Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bäst grepp får du med 5.10 freerider skor.
Har freerider pro five ten ?Crank brothers stamp 3 large har jag på freeridehojen. De är rätt tjocka så nästa uppsättning blir stamp 7 men det får vänta ett tag. Men de känns stabila och greppet är bra. Snygga är de också
Oneup composite har jag på trailhojen och de är bra. Men piggarna är vanliga m3 skruvar och minsta islag så har man av dem.
Bäst grepp får du med 5.10 freerider skor. Jag kör bontrager plattis-skor och de har vad som känns som hälften av greppet men passar mina fötter bättre. För bästa grepp är skorna i min mening viktigare än pedalerna, så länge du har någotsånär vettiga plattisar.
Jag tror gränsen går vid storlek 43-44 eller så. Eller "gränsen" ska jag väl säga, det är flytande och en fråga om preferens men ha det som riktmärke. De är stora som fan, de flesta andra pedaler är mindreHar freerider pro five ten ?
Har kollat:
![]()
Crankbrothers Cykelpedaler Ers Stamp 7 Danny Macaskill Edition
Prisbelönta Crankbrothers Stamp 7 är en konkav plattformspedal i högkvalitativ Auminium (6061-T6) vars primära funktion är att optimera känslan mellan sko och cykel. Den tillverkas i två olika storlekar (Small och Large) för att passa just din fot och d&au...www.bikester.se
Men måste mäta så L inte är för stort
Haha... tack för svar. är just "stora som fan" som jag inte vill ha :DJag tror gränsen går vid storlek 43-44 eller så. Eller "gränsen" ska jag väl säga, det är flytande och en fråga om preferens men ha det som riktmärke. De är stora som fan, de flesta andra pedaler är mindre
Jaha ok. Jag har av alla fiveten modeller bara kört freerider pro och greppet var sanslöst. Visste inte att det skiljer mellan modellerna. Särskilt bra grepp fick jag mot mina oneup composite, det var så det blev jobbigt för när foten väl satt där så gick den nästan inte att rubba.Gäller att köpa modeller med rätt gummi med då det skiljer. Jag kör Freerider Pro (pre Adidas) och riktigt nöjd med greppet.
I sann rekommendera vad jag själv har anda så är jag riktigt nöjd med DMR V12.
Jag har rätt stora fötter och skulle lätt kunna ha den mindre varianten men tycker det är skönt med en rejäl plattform. Låter som att du ska ha den mindre storleken då helt enkelt.Haha... tack för svar. är just "stora som fan" som jag inte vill ha :D
Amäään, jag ska ju ha svarta till min röda cykel.@Jill apropå stamp 7 small..
![]()
Säljes: Crankbrothers Stamp 7 (small)
Dessa blev över... i nyskick så när som på en par skrap. Inga problem med funktion. Inkl tillbeh&ohappyride.se
Kör Crankbrothers stamp 7 large på ena cykeln och köpte small till den andra, men de var för små enligt mig, så nu har jag Crankbrothers stamp 11 large på den ist, funkar perfekt, med five-ten dojor i strl 38, kör mest skog och utför.Haha... tack för svar. är just "stora som fan" som jag inte vill ha :D
Ahh!Kör Crankbrothers stamp 7 large på ena cykeln och köpte small till den andra, men de var för små enligt mig, så nu har jag Crankbrothers stamp 11 large på den ist, funkar perfekt, med five-ten dojor i strl 38, kör mest skog och utför.
Kör Crankbrothers stamp 7 large på ena cykeln och köpte small till den andra, men de var för små enligt mig, så nu har jag Crankbrothers stamp 11 large på den ist, funkar perfekt, med five-ten dojor i strl 38, kör mest skog och utför.
Smaksak eller vanesak, eller kanske beror på hur/vad man cyklar... enl storleksguide är det small för sko 38, men för mig funkade det inte, tappade greppet i sidled liksom, som att de var för smala ?My fru kör Stamp 7 small med skostorlek 38/39 och hon tycker dom är stora (framförallt breda).
Smaksak eller vanesak, eller kanske beror på hur/vad man cyklar... enl storleksguide är det small för sko 38, men för mig funkade det inte, tappade greppet i sidled liksom, som att de var för smala ?.
Problemet med för breda pedaler är att man tenderar att fastna. Exempel om man cyklar i stigar gjorda av gamla maskin spår. Har ett på sådana ställen där jag brukar cykla. Är du inte placerad i mitten av stigen så får du problem.Smaksak eller vanesak, eller kanske beror på hur/vad man cyklar... enl storleksguide är det small för sko 38, men för mig funkade det inte, tappade greppet i sidled liksom, som att de var för smala ?.
Problemet med för breda pedaler är att man tenderar att fastna. Exempel om man cyklar i stigar gjorda av gamla maskin spår. Har ett på sådana ställen där jag brukar cykla. Är du inte placerad i mitten av stigen så får du problem.
Inget jag märkt av.. men som sagt, smaksak och vilken terräng man rör sig i..Problemet med för breda pedaler är att man tenderar att fastna. Exempel om man cyklar i stigar gjorda av gamla maskin spår. Har ett på sådana ställen där jag brukar cykla. Är du inte placerad i mitten av stigen så får du problem.
Inget jag märkt av.. men som sagt, smaksak och vilken terräng man rör sig i..
Kör på samma kombo och på gott och ont måste jag ibland lyfta upp foten för att ställa rätt den om man har klivit på snett från början.Jaha ok. Jag har av alla fiveten modeller bara kört freerider pro och greppet var sanslöst. Visste inte att det skiljer mellan modellerna. Särskilt bra grepp fick jag mot mina oneup composite, det var så det blev jobbigt för när foten väl satt där så gick den nästan inte att rubba.
Har samma problem, måste placera foten rätt annars sitter man där man sitter under färden utför... Men ändå hellre det än inget grepp alls ?Kör på samma kombo och på gott och ont måste jag ibland lyfta upp foten för att ställa rätt den om man har klivit på snett från början.
Hur äre med den bullen som är längst in mot vevarmen? Stör man sig på den?Oneup kör jag, finns både i composit och aluminium.
Bygger lite och har piggar i perfekt längd(tycker jag) för mina skor(fiveten pro/Vaude).
Jag märker inte av den. Enda problemet var väll om man har crankboots så får man klippa upp ett större hål.Hur äre med den bullen som är längst in mot vevarmen? Stör man sig på den?
Oneup kör jag, finns både i composit och aluminium.
Bygger lite och har piggar i perfekt längd(tycker jag) för mina skor(fiveten pro/Vaude).