in i andra delen av säsongen nu och vi ligger 4:a utav 7 lag i division 5 utav 9(?).
2. Träna längdskidor inför öppet spår
3. Kör öppet spår 24:e februari och därmed tar min klassiker som jag startade i och med vätternrundan i somras. Ja, jag har alltså sprungit lidingöloppet och simmat vansbro sen sist. :) tränade löpning 5 gånger i augusti och sprang tre mil kuperat på tävlingen i september. Kramp efter 12km. Kämpade som ni anar inte under loppet.. :)
4. Försöker ta B körkort vilket aldrig blev av när jag va liten, ska börja ta lektioner nu eftersom jag gjort mkt av mängdträningen. Det beror sannolikt på ekonomin om jag hinner ta det till våren eller om det blir till sommaren. Vill även ta A körkort nån gång inom ett år om det går.
5. Lägger om hela taket på huset i maj pga fuktskador, gör halva jobbet själv. Tilläggsisolerar även.
6. Börjar cykla lite skog och/eller där jag bjuds in att delta, lagom till issmältningen och plusgraderna!
.....
.....
15. Atlas startar väl en ny fetto-tråd i sep/nov 2014 hoppas jag!
Just nu planeras även utomlandsbröllop till februari 2016, vi vill vara ute i god tid så de viktiga personerna vi verkligen vill ha med oss hinner spara ihop till dyra biljetter. Rompa, inbjudan kommer snart!
Förresten så är det Rompa som håller familjeflaggan högt numera och cyklar fort. Tror nog att han kanske kan gå om min all-time-high nu till sommaren så flitigt som han hojar. Och det har väl alltid varit han som haft den riktiga talangen för cykeln i familjen också. :)
Där har ni vad som händer med mig den senaste tiden och vad som händer framöver. Allt gott till er gubbar och gummor! Vi ses nog i skogen igen ska ni se.. :)