Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Har varit datorfixare, men nu försöker jag mest lära blivande journalister att göra vettig dagstidnings- och websideslayout. Om någon provocerar mig ordentligt eller betalar bra så kan jag även prata obehagligt länge om de etiska och juridiska regelverk som faktiskt finns för mediebranschen.
s-o skrev:
-------------------------------------------------------
> Har varit datorfixare, men nu försöker jag mest
> lära blivande journalister att göra vettig
> dagstidnings- och websideslayout. Om någon
> provocerar mig ordentligt eller betalar bra så
> kan jag även prata obehagligt länge om de etiska
> och juridiska regelverk som faktiskt finns för
> mediebranschen.
>
> /s-o
..och jag hade dig som lärare (eller iaf som quark-orakel) på mkv en gång i tiden!
Har sedan årsskiftet jobbat i en sportaffär, främst som ansvarig för skoavdelningen men jag har även krängt endel cyklar som inte är riktigt rumsrena här på Happy. I september börjar jag dock på politices kandidatprogrammet vid Uppsala universitet.
Carl: Då jobbar vi inom samma koncern, SMW sedan vi blev uppköpta av Saab för ett år sedan. Har jobbat och jobbar igen med det som finns längst fram på JAS t ex.
om du jobbar på nordea, abb, westinghouse, försvarsmakten, valfritt kommunalt i västragötalandsregionen, å en massa andra små kommuner då å då så är det jag som ser till att du får din nya PC när det är dags. dock oftast lite senare då jag är en ärkelök.
Maskinoperatör på SKF... Tills imorgon i alla fall, då är det slut för i år.. Det som varit så skönt mer sommarjobb.. ;P Snart tillbaka till chalmers igen..
Allt heter ju designer nuförtiden. Jag läser på högskola, en utbildning som kallas läkemedelsdesign i hopp om att de vilsna tonåringarna ska tro att det är tufft. Egentligen är det ju Organisk kemi med speciell inrikting på läkemedel, och de kemiska reaktioner som är användbara i dessa yrken.
precis Nymuckad själv, HOHA TrängReg tunga grejor. Låg som sjukvårdare.
nu jobbar jag på Bilregistret, Vägverket. furktansvärt monotomt arbete, men men
(=
/albin
Sernevi skrev:
> Maskinoperatör på SKF... Tills imorgon i alla
> fall, då är det slut för i år.. Det som varit
> så skönt mer sommarjobb.. ;P Snart tillbaka till
> chalmers igen..
Göteborg? Känner du möjligtvis Matti a.k.a. Tatti?
mikaelkjellgren skrev:
> Allt heter ju designer nuförtiden. Jag läser på
> högskola, en utbildning som kallas
> läkemedelsdesign i hopp om att de vilsna
> tonåringarna ska tro att det är tufft.
Innan dess var det "media" som var den magiska etiketten för att försöka locka studenter. Jag har sett hur kul det var då unga oskyldiga människor ("Jag vill bli något inom media, typ") kom in på en utbildning i medieteknik, och först då insåg att den första terminen bestod av 20 poäng matematik.
Ouch.
/s-o -- som varken kan bekräfta eller förneka att vi har en utbidning i "mediedesign" :-)
Matte och fysik på gymnasiet. Bästa jobb jag har haft, arbetade med säkerhet under 10 år innan jag sadlade om. Lägre lön inom skolan men bättre arbetstider och lååånga ledigheter väger upp månads bidraget.
it-hora här, i dagsläget placerad på en bank för att leka med deras källkod och servrar...i verkligheten liggandes på ac i serverrummet och slösurfandes på happy ;)