.A. sa:
Fuskcyklist sa:
BikeSthlm har gjort det igen. Rätta mig om jag har fel, men jag tror i alla fall att BikeSthlm kör parallellt med Nynäsvägen, 73-an, och svänger av från cykelbanan in på en avfart från leden. Detta någonstans vid Gamla Enskede och Globen.
Själv har jag inte cyklat här, men jag har svårt att tro att trafiklösningen är så dålig, att cyklister tvingas ut i körbanan på det här sättet. BikeSthlm kallar denna korta blinkning "high-beam abuse" efter sitt misslyckade försök till provokation.
Jag har svårt att se någon provokation från BS sida här. Det är helt fritt bakåt när han går ut i körbanan för att svänga vänster på Sockenvägen. Hur är det en provokation? BS behöver inte motivera sitt vägval, men hade han valt cykelbanan hade det inneburit tre rödljus istället för ett, så gissa varför.
Varför är du Fuskcyklist så fixerad vid BS? Du är nyreggad och har i princip bara gjort inlägg i denna tråd. När den har halkat ner från första sidan har du dessutom sett till att den kommit upp igen. Finns du med i en av videorna? Är detta någon slags vendetta? Att bensintroll som Tomcaten med sin keyboard warrior-läggning hänger på gör denna tråd rätt tragisk. Killen är kanske lite kantig och reagerar inte på samma sätt som jag skulle gjort, men att som tidigare gräva upp ett klipp från 2016 för att försöka svartmåla honom blir bara larvigt. Speciellt när klippet börjar med två bilar som kör på en gång- och cykelbana. Varför länkar du inte till någon av de senare klippen där han t ex hjälper andra cyklister med mekaniska fel? Eller en bilist med igensnöad sidobackspegel?
Jag är jävligt ointresserad av cykelprylar, men intresserad av cykling. Är intresserad av pryleri inom andra områden. Reggningen av mig och upptäckten av Bikesthlm beror på att jag kunde börja cykla dagligen igen i höstas. Men jag lovar, jag har andra intressen i livet, men de ligger utanför HappyRide.
Han provocerar oerhört, och tråden om bör han slår en taxichaffis på käften, är något sorts försvarstal av honom. Varför har cyklister så svårt att inse hur många usla cyklister det finns i Stockholm? Bara för att det handlar om en person ska det inte vara tyst om det.
2016 eller nu, han är sig lik.
Vad Tomcat skriver får stå för honom. Att bete sig som Bikesthlm med aggressivitet oxh försöka få oss att tro att han skulle ge sig in i slagsmål är bara löjligt.
Jag tror inte jag påstått att Bikesthlm provocerar i Headlight Abuse-videon. Fel av mig I så fall, för det glr han inte där. Det jag ville peka på är hans dubbelmoral, att han gnäller, trots att han själv inte drar sig för att tuta hej vilt på oskyddade gångtrafikanter.
Edit: Ser att jag visst skrivit att han provocerar. Skrev visst av bara farten, och det får jag ta tillbaka. Nej, han provocerar inte där.
Klippet börjar med två bilar på gång/cykelbana. Inte mitt fel hur Bikesthlm klipper, och att film hans tutande börjar en minut in.
Jag har faktiskt länkat till en där han får tag på en rödljuskörande och livsfarlig busschaufför. Mer sånt och han är värd att tas på allvar.
Nej, jag har inget behov av "min" tråd ska vara populär. Vore rätt tragiskt. Tänker du så? Jag tänkte bara påtala något som borde angå många, trots att det inte handlar om lättviktsramar. Responsen har väl varit hyfsad. Tyvärr har varken jag eller någon annan någon lösning. Ja, utom Tomcat då, som kanske vill brotta ner honom.