Vad jobbar ni med Happy-cyklister...

Har varit datorfixare, men nu försöker jag mest lära blivande journalister att göra vettig dagstidnings- och websideslayout. Om någon provocerar mig ordentligt eller betalar bra så kan jag även prata obehagligt länge om de etiska och juridiska regelverk som faktiskt finns för mediebranschen.

/s-o

Jag är konsulterande konstruktör på den här.

200607saab-skeldar-uav.jpg

s-o skrev:
-------------------------------------------------------
> Har varit datorfixare, men nu försöker jag mest
> lära blivande journalister att göra vettig
> dagstidnings- och websideslayout. Om någon
> provocerar mig ordentligt eller betalar bra så
> kan jag även prata obehagligt länge om de etiska
> och juridiska regelverk som faktiskt finns för
> mediebranschen.
>
> /s-o

..och jag hade dig som lärare (eller iaf som quark-orakel) på mkv en gång i tiden!

Dba är den formella titeln men sådant arbete blir det inte mycket av numera.

En riktigare titel vore kanske "ansvarig för lagring och virtualisering".

Och så fuskar jag med en massa annat inom detta område (drift av It-system etc).

Och bestämmer en massa helt utan mandat.....

/Fedde

Rocky_W skrev:

> ..och jag hade dig som lärare (eller iaf som
> quark-orakel) på mkv en gång i tiden!

Jag kan bara beklaga :-)

/s-o

Har sedan årsskiftet jobbat i en sportaffär, främst som ansvarig för skoavdelningen men jag har även krängt endel cyklar som inte är riktigt rumsrena här på Happy. I september börjar jag dock på politices kandidatprogrammet vid Uppsala universitet.

//Kristin

Carl: Då jobbar vi inom samma koncern, SMW sedan vi blev uppköpta av Saab för ett år sedan. Har jobbat och jobbar igen med det som finns längst fram på JAS t ex.

En sån där börsnisse som bara tjänar pengar på pengar... Nästsämst klädd på jobbet, man får vara det om man är en sån där mattenörd från KTH

om du jobbar på nordea, abb, westinghouse, försvarsmakten, valfritt kommunalt i västragötalandsregionen, å en massa andra små kommuner då å då så är det jag som ser till att du får din nya PC när det är dags. dock oftast lite senare då jag är en ärkelök.

minns inte om jag har skrivit här...

Jobbar iaf som svetsare på Ferruform, svetsar till störst del MAN luftfjädringsbalkar till deras bussar, blir ju även lite scania prylar då och då :)

Maskinoperatör på SKF... Tills imorgon i alla fall, då är det slut för i år.. Det som varit så skönt mer sommarjobb.. ;P Snart tillbaka till chalmers igen..

Allt heter ju designer nuförtiden. Jag läser på högskola, en utbildning som kallas läkemedelsdesign i hopp om att de vilsna tonåringarna ska tro att det är tufft. Egentligen är det ju Organisk kemi med speciell inrikting på läkemedel, och de kemiska reaktioner som är användbara i dessa yrken.

precis Nymuckad själv, HOHA TrängReg tunga grejor. Låg som sjukvårdare.
nu jobbar jag på Bilregistret, Vägverket. furktansvärt monotomt arbete, men men
(=
/albin

Programmerare/utvecklare främst i PHP/Java. Sitter i ett projekt som snart tar slut. Behöver nytt jobb!

Har du ett liggande så skicka ett PM =)

Sernevi skrev:
> Maskinoperatör på SKF... Tills imorgon i alla
> fall, då är det slut för i år.. Det som varit
> så skönt mer sommarjobb.. ;P Snart tillbaka till
> chalmers igen..

Göteborg? Känner du möjligtvis Matti a.k.a. Tatti?

mikaelkjellgren skrev:
> Allt heter ju designer nuförtiden. Jag läser på
> högskola, en utbildning som kallas
> läkemedelsdesign i hopp om att de vilsna
> tonåringarna ska tro att det är tufft.

Innan dess var det "media" som var den magiska etiketten för att försöka locka studenter. Jag har sett hur kul det var då unga oskyldiga människor ("Jag vill bli något inom media, typ") kom in på en utbildning i medieteknik, och först då insåg att den första terminen bestod av 20 poäng matematik.
Ouch.

/s-o -- som varken kan bekräfta eller förneka att vi har en utbidning i "mediedesign" :-)

Matte och fysik på gymnasiet. Bästa jobb jag har haft, arbetade med säkerhet under 10 år innan jag sadlade om. Lägre lön inom skolan men bättre arbetstider och lååånga ledigheter väger upp månads bidraget.

it-hora här, i dagsläget placerad på en bank för att leka med deras källkod och servrar...i verkligheten liggandes på ac i serverrummet och slösurfandes på happy ;)

Jag är inne på mitt 17:e år som snickare, numer som egen företagare. Jag jobbar ihop med "Timmergård" som lurkar runt i kulisserna här på Happy.

Tillbaka
Topp