Vi borde prata om BikeSthlm

Intresset för dig är nog ganska ljummet.
Jag har iaf svårt att förstå varför du startat en tråd om en kille som cyklar till jobbet.
Och du verkar ha svårt att plocka upp signalen att ingen bryr sig om Bikesthlm på det sättet du gör.

När nån sen tar och svarar dig med mothugg så viftar du bort det med ”Då tycker vi olika”, för att sen fortsätta och driva på din sak (vad det nu är).

Viftar bort? Vad ska jag tycka i så fall, då jag i alla fall inte har någon sån där stor lust att dissekera den körningen. Min sak är att påpeka den skada Bikesthlm för oss cyklister, och var för övertygad om att det framgått mycket tydligt.

Tvärtom är min person av någon anledning oerhört intressant. Varför kan man undra, då jag själv ser det helt irrelevant. Men så du tar upp min person är nog du den som ska svara på det. Eller handlar det bara om att misstänkliggöra mig, för att förringa Bikesthlms busåkning och dra uppmärksamheten ifrån honom?

Nu är det här kanske mer ett tekniskt forum, och jag är mer intresserad av var jag cyklar, ön vad jag cyklar på. Men om just den hör tråden stör sig, kanske du kan prova att inte läsa den? Om dubnu inte kan få mågon moderator att stoppa mig. Möjligen kan det finnas en och annan tråd du inte heller är intresserad av, där du inte heller ifrågasätter skribenterna agenda? Tvärtom undrar jag vad du är för någon. Har du också som hobby att cykla runt och trakassera folk?

Jag för min del kommer att skriva något inlägg så och då, med förhoppningen att Bikesthlm uppmärksammas lite för den skada han gör cyklingen.

Själv tycker jag snarare intresset för min person är orimligt stort. Nej, jag är inte med i någon film, och jag tror inte min hälsa blir påverkad av att jag någon gång i veckan går in och ser efter vad Bikesthlm nu hittat på.

Du själv har över 3600 inlägg, mest om tekniska detaljer på cyklar. Är det sunt i jämförelse tycker du?

Men varför detta behov av att fantisera över mig? Och att försöka avleda uppmärksamheten från Bikesthlm mot mig?

Om du har kollat igenom så många av Mini_me’s inlägg att du kan bedöma det generella innehållet, tycker jag att du verkar betydligt mer intresserad av honom än han verkar vara av dig. Fast du får ju ha vilka intressen du vill. Själv är jag lite svag för Salma Hayek, men vi är ju alla olika.

Att BikeSthlm är en av många idioter där ute är det väl ingen tvekan om, men kanske inte värd att lägga så mycket energi på.

Om du har kollat igenom så många av Mini_me’s inlägg att du kan bedöma det generella innehållet, tycker jag att du verkar betydligt mer intresserad av honom än han verkar vara av dig. Fast du får ju ha vilka intressen du vill. Själv är jag lite svag för Salma Hayek, men vi är ju alla olika.

Att BikeSthlm är en av många idioter där ute är det väl ingen tvekan om, men kanske inte värd att lägga så mycket energi på.
Om Salma Hayek cyklade runt och tillrättavisade folk i Stockholm skulle jag nog följa denna tråd mer noga.

Har sett en del av hans filmer och han är helt klart den typen som bestämt måste hävda sin rätt på ett verkligen fyrkantigt sätt. En bra tråd TS!

Tack för omtanken, men jag tar själv ansvar för hur mycket jag energi jag lägger ner. Ett tag la jag ner energi på att se alla filmer med Thor Modéen, men det var ingen som bekymrade sig över det.

Utan att ha sett någon av hans filmer tycker jag namnet är bäst hittills. Går det att förstå vad han säger? "RAOOOWRRR. *knatter* *knatter*" ..

Ja, det är synd att han använder Godzilla Hårddiskson som sidekick till sig själv. Jag blir munter varje gång jag ser namnet, så jag skulle nog kunna förlåta honom en del om han i stället använde det namnet till sina videor.

Nej men hade man varit det och sett premiären typ 95, gillat Tarantino så hade inget annat film-material fastnat idag. Möjligtvis Django unchained.
Inglorious Bastards tycker jag inte är lika bra som Djangon fast folk säger det.

Vissa cyklister har en förmåga att hävda sin rätt även när dom inte använder huvudet.

"Man har inga rättigheter i trafiken, bara skyldigheter," sa någon trafiklärare.. Håller med honom, men måsta samtidigt säga att zoundhorn är fantastiskt effektivt för att få bilar att tvärnita istället för att köra ut och blockera cykelvägen när de egentligen har väjningsplikt. Eller få mitt i vägen cyklister med feta hörlurar att upptäcka att det är någon bakom dem.
Sen är det den ju rent livsfarlig att använda på maxvolum mot normalhörande..

Nu på morgonkvisten när det blåser för mycket för att vara ute, kan det väl vara tillfälle att se efter vad Bikesthlm haft för sig på sistone. Tre nya varav två helt meningslösa, även om vi återigen får veta att Bikesthlm tycker det är spännande med poliser.

I tisdags var han igång och cyklade på Sveavägen.
Inget händer förrän ungefär 2.40 in i videon ungefär.
Som vanligt ratar han cykelbanan och kör mitt i vägen, men eftersom han kör så fort gör det faktiskt inte så mycket. Trafiken på Sveavägen är inte direkt i racerfart. Vid tillfälle byter han till bussfilen till höger, en vit Volvo kör om, och han får för sig att bilisten är ute efter honom. Knackar på rutan och ryter åt bilisten att hålla käften så fort bilisten får tillfälle att säga något. Bikesthlm klipper för att få bilisten att verka sårad, men man ser ju att han bara tycker Bikesthlm är en tönt som vill verka stöddig, och inte värd att ägna möda åt.
Värt att notera att en fotgängare knappt hann undan för att undvika en kollision när Bikesthlm drar på i slutet.
Så har Bikesthlm ytterligarelitegrann försämrat relationen mellan cyklister och övriga trafikanter i Stockholm.

Senast ändrad:
Så har Bikesthlm ytterligarelitegrann försämrat relationen mellan cyklister och övriga trafikanter i Stockholm.
Skojar du? För att han sa till en bilist som körde aggressivt?
Jag hade kanske inte agerat helt annorlunda i en liknande situation.
Hur skulle han ha gjort för att inte försämra relationen mellan trafikanter? bugat först?

Jag har bara kollat på ett klipp i tråden så jag säger inget generellt om BS.

här var han ute och cyklade. helt klart. han skulle förstås hållit sig i bussfilen på platser den bjöds innan, och släppt förbi bilarna. att dessa sen blir passerade av cyklisten i nästa rödljus hör till spelets regler.

intressant hur han sedan påtvingat försöker hålla rösten lugn men misslyckas kapitalt aka andfådd och upprörd.

inte bra för blodtrycket.

sen kan man undra vad vitsen är med att speeda upp filmen. inte visa hur långsamt han cyklar möjligen. den aktuella sträckan av sveavägen kungsgatan fram till åtminstone frejgatan är däremot inte funkis att använda cykelbanan. ett infrastruktursskämt är vad det är. en oas av öppna bildörrar, snedparkerade bilar och ranglande gångtrafikanter.

Skojar du? För att han sa till en bilist som körde aggressivt?
Jag hade kanske inte agerat helt annorlunda i en liknande situation.
Hur skulle han ha gjort för att inte försämra relationen mellan trafikanter? bugat först?

Jag har bara kollat på ett klipp i tråden så jag säger inget generellt om BS.

Knack, knack på rutan.
- Ta det lite försiktigare. Du körde nära mig.
- Det är en cykelbana där.
- Ja, men nu körde jag här. Tror inte du tänkte på hur nära du var.
- Okej, jag ska tänka på det.
- Tack.

Sen kan du fjanta hur mycket som helst, om att allt utom att be honom hålla käften är att buga.

Men om det bara är aggressioner man vill ha ur sig, så visst fungerar det. Till nackdel för alla andra cyklister i stan.

Senast ändrad:
Knack, knack på rutan.
- Ta det lite försiktigare. Du körde nära mig.
- Det är en cykelbana där.
- Ja, men nu körde jag här. Tror inte du tänkte på hur nära du var.
- Okej, jag ska tänka på det.
- Tack.

Sen kan du fjanta hur mycket som helst, om att allt utom att be honom hålla käften är att buga.

Men om det vara ät aggressioner man vill ha ur sig, så visst fungerar det. Till nackdel för alla andra cyklister i stan.

Nackdel för andra cyklister? Tveksamt men hur många bilar tror du åker runt och skriker svordomar åt diverse cyklister / människor? lr fejk hotar att de ska köra på folk och styr bort i sista sekund.. Min gissning är iaf att de är många ggr fler än cyklisterna som gör det samma då dessa oftast inte är lika stressade lr sura då de inte sitter fast i köer och får motion etc.

Om du vill lobba för bättre hänsyn till andra medtrafikanter i trafiken tror jag du ska vända dig till billister för där (tror jag) du kommer göra mer nytta statistiskt sett.

Nackdel för andra cyklister? Tveksamt men hur många bilar tror du åker runt och skriker svordomar åt diverse cyklister / människor? lr fejk hotar att de ska köra på folk och styr bort i sista sekund.. Min gissning är iaf att de är många ggr fler än cyklisterna som gör det samma då dessa oftast inte är lika stressade lr sura då de inte sitter fast i köer och får motion etc.

Om du vill lobba för bättre hänsyn till andra medtrafikanter i trafiken tror jag du ska vända dig till billister för där (tror jag) du kommer göra mer nytta statistiskt sett.

Du menar att det är av något sorts rättviseskäl cyklister ska bete sig illa i trafiken?

Annars är det väl ett bra förslag att få bilister att bete sig bättre. Tar du den pucken? Kan i alla fall tipsa dig att vara oförskämd mot dem, och provocera fram trafikbrott, inte är en bra metod.

Själv nöjer jag mig med att påpeka att även cyklister behöver bete sig bättre i trafiken.

Du menar att det är av något sorts rättviseskäl cyklister ska bete sig illa i trafiken?

Annars är det väl ett bra förslag att få bilister att bete sig bättre. Tar du den pucken? Kan i alla fall tipsa dig att vara oförskämd mot dem, och provocera fram trafikbrott, inte är en bra metod.

Själv nöjer jag mig med att påpeka att även cyklister behöver bete sig bättre i trafiken.

Har väl aldrig sagt att man som cyklist inte ska bete sig i trafiken, när sa jag det?

Att du däremot tycker att bs cyklar dåligt e liksom lite.. ja jag vet inte. Han cyklar bättre än 80% av stockholmscyklister skulle jag säga. Både i vett och i laglighet. Att han har en mun e ju en annan femma men hur många har inte det.. Inte riktigt ett nytt fenomen.

Senast ändrad:
Har väl aldrig sagt att man som cyklist inte ska bete sig i trafiken, när sa jag det?

Att du däremot tycker att bs cyklar dåligt e liksom lite.. ja jag vet inte. Han cyklar bättre än 80% av stockholmscyklister skulle jag säga. Både i vett och i laglighet. Att han har en mun e ju en annan femma men hur många har inte det.. Inte riktigt ett nytt fenomen.

Att åka omkring och svära på folk? Ligga i vägen när han enligt lag ska underlätta omkörning? Provocera fram trafikbrott? Köra rakt in i en korsning och tvinga sig fram? Osv!

Skulle det vara bättre se flesta? Nej, då vet jag inte hur du räknar. Dessutom detta enbart i hans egna upplägg på Youtube!

Du cyklar väl inte ens i stockholm?

Och nä han får ligga där han ligger. Han tom ska ligga där han ligger. Bilen har ingen rätt att tvinga ut honom i vägkanten där han inte får plats på en 2 fillig väg med en av filerna ledig dessutom som du tycks tro.

Du cyklar väl inte ens i stockholm?

Och nä han får ligga där han ligger. Han tom ska ligga där han ligger. Bilen har ingen rätt att tvinga ut honom i vägkanten där han inte får plats på en 2 fillig väg med en av filerna ledig dessutom som du tycks tro.

Jodå, jag cyklar i Stockholm. Men vad du drabbar om ni förstås jag inte. Finns mängder av exempel där han ligger framför bilar, och provocerar fram omkörningar.

Jodå, jag cyklar i Stockholm. Men vad du drabbar om ni förstås jag inte. Finns mängder av exempel där han ligger framför bilar, och provocerar fram omkörningar.
Inne i sthlm är det väl aldrig mer än 75 m till nästa korsning där alla ändå samlas upp i rödljuset. Känns tveksamt att någon skulle vinna så vansinnigt mycket på att tvinga sig förbi en cyklist. Är det dessutom en cyklist som väljer att cykla ute på vägbanan går det nog ändå ganska fort. Bil bakom cyklist bör nog finna sig i tempot eller köra om i vänster fil när tillfälle ges.

När jag själv är ute och kör bil i stad så händer det ju att jag t ex hamnar bakom en Toyota, eller nåt. Då accepterar jag det lägre tempot utan att gå bananer och köra om i backkrön+högerkurva. Så förväntar jag mig att alla bilister ska kunna bete sig.

Iofs, snart är trängelskatter och P-avgifter så höga i städerna att de enda som har råd att bilista där är de som kör målvaktsbilar och sysslar med brottslig verksamhet. Såna personer kommer ju alltid att tvinga sig förbi cyklister eftersom det ligger i deras natur..

Verkar iaf som han är struken från listan över folk som kan ha mördat Olof Palme.
Så det kan ni nog inte tillskriva hobom..

Tillbaka
Topp