Velothon Stockholm 2016
Är väl inte sämre än att jag kan erkänna att jag blir provocerad av självgoda människor.Bikzz sa:Skrev såklart i mina Notes också ! Kanske som Ferdinand under Kork-Eken ? Alltid kul att provocera lite !!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är väl inte sämre än att jag kan erkänna att jag blir provocerad av självgoda människor.Bikzz sa:Skrev såklart i mina Notes också ! Kanske som Ferdinand under Kork-Eken ? Alltid kul att provocera lite !!
Mange. sa:Hur kommer det sig att det verkar vara okej att det blir krasher?
Har inte folk ett jobb att sköta, en familj som kräver sin del av försörjning?
En krash på ett motionslopp är väl inget som ska normaliseras?
Jag tycker det kan ställas en viss form av krav på hänsyn till andra att köra på lite säkrare sätt och att inte orsaka en krash eller en osäker situation.
Wow, galen bild! Skulle passa fint som profilbild på strava eller nåt. ;)cal. sa:Dags för en ny hjälm.
Photo cred: Steinar Danielsen
GoranS sa:Om man inte tycker att någon endaste krasch är acceptabel bör man nog hålla sig borta från cykling i grupp över huvud taget. När t.o.m. proffsen i en såpass kontrollerad situation som ett lagtempo kan vurpa så ska man inte inbilla sig att man som amatör är säker från vurpor i någon form av gruppcykling.
Jag antar dock att du kanske snarare invände mot att vissa lite lättvindigt accepterar vurpor och att man istället för att bara vifta bort det som något oundvikligt borde försöka analysera varför de inträffade och se om man kan lära sig något som gör att man kan minska riskerna i framtiden.
Stumpy sa:Du borde alltså ha hjul med fler ekrar.
Johan A sa:Stumpy sa:Du borde alltså ha hjul med fler ekrar.
Japp, eller lära mig köra med mindre än 2000watt i benen.. Sånt sliter på materialet.
tuta sa:Vet inte vilken av smällarna det var men en happyit råkade illa ut. Vill inte säga mer innan jag vet att happyiten/familjen tycker att det är OK. Från det lilla jag vet är det dock inte omöjligt att han blir fullt återställd.
gerrardsdobbar sa:Johan A sa:Stumpy sa:Du borde alltså ha hjul med fler ekrar.
Japp, eller lära mig köra med mindre än 2000watt i benen.. Sånt sliter på materialet.
Bara 2000? Sälj cykeln, rookie.
Med högsta sannolikhet var det han då. Han har ett happyklistermärke på kedjestaget.AndreasVH sa:Om det var vid serpentinen är det skönt att höra att han kan bli återställd. Jag såg ett happyklistermärke på kedjestaget.
Motionslopp är för de som låtsas att de tävlar, brevetlopp är för de som låtsas att de inte tävlar!GoranS sa:Sen är just det faktum att jag upplevde en ökad hets vid motionslopp i Sverige en anledning till att jag mer eller mindre slutade köra sådana för ett antal år sen och i så fall hellre kör ngt brevet om jag vill cykla lite längre tillsammans med andra.
Mange. sa:Hur kommer det sig att det verkar vara okej att det blir krasher?
Jag tycker det kan ställas en viss form av krav på hänsyn till andra att köra på lite säkrare sätt och att inte orsaka en krash eller en osäker situation.
bsandborgh sa:Motionslopp är för de som låtsas att de tävlar, brevetlopp är för de som låtsas att de inte tävlar!GoranS sa:Sen är just det faktum att jag upplevde en ökad hets vid motionslopp i Sverige en anledning till att jag mer eller mindre slutade köra sådana för ett antal år sen och i så fall hellre kör ngt brevet om jag vill cykla lite längre tillsammans med andra.
AJ sa:Happyride fotograferade Velothon 2016.
Bilderna från korta banan 55 km hittar ni här http://happyride.se/2016/09/13/bildgalleri-velothon-stockholm-2016-55-km/
Bilderna från långa banan 155 km finns här http://happyride.se/2016/09/13/bildgalleri-velothon-stockholm-2016-155-km/
GustavK sa:AJ sa:Happyride fotograferade Velothon 2016.
Vilken tid är detta taget? :)
gerrardsdobbar sa:Mange. sa:Hur kommer det sig att det verkar vara okej att det blir krasher?
Ingen vill förstås ha krascher, men den risken är en risk du accepterar när du startar i ett lopp. Precis som att när du spelar ishockey ställer du upp på risken att du kan få en tackling och skada dig.
stefan. sa:gerrardsdobbar sa:Mange. sa:Hur kommer det sig att det verkar vara okej att det blir krasher?
Ingen vill förstås ha krascher, men den risken är en risk du accepterar när du startar i ett lopp. Precis som att när du spelar ishockey ställer du upp på risken att du kan få en tackling och skada dig.
Då spelar det alltså ingen roll hur man cyklar, eftersom de andra runt omkring ställer upp på risken. Fritt fram att preja/tränga, omkörningar där man gnuggar styrena mot varandra och svänga in precis framför någon även om man touchar dennes framhjul lite.
Skogling sa:Jag blir så sugen på att testa lilte landsvägsmotionslopp när jag läser denna tråd. Eller inte.
gerrardsdobbar sa:stefan. sa:gerrardsdobbar sa:Mange. sa:Hur kommer det sig att det verkar vara okej att det blir krasher?
Då spelar det alltså ingen roll hur man cyklar, eftersom de andra runt omkring ställer upp på risken. Fritt fram att preja/tränga, omkörningar där man gnuggar styrena mot varandra och svänga in precis framför någon även om man touchar dennes framhjul lite.
Nu är jag helt övertygad om att du medvetet misstolkar mitt inlägg.
Självfallet är det inte fritt fram att uppträda som ett rövhål. Däremot när du ställer upp i ett motionslopp på landsväg där cyklisterna kör i klunga, så finns det givetvis en risk att folk krokar ihop ändå. Denna risk finns hur väldrillad en klunga än må vara.
Du kan givetvis välja att minska denna risk genom att köra A) själv eller B) i en mindre klunga med folk du känner till. Men om du går med i en stor klunga där du inte vet vilket erfarenhet/kunnande de andra cyklisterna i klungan, så ökar du risken. Det säger väl sig självt? Det är ju ett medvetet val du har gjort.
Johan A sa:Skogling sa:Jag blir så sugen på att testa lilte landsvägsmotionslopp när jag läser denna tråd. Eller inte.
Du skulle ha kört med mig och Niklas.... Där vi körde var det inga krascher, ingen som stressade utan det var bara najs... Som det ska vara. Lågt sufferscore på Strava..
stefan. sa:gerrardsdobbar sa:stefan. sa:gerrardsdobbar sa:Mange. sa:Hur kommer det sig att det verkar vara okej att det blir krasher?
Nu är jag helt övertygad om att du medvetet misstolkar mitt inlägg.
Självfallet är det inte fritt fram att uppträda som ett rövhål. Däremot när du ställer upp i ett motionslopp på landsväg där cyklisterna kör i klunga, så finns det givetvis en risk att folk krokar ihop ändå. Denna risk finns hur väldrillad en klunga än må vara.
Du kan givetvis välja att minska denna risk genom att köra A) själv eller B) i en mindre klunga med folk du känner till. Men om du går med i en stor klunga där du inte vet vilket erfarenhet/kunnande de andra cyklisterna i klungan, så ökar du risken. Det säger väl sig självt? Det är ju ett medvetet val du har gjort.
Visst gör jag det medvetet, men jag tyckte ditt svar till Mange var rätt cyniskt också.
Visst finns det en risk även i en väldrillad klunga, det finns risker med allt, men min erfarenhet är dock att många tillbud kommer av folk som inte har koll, hetsar, och gör idiotmanövrar.
Jag körde inte det här loppet, men jag har många gånger tidigare sett, inte minst tidigt efter start, hur folk tränger sig förbi med följden att styren hakar i varandra, idiotomkörningar, etc. Och precis som Mange skrev tycker jag inte heller att det ska "normaliseras" och att man kan ställa lite krav på hänsyn till andra och större marginaler. Det är faktiskt ett MOTIONSlopp, inte Tour de France eller OS. Och sånt tycker jag inte man ska avfärda med att "man ju gjort ett medvetet val" att vara med.
Skogling sa:Johan A sa:Skogling sa:Jag blir så sugen på att testa lilte landsvägsmotionslopp när jag läser denna tråd. Eller inte.
Du skulle ha kört med mig och Niklas.... Där vi körde var det inga krascher, ingen som stressade utan det var bara najs... Som det ska vara. Lågt sufferscore på Strava..
Och det kostade? ;)
Skogling sa:Johan A sa:Skogling sa:Jag blir så sugen på att testa lilte landsvägsmotionslopp när jag läser denna tråd. Eller inte.
Och det kostade? ;)