Verenti Division 3 - Trådväckning

• Trådstartare Trådstartare LWB
  • Start datum Start datum
Jag gör ett försök att väcka en gammal tråd till liv, eller snarare att få mer input om denna vad det verkar sällsynt anonyma cykel.

Jag har alltså en Verenti Division 3 som fiskades upp ur en skräphög för några år sedan, i strippat/plundrat och kort och gott mycket sorgligt skick. Nu har jag skramlat ihop spridda delar, bl.a. hjul och en halv cockpit, så att det borde gå att få cykeln i rull.

Men jag lyckas bannemej inte hitta någon intressant information om modellen.

Jag vet att vissa Verenti i grunden hade ganska fin benstomme (ex. Genesis CdF). Den här är dock alu i ram och gaffel, med 3x9 Sora, och sannolikt ngn ganska basic hybrid i grunden.

Specen kan vara vad den vill, det räcker ju med att titta på cykeln för att se. Men det vore intressant att höra hur cykeln upplevs i faktisk användning. Är det någon enda här på Happy som har använt en Division 3? Reflektioner? Intryck?

Från den här gamla tråden så verkar det bero på vad de fått tag på:
För de som inte vet så är Verenti Wiggles hitte-på-märke, de köper in överskottslager och lackar om (som jag förstått det).

Där hade vi den ja. CdF-varianten hade jag inte tackat nej till. Å andra sidan har det här gamla öket inte kostat mig mer än lite skitiga fingrar, i övrigt har den fått ta emot sådana delar som annars hade slängts. Återkommer om/när den rullar.

Tillbaka
Topp