Vättern 2008 SUB10 (Ny titel)

Ett tips, kanske ska ni ta in fler anmälningar så ni har lite fler än 20 i gruppen innan start, kanske 25-30
De brukar alltid försvinna folk p.g.a sjukdom, skada och andra issues.

SUB10 Vättern 2008
1 Matte82 (Matthias)
2 Babyfat (Tobias)
3 Saltgurkan(Micke)
4 jerry (Jerker)
5 Daner (Dane)
6 peje (Per)
7 bng (Bjarne)
8 Fjärdebrunn (Oscar)
9 mzi (Mårten)

Vintern blir backträning, backträning, backträning, backträning.

Sjölvklart får alla vara med o skriva va bara en tanke för att det skulle bli lättare o se.

Ni som har anmält er och är säkra skicka ett mail till mig på matthias_wiktorsson@hotmail.com

Jag tar in 25-30 pers i gruppen sen är det stopp, sen får nästa börja dra i gång en till.

//Matthias

mzi skrev:
-------------------------------------------------------
> Vintern blir backträning, backträning,
> backträning, backträning.

Just vätternrundan är ju känt för sina långa branta backar :)

(fast backträning skadar aldrig)

> SUB10 Vättern 2008
> 1 Matte82 (Matthias)
> 2 Babyfat (Tobias)
> 3 Saltgurkan(Micke)
> 4 jerry (Jerker)
> 5 Daner (Dane)
> 6 peje (Per)
> 7 bng (Bjarne)
> 8 Fjärdebrunn (Oscar)
> 9 mzi (Mårten)
10 Stampe (Andreas)

Skall Bjarne vara med skall jag vara med! ; )
Sign me up!

rikard skrev:
> blir det någon SSubgrupp? Audaxtempo och alla matkontroller?

Kan vi stanna och fota några gånger så är jag på! :D

JLarsson skrev:
> Just vätternrundan är ju känt för sina långa
> branta backar :)
>
> (fast backträning skadar aldrig)

Japp, Fagerhultsbacken är väl minst lika brant eller kanske t om brantare än de jävligaste i Giro d´Italia ;).

Åker jag VR så blir det SS med lagom utväxling, start på kvällen, total tid 14-15 timmar, stopp i alla depåer, kylväska med väsentligheter i målet.

JLarsson skrev:
> Åker jag VR så blir det SS med lagom utväxling,
> start på kvällen, total tid 14-15 timmar, stopp
> i alla depåer, kylväska med väsentligheter i
> målet.

Det låter ju riktigt trevligt med 14-15tim! Jag kanske hakar på dej med racern och klotgrillen på släp.

Ett tips till alla som satsar på SUB8, SUB9, SUB10 eller långsammare. Ni kan ju fintrimma in laget genom att anmäla er till Vänern Runt som går ca 2 veckor innan VR. Där får ni 3 dagar och 54mil att umgås och träna in "Belgisk Kedja" som är riktigt svårt om man inte är ett sammansvetsat gäng.

En sak som kan förbättras jämfört med årets sub10 är om vi
ses innan och samtränar. Egentligen gick det förvånansvärt bra
med tanke på hur många som inte hade träffats förut.

Jag vet att halva klungan ovan finns i Stockholm och det är
nästan nödvändigt för att det skall bli träning ihop. Helst
på samma sida av stan.

Och - Belgisk kedja på rundan? Du skämta aprillo...

bng>>I mina planer finns ett två-tre dagars läger med. Men inte i Sthlm, men ni som bor där kan ju träna ihop så mycket ni bara kan.

Ja tänkte genomföra det här helglägret i anslutning till banan, men det hänger på er om ni är intresserade bara lösa planer än så länge.
Men det är en dröm som vore grym om så många som möjligt skulle va med på.

Sub 10 känns som ett vettigt mål för mig med!

SUB10 Vättern 2008
> 1 Matte82 (Matthias)
> 2 Babyfat (Tobias)
> 3 Saltgurkan(Micke)
> 4 jerry (Jerker)
> 5 Daner (Dane)
> 6 peje (Per)
> 7 bng (Bjarne)
> 8 Fjärdebrunn (Oscar)
> 9 mzi (Mårten)
>10 Stampe (Andreas)
>11 Åke

-Åke

Ari Iivonen skrev:

> Det låter ju riktigt trevligt med 14-15tim! Jag
> kanske hakar på dej med racern och klotgrillen
> på släp.

Det här kanske kunde vara någonting då? :-)

post-945-1183796389.jpg ht=224

/s-o

matte82 skrev:
> ... ni som bor där
> kan ju träna ihop så mycket ni bara kan.

Ok. Räkna inte med mig i din grupp då.

Jag kör gärna sub10 tillsammans med glada människor som vill och
kan träna tillsammans på vårkanten, och gärna även nu i höst.

Vad är de för sorts race/lopp eller så:P

Hur långt, sorts väg och cykel man bör ha...

själv drar ja mest skog med min giant aluxx 6000 trance 3.. Kanske inte går me den? Träna upp sej till typ 6 mil spurt är inte allt för svårt:P (är 19 med mkt fritid) ^^

bng>>Ja det klart det är ju det bästa om alla skulle kunna köra ihop men det kan bli svårt..

Som ja fattar det så är det folk från väldigt spridda ställen i sverige. Jag tror vi kan köra under 10 tim utan och ha träna ihop. Men med en gemensam träningshelg skulle chanserna öka yttligare.

Men du får gärna hänga på oss vissa kan du säkert köra med under hösten,våren.

matte82: var bor du och var skulle träningshelgen vara?

Ett tips är och leta upp den gamla tråden från förra året och plocka det som är bra och lära av det som var dåligt. Jag tror vi hade lyckats bättre att hålla ihop gänget om vi kört ihop innan, om vi kunde identifiera varandra under loppet. Vi led också av att en del var oerfarna klungkörare. Att köra några andra motionslopp ihop innan hade hjälpt, men det fick jag inte tid till att köra (än mindre att hålla i).

Själv led jag av att jag var mycket sjuk de sista tre veckorna och inte kunde putsa formen med intervallträning, jag var för klen för att klara rycken.

Lycka till!
/Stina

Okej, låter jätte bra:) men svarade du verkligen på mitt medelande? verkade oklart::)

De är vättern runt? vad för sorts cyklar kommer ni ha? Har inte en chans om ni har däck som nuddar me 2 mm på marken mot mina grova skogsdäck(som går att byta till smalare:) )

Äh! tappa inte happykänslan. Visst kan vi träna ihop en klunga men olika grupper på olika städer. En viktig grej är ju att träffa alla och garva ihop. Var och en som är osäker på klungkörning får väl själv ta ansvar för att klara sin körning gnm att träna med andra cyklister i audaxturer och träningspass i klubbar och happyturer. Nä, kul ska det vara!

Cykelstina>>Träningshelgen kommer nog bli runt Askersund-Karlsborg men det är väldigt lösa planer.
Det måste ju finnas ett intresse för det..Ett motionslopp som så många som möjligt kör är också en idè. Det är mycket som ska tänkas igenom men detär gott om tid. Ja kommer göra allt för att så många som möjligt tar sig i mål under 10tim.

Men det ska ju köras också.:-)

Muts>>MTB är nog ingen bra idè, men visst det går väl om man är vältränad. Men 30mil är långt.

Känns som att det är inte så långt innan anmälan ska skickas in. Så anmäl er nu killar och tjejer!!

Cykelstina>>Vet inte men det känns som vissa inte gillar det här och mitt upplägg men det kan va inbillning.

Inte måste allt ske i STHLM??

JLarsson skrev:
> Åker jag VR så blir det SS med lagom utväxling,
> start på kvällen, total tid 14-15 timmar, stopp
> i alla depåer, kylväska med väsentligheter i målet.

Fika-Vättern 2008 är den mest sympatiska Vätterngrupperingen nästa år.

the_TnT skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Åker jag VR så blir det SS med lagom
> utväxling,
> > start på kvällen, total tid 14-15 timmar,
> stopp
> > i alla depåer, kylväska med väsentligheter i
> målet.
>
> Fika-Vättern 2008 är den mest sympatiska
> Vätterngrupperingen nästa år.

Det är bra. Ni oseriösa fyllon kan gärna flytta till er sumptråd. Här ska vi 30...40...osv svettstänkande, krisande vrak härja :)

bng skrev:
> Ok. Räkna inte med mig i din grupp då.

En sub10-subgrupp på gång?! :-)

Fjärdebrunn skrev:
> Äh! tappa inte happykänslan. Visst kan vi träna
> ihop en klunga men olika grupper på olika
> städer. En viktig grej är ju att träffa alla
> och garva ihop. Var och en som är osäker på
> klungkörning får väl själv ta ansvar för att
> klara sin körning gnm att träna med andra
> cyklister i audaxturer och träningspass i klubbar
> och happyturer. Nä, kul ska det vara!

Jag håller med Fjärdebrunn! Själv tycker jag det skulle vara grymt kul (förutom nyttan med klungträningen) att kunna ha en träningshelg innan för dem som kan. Men inte är det ett absolut måste!? Dessutom känns det kansle lite väl tidigt att spika tid och plats för den redan. Om det visar sig att en stor majoritet av gruppen bor i Stockholm så känns det väl som att det blir enklast för de flesta och därför att föredra? Plus att det inte borde vara några problem att ordna gratis boende för alla deltagare. Visar det sig att det är bättre för klungan som helhet att ordna samträning på banan eller någon annan stans så blir det väl så? Eller så fixar vi så många som behövs? OM det visar sig att vi blir alldeles jättemånga så kan man väl tänka sig att dela oss i två grupper, ev. efter geografisk placering för att underlätta samträning. Jag utgår ifrån att alla ändå tar eget ansvar att träna på att köra i klunga i de fall detta behövs (mitt, tex).

Visst kan ni träna i STHLM det är ju bara bra för klungan.

Men ett läger kan va bra och roligt och visst kan det va kul att komma till ett annat ställe ett par dagar.
Jag har tagit på mig att ordna det här och hålla i trådarna runt omkring med allt anmälan, schema och ev läger och jag tänker lägga upp det som jag tycker passar bäst.
Men självklart tar jag mot tips och åsikter.

Det här en frivillig grupp för dem som vill ha ett passande gäng att köra med det finns ingen som tvingar någon att gå med här.
Sen att om jag ordnar ett helgläger så kommer ja ordna det på den platsen jag tycker passar bäst och i mitt fall är det inte sthlm. Ja kommer om det finns intresse lägga ner mycket tid på att det ska bli en kanonhelg men lite speciella saker som ja vet kommer va uppskattat. Men att lägga lägret i sthlm kommer inte på tal för det passar inte mitt upplägg. Rätt va det är kommer ett gäng och anmäler sig från göteborg ska ja ta ett läger där då??
Det är kanon om dem man bor i närheten av samlar ihop och kör träning tillsammans.

Men den här klungan kommer ja sköta och det kommer bli bra. Men om man vill va med det bestämmer man själv.

Jag tar alltså jättegärna emot åsikter.
Men kan inte rätta mig efter vad alla tycker då blir det tjugo olika viljor.(funkar inte)

Hoppas ni förstår och inte tar illa upp. Tala gärna om vad ni tycker om det ja säger här.

MVH
//Matthias

Jag tycker att ditt initiativ är mycket lovvärt. Jag håller också med om att ha ett litet läger på ett ställe där de som vill kan vara tillsammans skulle vara jätteroligt. Jag skulle gärna åka i stort sett vart som helst om det är rimligt lättordnat rent praktiskt. Jag förstår dock inte riktigt ditt resonemang om "...och i mitt fall är det inte Sthlm." samt "det passar inte mitt upplägg". Vad har du tänkt ska gälla för de som anmäler sig till gruppen angående hur man följer ditt "upplägg"? Jag uppskattar verkligen det jobb som jag förstår att du är beredd att lägga ned men när det gäller förberedelser så hade jag föreställt mig att det är något som var en får bestämma/planera/medverka i efter egen förmåga och engagagemang. Det var därför som jag tyckte det verkade lite tidigt att spika tid och plats för ett läger redan nu. Jag utgick från att något sådant ordnades med klungans bästa som mål (sen kan vi ju ordna hur många läger som helst). Du får gärna förtydliga vad du förväntar dig av oss samt vad du har för tankar kring uppladdning.

SUB11 Vättern 2008
1 Ala
2 bengt
3 Johan_ (eventuellt)
4 Laser
5 s-o
6 viperi

Sign me up!

babyfat>Du måste förstå att ja inte kan ordna ett läger med diverse roliga saker i Sthlm när ja själv inte bor ens i närheten.
Men som jag säger så är det upp till var och en om dem ordnar sammankomster på diverse platser.
Jag fixar planering,anmälan och ev läger.
Jag förväntar mig inget mer av er än att ni kommer med ett gott humör och ett antal mil i benen så vi kan klara 10tim och ha roligt tillsammans.

Mitt upplägg med det menar jag inte träning osv självklart utan rent praktiskt.

MVH
//Matthias

Jag gör ett nytt försök på sub10. :)

SUB10 Vättern 2008
1 Matte82 (Matthias)
2 Babyfat (Tobias)
3 Saltgurkan(Micke)
4 jerry (Jerker)
5 Daner (Dane)
6 peje (Per)
7 bng (Bjarne)
8 Fjärdebrunn (Oscar)
9 mzi (Mårten)
10 Stampe (Andreas)
11 Åke
12 cykelstina (Stina)

matte82: det här med läger kan man tolka som att allt är jätteseriöst (vägd mat, ylande tränare, uppställning kl 0600 osv), men det behöver det inte vara. Jag ser det som en möjlighet att lära känna varandra, cykla några trevliga rundor i ett nytt vackert landskap och äta god mat. Klungan funkar bättre ju mer man känner varandra. Platsen för lägret kan man väl bestämma senare, när man ser var klungmedlemmarna kommer ifrån. Jag vet dock inte om jag kan vara med, min cykling är inte det enda som pågår i min familj. Träningen måste var och en av oss ta tag i själva, läger och motionslopp är bara finputs.
Jag körde 3 mil igår, hur går det för er? :)

matte82 skrev:
> babyfat>Du måste förstå att ja inte kan ordna
> ett läger med diverse roliga saker i Sthlm när
> ja själv inte bor ens i närheten.

Självklart. Men du ska väl inte behöva ordna allting??

> Men som jag säger så är det upp till var och en
> om dem ordnar sammankomster på diverse platser.
> Jag fixar planering,anmälan och ev läger.
> Jag förväntar mig inget mer av er än att ni
> kommer med ett gott humör och ett antal mil i
> benen så vi kan klara 10tim och ha roligt
> tillsammans.

Grymt! Då ska det nog bli bra det här. =)

SUB10 Vättern 2008
> 1 Matte82 (Matthias)
> 2 Babyfat (Tobias)
> 3 Saltgurkan(Micke)
> 4 jerry (Jerker)
> 5 Daner (Dane)
> 6 peje (Per)
> 7 Fjärdebrunn
> 8 mzi (Mårten)
> 9 Åke
> 10 cykelstina (Stina)

Jag tar oxå min Mats ut ur skolan (dvs stryk mig)

VR är fortfarande ett mål för nästa år, men det skall vara på skoj. Och det verkar ju finnas tillräckligt med flera sub-grupper, alltså kan vi som bor runt Stockholm träna ihop under våren.

Det här med läger är enbart ett sätt att lära känna varandra och köra ett par rundor tillsammans.

Stampe>>Det kan inte bli mer skoj än så här.

käkat ett citronplantage? :-)

bng skrev:
> Träningsläger med mål på Lilla Barkarby är
> mer skoj än så här.

Om det blir Vättern nästa år så blir det sub10

SUB10 Vättern 2008
1 Matte82 (Matthias)
2 Babyfat (Tobias)
3 Saltgurkan(Micke)