Körde runt med en grupp Hovetpolare på 4:28ish och tycker att det var ett av de bättre arrangerade loppen jag kört! Större delen av mellan sveriges poliskår måste ha varit utkommenderad för det var poliser i varenda korsning och en miljard flaggvakter i varenda rondell och korsning som verkligen gjorde ett kanonjobb. Riktigt häftigt att cykla på vägar där man normalt sett inte får tex Söderledstunneln och en del motorleder i söderort. Vi mötte eller passerades inte av en enda bil! Vätternrundan har mycket att lära av Velothon arrangören tycker jag.
Vi klarade oss helt från incidenter och såg egentligen ingenting av alla de krascher som rapporterades. Men vi körde också på klassiskt Hovet maner där vi drar på ordentligt på platten men tar det lungt uppför och i tvära kurvor. Vidare var vi stenhårda med att inte släppa in några främmande i vår rotation. Vi var dock lite för få för att orka hålla riktigt högt tempo, gick för det mesta runt på 5-6 gubbar vilket blev slitigt i motvinden ner till Nynäs. Möjligtvis kunde vi ha fått lite bättre tid om vi släppt in någon från svansen som hjälpt till men jag tycker säkerheten att cykla med folk man känner och vet inte hittar på dumheter är värd några minuter i sluttid. Det var en del idioter som låg i vår stora svans som säkert var 2-300 pers som tyckte man skulle passera både till höger och vänster när vi slog av i uppförsbackarna för att sedan lägga sig precis framför oss och bli omkörda när vi drog upp farten igen.
Vill även tipsa om Bangs fantastiska fotoskatt där ni som körde igår helt säkert fastnat:
https://www.flickr.com/photos/143490623@N05/29322132140/in/album-72157670463579143/