Vad tycker ni om POC?

Vad tycker ni om POC?
Klavikel sa:
Utan att en endaste gång ha använt några av POCs produkter (utom i provrum vid ett tillfälle) så tycker jag personligen att det luktar skit och högtravande marknadsföring lång väg av POC.
De säljer inte för att de är bäst rent kvalitétsmässigt utan snarare för att de är bra på marknadsföring och sponsring.
(Riktigt unket hanterat med Rissveds förresten)

Näe.. POC är pastellfärgad färgglad skit för trendkänsliga och ängsliga svenduro-cyklister.
Får mest vibbar till poserande nybörjare som köpt på sig ett helt kitt i samma serie men sen upptäcker att de inte ens kan cykla.
Dessutom så har förmodligen deras mamma betalat alla prylarna.

Räcker långt med pryttlar från Craft, Shimano, Endura etc.

jag har pock-skydd så din uppfattning stämmer nog ganska bra. Men Sen är det ju även så att det i många fall inte finns så väldigt mkt mer än POC när man går till butiker i stan.

Vad tycker ni om POC?
Klavikel: "Näe.. POC är pastellfärgad färgglad skit för trendkänsliga och ängsliga svenduro-cyklister.
Får mest vibbar till poserande nybörjare som köpt på sig ett helt kitt i samma serie men sen upptäcker att de inte ens kan cykla.
Dessutom så har förmodligen deras mamma betalat alla prylarna"

Om du skulle träffa en psykolog då kunde han/hon fråga dig varför skäms du för att vara en sån icke existerande person som du har precis beskrivit. Ganska ofta handlar det om dina egna rädslor och du kan leva ett lyckligare liv om du bemöter de, istället för att kasta bajset och springa bort från de. Typ det är relativt sannolik att du själv är trend-känslig och vad är det som är fel med att vara trend-känslig? Sen vad är det för fel med barn som får saker från föräldrar? Var vi inte alla där någon gång? Min 6-årig dotter fick precis en Commencal Meta HT 20, Fox launch knäskydd. Vad hade hon gjort för fel? Jag skulle vara jätte skeptiskt om ett 18-åring åkte runt i bikeparken på en 2-3års gammal DH hoj och sa att han köpte den själv för sina pengar från sitt egen upstart. Varför den enkla faktorn att du tycker inte om POC, vilket är helt ok, gör att du behöver skriva så mycket påhittade grejer om andra människor?

Det finns ingen stor cykel-klädmärke på marknaden som jag kunde beskriva som skit. Cykelgrejer från Biltema dock...

Vad tycker ni om POC?
Alla landsvägs/mtb-xc-cyklister ser ut som miffon i sina tajta lycraställ. Om det sedan står POC, Giro eller Kask på deras UFO-huvuden är petitesser i sammanhanget.

(ja jag kör lvg/xc med POC, Giro etc och lider varje dag)

Vad tycker ni om POC?
Jag förstår att man blir arg av att få en penna där...... förmodligen POCs fel.
5F5D9443-30B5-4E83-9911-9363DBE00388.jpeg

Senast ändrad:
Vad tycker ni om POC?
Det är smått förundrande hur ett varumärke kan leda till så stora känslosvall i olika riktningar, men kul läsning oavsett.

Jag har en Tectalhjälm som är den bästa hjälm jag haft. Iaf sett till passform. Är man- som jag - skapt som ett mumintroll får man ta det som passar.

Vad tycker ni om POC?
Vad tycker ni om POC?
Crossmax sa:
Cannondale jekyl 1000 sa:
revben sa:
RockyM sa:
WAKI: google translate? =/
Är du rasist?
Alla som inte gillar POC är rasister.
Haha, ja kanske det.
Tycker bara att det är dåligt att göra sej rolig över att någon med utländsk bakgrund inte behärskar svenska språket till 100%.
Och då är man rasist?
Beror på vilket märke man har på hjälmen.

Vad tycker ni om POC?
Crossmax sa:
revben sa:
RockyM sa:
WAKI: google translate? =/
Är du rasist?
Alla som inte gillar POC är rasister.
Haha, ja kanske det.
Tycker bara att det är dåligt att göra sej rolig över att någon med utländsk bakgrund inte behärskar svenska språket till 100%.
Och då är man rasist?
Vet ej. Det var därför jag frågade.

Vad tycker ni om POC?
Har en Cortex Flow som jag haft i 5 år samt en Trabec MIPS som jag haft i 3 år och båda har funkat bra. Såpass bra att jag har beställt en ny Cortex Flow och en ny Trabec MIPS eftersom de sitter bra på mitt huvud.

Frågade mamma om hon kunde betala men hon sa att jag var tvungen att betala själv eftersom jag cyklar snabbare än Klavikel ;)

Vad tycker ni om POC?
.............Jo jo, Sverker, så ligger det för visso till just nu men vänta bara till klavikel kommer med sin el-mtb i Delsjön och strava-hets-chockar alla analoga stignjutare... =)

Vad tycker ni om POC?
Oj... och jag som bara ville veta hur deras handskar satt...

Väckte visst en sovande björn när jag bumpade den här tråden.

Men jag repeterar frågan: är det ngn som vet hur handskarna passar? Trånga eller inte?

/H

Vad tycker ni om POC?
kör utan hjälm
föredrar frihet framför förmynderi
POCkat märke som inskränker min frihet
man kräks för fan att folk inte kan cykla me stil längre
och POC har ju bidrgait till det
och inte så litet
heller

Vad tycker ni om POC?
hobbit sa:

Men jag repeterar frågan: är det ngn som vet hur handskarna passar? Trånga eller inte?

/H

Jag har ett par AVIP Glove long strl M och jag tycker de passar bra i jämförelse med POCs storleksguide. POC själva kommenterar passformen på deras webbsida om produkterna tenderar till att vara små/"true to size"/stora i storlek, så det kan vara bra att tänkta på när man väljer storlek. Fö använder jag flera av GripGrabs produkter som jag tycker känns lika i strl som POC.

Övriga POC-produkter jag här är tröjor, arm-/benvärmare, skoskydd och hjälmar (Trabec/Octal). Har även skidhjälm från POC.
Är mkt nöjd och kommer köpa fler av deras produkter.

Ang design är det som alltid delade meningar om vad som är fult eller snyggt.

Har kommit till den mognaden att på den punkten skiter jag fullständigt i vad andra tycker ;)

Vad tycker ni om POC?
26er sa:

Bra, låt Darwin göra sitt.

26er sa:

Vad fan har det här med cykelkläder att göra?

26er sa:

Hur mår du? På riktigt?

26er sa:
och inte så litet
heller

Du verkar inte vara i balans. Det är idrottskläder. Varken mer, eller mindre. Sitt ner en stund och andas.

Senast ändrad:
Vad tycker ni om POC?
gerrardsdobbar sa:
26er sa:

26er sa:

26er sa:

Hur mår du? På riktigt?

26er sa:
och inte så litet
heller

Du verkar inte vara i balans. Det är idrottskläder. Varken mer, eller mindre. Sitt ner en stund och andas.

Ring sedan en psykolog.

Vad tycker ni om POC?
gerrardsdobbar sa:
26er sa:

26er sa:

26er sa:

Hur mår du? På riktigt?

26er sa:
och inte så litet
heller

HAHAHAHAHAAHA

asså glömde en sak här, tack för påminnelsen... tror fan hela tanken bakom POCs filosofi är att göra folk förbannade

kan iofs ha även att göra me att jag var och varannan dag blir utsatt för idiotcyklande pendlare som alla verkar ha huve i en POC

så där fick jag in även det då

tackar så mkt

Vad tycker ni om POC?
ScottJohan sa:
hobbit sa:

/H

Jag har ett par AVIP Glove long strl M och jag tycker de passar bra i jämförelse med POCs storleksguide. POC själva kommenterar passformen på deras webbsida om produkterna tenderar till att vara små/"true to size"/stora i storlek, så det kan vara bra att tänkta på när man väljer storlek. Fö använder jag flera av GripGrabs produkter som jag tycker känns lika i strl som POC.

Övriga POC-produkter jag här är tröjor, arm-/benvärmare, skoskydd och hjälmar (Trabec/Octal). Har även skidhjälm från POC.

Ok, toppen! Tack då känner jah mig säkrare på valet!
/H

Vad tycker ni om POC?
hobbit sa:

/H

Vad som slagit mig när jag testat dem är hur förvånansvärt osköna dom är. Massa sömmar och tyg och skit som sticks och skaver på insidan. Som ett par riktigt billiga montagehandskar.

Vad tycker ni om POC?
hobbit sa:

/H

Vilken sort handskar söker du? Temp, cykeltyp osv?

Tillbaka
Topp