Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte helt sant, onyx är knäpptyst och snordyrt, dt 350,240,180 är tysta och finns i alla prisklasser.
I9 gör både tysta och extremt högljudda nav.
Vissa gillar helt enkelt att det surrar om bakhjulet.
Mina 54t 350 håller inte med. De surrar rätt bra. Men det beror lite på fettning osv. också.
Kan tänka mig det. Obegripligt för mig. Tänk om man skulle ha samma på en bil.Köpte ett nytt set fina Bontrager Aelous 3V till min gravelcykel... ett jävla oväsen. Tinnitusvarning, inte alls skoj att frihjuls med...
Losers kan inte stava till losers.Tysta nav är för loosers!
Losers kan inte stava till losers.
PS. Tysta nav är helt fantastiskt. DS.
Jadå, men det kommer förmodligen flyttas till en annan cykel för att ingreppet är lite för svampigt (märks bara på tämligen lätta växlar). Ska bara lyckas få tag i ett Onyx utan att bli alltför skinnad. Tyst nav lär jag fortsätta med i alla fall. Det är lite som när man kommer ut på landsbygden från storstan och märker avsaknaden av allt oväsen man inte tänkte på tidigare, men som blir påtagligt när man kommer tillbaka igen.Det där navet lever alltså fortfarande?
Ja, varför har framför allt dyrare cyklar det där spinnande ljudet när man inte trampar? Känns som vuxenvarianten av att tejpa spelkort mot ekrarna.
Vill man inte ha en så tyst cykel som möjligt?
Om det finns nåt slags vagt samband mellan pris och ljudnivå så beror det förmodligen på att ju lättare navet och resten av hjulet och cykeln är, desto mer resonans blir det och desto högre låter det.
Efter att ha bytt till helt tyst nav kommer jag förmodligen aldrig stå ut med ett som låter igen. Det är helt fantastiskt att bara höra däckens tjoffande mot marken istället för det eländiga surrandet.På LVG där man oftast trampar spelar det väl däremot kanske inte så stor roll.
Kanske för den som bara vill ta sig från A till B eller ser cykeln som ett träningsredskap och inget annat. För oss som (i skogen) ständigt försöker förbättra tekniken så är snarare ett av målen att trampa så lite som möjligt och istället utnyttja terrängen. För egen del vill jag definivt inte ha ett helt onödigt surrande som hindrar mig att höra allt annat i alla fall. Det tillför ingenting och kan man slippa det så är det fantastiskt. Och det kan man.Vilket gnäll. Meningen med att cykla är väl att trampa. Vill man ha tyst utan att trampa kan man ju lika gärna sitta i soffan.
https://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skydd/horselskydd/horselskapor/horselkapor-906110/Om man vill bli tyst på en budget, vad ska man sikta in sig på?
Det är roligt om man har bra rull att psyka den som ligger framför med frihjulssurr när han trampar och jobbar.Älskar surret när man cyklar i klunga och alla frihjular samtidigt.?
Om man vill bli tyst på en budget, vad ska man sikta in sig på?
Bullriga baknav funkar ännu bättre än ringklocka på transportsträckorna där de irriga stadsborna befinner sig när de "är i skogen och upplever vildmark"
Har ett Race Face Turbine R hjulset med Vaultnav. 120POE, tycker inte det hörs så mycket från förarplatsen. Men jag höra tydligen ganska bra från andra håll.
På nya hojen har jag ett DT Swiss 370, ett 350 fast med traditionella spärrhakar. Det låter mer, och mitt gamla Fun Works N-light låter även det högre än Vault navet.
Dock saknar jag de där 120 POEna. Försökte göra 3/4 tramp, helt jävla omöjligt med 370 navet.
Som underlag för framtida frågor:
Om man vill bli tyst på en budget, vad ska man sikta in sig på?