Vättern 2008 SUB10 (Ny titel)

cerberos skrev:
-------------------------------------------------------
> Sådärja tillbaks från Portugal jag skall vila
> mig i form i veckan så kör vi på lördag.

Läst i annan tråd om vad du varit med om, starkt jobbat och inspirerande cerberos!

Någon som vill få skylten utskriven och inplastat i sån där bokplast?? Skicka PM senast imorgon kväll till undertecknad. /Per

fornander skrev:
> ...Någon som har tips på hur man
> skall skriva ut happy-lappen som man ska ha på
> ryggen?

Hett tips:
skrivut.png ht=626

Kollade in "körtidsuträknaren" på vatternrundan.se. Den gav följande passertider för målgång på exakt 10 timmar:
Hästholmen 05:22
Gränna 06:38
Jönköping 07:34
Fagerhult 08:36
Hjo 09:52
Karlsborg 10:56
Boviken 11:40
Hammarsundet 12:40
Medevi 13:20
Motala 13:56

Känns att det närmar sig!

Jajemen, nu är det nära.

Körde sista träningspasset. Nu är det käk och vila som gäller.

Ska meka lite på cykeln också så den är i form med:-)

Ska bli kul det här.

Jag råkade få med mig Danes två sista smileysar (sorry) så är det någon som behöver ett par PM:a mig.

Hejsan Grabbar!
Finns det plats för en kille till i klungan?? Jag kan erbjuda bra draghjälp och siktar på 9-10 timmar runt sjön, så SUB10 låter alldeles utmärkt!

mvh
Jesper

Utskriven och inplastad lapp fixat. Cykeln finsjusterad. Fullt med pasta i magen...

Skall vi ses på fredag på resturang Sjövik eller? Hinner nog inte dit för än lite innan 19, någon kvar då?Vore ju trevligt att träffas innan startskottet går.

Någon med erfarenhet som vet hur långt innan start man måste vara vid startfållan, har läst en timme men det låter mycket?

Saknar smilies och kommer inte förbi classe på vägen från Mora, kan jag boka ett par som någon har över?

//martin

martin.bratt skrev:
> Skall vi ses på fredag på resturang Sjövik
> eller? Hinner nog inte dit för än lite innan 19,
> någon kvar då?Vore ju trevligt att träffas
> innan startskottet går.

Jag vet inte hur alla andra har tänkt, men jag skulle iaf kunna tänka mig att sitta där och käka ett tag. Men som sagt, vad säger alla andra?

> Någon med erfarenhet som vet hur långt innan
> start man måste vara vid startfållan, har läst
> en timme men det låter mycket?

Det har ju ryktats om ändrade rutiner/större kontrollapparat, men om det är som tidigare så räcker det med några minuter om du är redo att rulla rakt in. Men för din egen sinnesfrid och för att hinna gå på toaletten, göra sista förberedelserna, hitta gruppen, värma upp, gå på toaletten, gå på toaletten för tredje gången osv. så skulle jag rekommenedera en halvtimme typ..

> Saknar smilies och kommer inte förbi classe på
> vägen från Mora, kan jag boka ett par som någon
> har över?
>
> //martin

Tack för tipset bng, nu har även jag skrivit ut och plastat in lappen. Skall idag förbi classe och köpa de mytomspunna smileysarna.
Då ses vi vid pizzahaket klockan sex.

Senast redigerad av en moderator:
Möteslats innan? Någon får peka med hela handen. Jag vill gärna träffas innan så att vi har lite koll på varandra! Så är det ju trevligt också förstås :)

Ok jag pekar med hela handen möteplats innan som Anders H föreslog
resturang sjövik (Solskensv. 8) från kl 1800.

Tror säkert att några kommer att vara kvar fram till minst 19.

Jag är själv osäker på när jag hinner ner beror mycket på trafiken.

Vid starten senast 0340 ( 15 min innan start) så att vi kan fånga upp dom som inte kommer
fredag kväll.
Smileys sitter på hjälmen eftersom ev överdrags jackor inte (ialla fall inte min) har happylappen
och vr lappen på ryggen.

Hoppas att ingen tar illa upp att jag pekar.

Ursäkta att jag dubbelpostar, men jag fick inget direkt svar på mitt förra inlägg. Om det finns plats i klungan så följer jag gärna med. Jag har klungerfarenhet. Men svara iaf så jag vet om jag skall söka klunga på annat håll.

mvh
Jesper

För min del är det ok läs gärna igenom tråden så att du vet vad som gäller ang stopp mm.
Har du möjlighet är det bra om du kan dyka upp på sjövik kl 18.

Jesper_H skrev:
> Ursäkta att jag dubbelpostar, men jag fick inget
> direkt svar på mitt förra inlägg. Om det finns
> plats i klungan så följer jag gärna med. Jag
> har klungerfarenhet. Men svara iaf så jag vet om
> jag skall söka klunga på annat håll.
>
> mvh
> Jesper

Jag säger som bossjo. Ju fler desto roligare :)

Jag kan tyvärr inte köra, har åkt på en förkylning med hosta. Jag trodde att jag skulle hinna bli bra men hostar fortfarande för mycket. Jävla skit. Har känt mig stark senaste tiden.

Jag löste starklarförsäkring när jag anmälde mig. Den ska ge startavgiften tillbaka mot uppvisande av läkarintyg och kvittens att man betalt försäkringen (fick inget kvitto vad jag kan minnas). Någon som har erfarenhet av startklar? Någon hake borde det finnas med den så att de slipper betala tillbaka pengarna...

Trist Pär! Du skulle klara detta galant och vara en tillgång till sub10 (eller sub9:-). Hoppas det löser sig med startklar.

trist som fan. verkar som vi åkt på liknande skit.

Pesch skrev:
> Jag kan tyvärr inte köra, har åkt på en
> förkylning med hosta. Jag trodde att jag skulle
> hinna bli bra men hostar fortfarande för mycket.
> Jävla skit. Har känt mig stark senaste tiden.

SuperApe skrev:
> trist som fan. verkar som vi åkt på liknande
> skit.

Ska aldrig mer hångla med dig

Nu låter det så. Då lät det mer som "min fru förstår mig inte." Ni är likadana allihopa!

Pesch skrev:
> SuperApe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > trist som fan. verkar som vi åkt på liknande
> > skit.
>
> Ska aldrig mer hångla med dig

Bang skrev:
> Kan någon bekräfta att det är OK eller ej så
> jag vet :)
>
> Håller på att kissa på mig av all Carboloader
> jag tryckt i mig :/
>
> /B

Vad är det som ska bekräftas? Att det är ok att du dricker Carboloader? Jag ser inga problem med det förutom att blir kissnödig som sagt ;)..

Lycka till på rundan! Det ser ut att bli bra väder och vind för er.
Ta det lagom snabbt och säkert, och var vaksamma på varandra och det som sker omkring er. Jag var med om en krash förra helgen och har precis fått en påminnelse om hur snabbt allt kan bli tråkigt när folk kör ihop. Jag klarade mig, men några av mina klungkompisar fick åka till sjukhus/omplåstring.
Själv sticker jag till Öland och dricker fulöl. Hade faktiskt varit lite jobbigt att kvar i länet denna helg (cyklar på var och varannan bil).
Kanske ses vi nästa år!
/Stina

Pesch skrev:
> SuperApe skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > trist som fan. verkar som vi åkt på liknande
> > skit.
>
> Ska aldrig mer hångla med dig

Trist att höra. Ta tjockare lager Vaselin nästa gång.

Bang skrev:
>

OK tycker jag i alla fall. Smiter du in i vår startgrupp, eller
kör du in 4 minuter?

Säljer din startplats 4:00? Värde minst 1500,- och mer om det är ett primtal!

Bang skrev:
>
> Håller på att kissa på mig av all Carboloader
> jag tryckt i mig :/
>
> /B
Det är helt ok om du kissar på dig.

Även jag har lust att haka på er runt vättern. Hur stor är Happyklungan nu? finns det plats?

Jag trodde inte att jag skulle komma i sub10 form iår, men känner att jag har fått upp flåset nu sista veckorna.

Jag tänkte jobba lite i morgon, så jag kommer upp senare under kvällen ev. natten.
Har inte funderat så mycket på sovplats. Går det att få tag på? Eller skall man knoppa i bilen ett par timmar?

Hur var det nu, en gång för alla, med reflex & lysen.

Lysen obligatoriskt?

Reflexer obligatoriskt?

Johan_Olsson skrev:
[...]
> Lysen obligatoriskt?
>
> Reflexer obligatoriskt?

Om det inte är mörkt. Och om det inte är värsta ovädret i mannaminne på ingång så är det ljust vid fyra.

Vi syns imorgon natt i motala. Stort lycka till till alla. Förösk och läsa leo´s råd om klungkörning i tema 8 tråden, det är massa bra tips.

Nu börjar jag verkligen bli laddad inför detta! Sprillans nya däck på hojen och en rejäl portion pasta i magen. Nu ska det mycket till om det inte ska bli personbästa även om jag inte räknar med att fixa sub10-tempo hela vägen igenom. Hoppas bara att startplatsbytet funkar. Annars får jag köra med sub12 och sen försöka ansluta när ni kommer i fatt...

/Ala

Saxar in Leos mycket bra tips om klungkörning

Det viktigaste att tänka på är att hålla ihop klungorna så länge det går. För att klara målet måste vi samarbeta, det är teamwork från början som gäller.

Det innebär kortfattat tre saker:

1 - Farten ska hållas jämn. Går det ryckigt så har någon missat poängen med att köra i klunga.
Den som tar över dragjobbet ska absolut inte ÖKA eller för den delen MINSKA farten utan behålla den. Om man inte orkar med att hålla farten så ska man inte ligga och bromsa hela klungan, utan då lägger man sig bak i klungan istället. Om man är pigg så är det bättre att dra en längre stund än att istället försöka ÖKA farten på hela klungan vilket bara leder till dragspelseffekt och irritation om fartändringar hela tiden.

2 - I uppförsbackarna kan man lätt köra sönder en klunga. Försök istället hålla en fart uppför som känns realistisk, inte maxfart upp alltså. När förste man i klungan sedan kommer upp till backkrönet så SKA farten ökas långsamt så att ALLA i klungan är med.

3 - I nerförsbackarna SKA man inte ligga och bromsa i onödan. All rörelseenergi som vi får GRATIS från en nerförsbacke är bonus och ska användas till att ta sig framåt, inte för att värma upp bromsklossarna och fälgarna. Anledningen till att man kan tvingas till att bromsa är helt enkelt att folk har slutat att trampa (tillräckligt fort) längst fram när det går utför. Den som ligger längst fram och drar när det går nerför SKA fortfarande köra järnet när det går nerför, inte VILA. Orkar man inte, så viker man av och näste man tar över dragjobbet nerför.

De här tre enkla sakerna glömmer många väldigt lätt och de orsakar en hel del missförstånd vid klungkörning.

Så därja, då har man varit på stan och shoppat lite gel & bars.

Packat ner _startbeviset_!
Monterat:
"överrörsväskan" för allt godiset.
Sadelväskan för slangar och annat meck.
Extra vätskehållare bakpå saddeln.

Byt batteri i cykeldatorn.
Plastat skylten.
Skriva ut och plasta hålltiderna.
Packat prylarna.
Cykelkepa på.
Ätit pasta ... :-/

Ska försöka sova snart.