Fuskcyklist
Aktiv medlem
Vi borde prata om BikeSthlm
För att inte tala om hur osund fixeringen vid fixeringen vid fenomenet börjar bli.14 sidor senare börjar fixeringen vid fenomenet kännas lika osunt som fenomenet självt.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För att inte tala om hur osund fixeringen vid fixeringen vid fenomenet börjar bli.14 sidor senare börjar fixeringen vid fenomenet kännas lika osunt som fenomenet självt.
För att inte tala om hur osund fixeringen vid fixeringen vid fenomenet börjar bli.
För att inte tala om hur osund fixeringen vid fixeringen vid fenomenet börjar bli.
Jag tror att andra tolkar den som jag, att sidan inte finns. Hur tolkar du den?Klicka på den här länken och fundera lite på hur någon som inte är du tolkar det hela: https://happyride.se/forum/search/62794/
Här har Bikesthlm tappat omdömet helt. Tutar helt omotiverat, eller om man ska vara snäll i preventivt syfte. Förväntar sig att få företräde när han inte ens är i närheten av korsningen.
Men undra om inte yrkestrafiken kring hans revir börjar känna igen honom, och prata om Bikesthlm med varandra. Fingret tyder på det. Hoppas jag i alla fall. Så att det inte är Bikesthlm som piskat upp något sorts har,genom sitt fullständigt omdömeslösa körande.
Tänk er bilden av en galning på cykel i Årsta/Högerstenstrakten, som cyklar runt ömsom sakta ömsom fort som satan. Fluktar in i bilar, och allmänt tutar och vrålar.![]()
Fläskläpp.Trots att min högsta önskan är att denna tråd dör måste jag ändå spekulera i att BikeSthlm kanske mött sin motsvarighet bakom ratten. Visa bilaga 409873
Alla de tre förslagen du postar känns ungefär likvärdiga vad gäller sannolikhet.Nu var det ett tag sen han postade något på Youtube. Den ovan ser ut att vara den senaste. Vad har hänt? Har han råkat ut för en olycka, fått stryk, eller bara börjat ta sin medicin ordentligt?
Alla de tre förslagen du postar känns ungefär likvärdiga vad gäller sannolikhet.
Som det brukar vara i Stockholms innerstad. Jag minnas från körkortstagardagarna att jag fick lära mig att inte köra ut om jag inte var säker på att hinna över helt och hållet innan det slog om just för att inte fastna och blockera, men efter att ha kört mycket i innerstan de senaste åren verkar jag vara en av de få som fått lära mig det. Här kör vi glatt ut så länge trafiken på andra ledden inte redan börjat blockera (om man nu kan kalla det så när man kör på grönt) för då kommer ju i alla fall jag fram! Eller nu kör jag ju mc så det är en icke-fråga för just migÄr det fel på trafiksignalerna? Det flödar ju bilar genom korsningen trots grönt för korsande. Givet att inte logiken har buggar så är det väl idiotierna som har chansat på gult/orange som bär skuld här? Då är det väl rimligt att rulla ut och påtala sakförhållandet? Det är IMHO inte att leka polis utan att försöka ta sig fram i dialog med medtrafikanter.
Som det brukar vara i Stockholms innerstad. Jag minnas från körkortstagardagarna att jag fick lära mig att inte köra ut om jag inte var säker på att hinna över helt och hållet innan det slog om just för att inte fastna och blockera, men efter att ha kört mycket i innerstan de senaste åren verkar jag vara en av de få som fått lära mig det. Här kör vi glatt ut så länge trafiken på andra ledden inte redan börjat blockera (om man nu kan kalla det så när man kör på grönt) för då kommer ju i alla fall jag fram! Eller nu kör jag ju mc så det är en icke-fråga för just mig![]()
Som det brukar vara i Stockholms innerstad. Jag minnas från körkortstagardagarna att jag fick lära mig att inte köra ut om jag inte var säker på att hinna över helt och hållet innan det slog om just för att inte fastna och blockera, men efter att ha kört mycket i innerstan de senaste åren verkar jag vara en av de få som fått lära mig det. Här kör vi glatt ut så länge trafiken på andra ledden inte redan börjat blockera (om man nu kan kalla det så när man kör på grönt) för då kommer ju i alla fall jag fram! Eller nu kör jag ju mc så det är en icke-fråga för just mig![]()
Du snackar ju goja. Så länge bilisterna har grönt vid högersväng finns ingen korsande trafik, varken bilar, cyklister eller fotgängare. Därför är bilisten skyldig att se till att denne hinner passera korsningen utan att blockera. Bokeathlms ev lagbrott är underordnat. Bilisten har uppenbart chansat på det som brukar kallas mörkgult, dvs rött.Ja, visst är det så. Kan se konstigt ut för en utsocknes, men efter att ha fått uppleva stillastående över ett grönljus utan kunna åka ut enligt reglerna, så lär man sig.
Tyvärr är det så korsningarna funkar. Bilisten i det här fallet har fört som alla andra och ställt sig i korsningen för att vänta på sin tur om inte skulle han kunna få vänta en timme. Han kör alltså inte mot rött eller gult, utan för sin ska andra.
Detta vet naturligtvis Bikesthlm. Vilket inte hindrar honom från att bryta mot lagen, genom att inte ge trafik i korsning företräde. Och förstås helt i onödan och fullständigt meningslöst provocera andra trafikanter.
Ser för övrigt att fanskapet fortfarande är aktiv på Twitter.
Du snackar ju goja. Så länge bilisterna har grönt vid högersväng finns ingen korsande trafik, varken bilar, cyklister eller fotgängare. Därför är bilisten skyldig att se till att denne hinner passera korsningen utan att blockera. Bokeathlms ev lagbrott är underordnat. Bilisten har uppenbart chansat på det som brukar kallas mörkgult, dvs rött.
@Fuskcyklist Är det inte bättre du tar kontakt med bikestockholm och diskuterar direkt med den personen om du har synpunkter på beteendet? Av din inläggsskörd här känns det som att ditt främsta intresse kring cykling är att framföra kritik mot denna person. Tycker i så fall det verkar mer träffsäkert att ge direkt feedback på videorna. Personen svarar på i alla fall en del kommentarer.
Jag älskar verkligen trådskaparens sätt att ursäkta bilister som gör fel för att kunna smäda den som är less på bilister som gör fel.
Va????Så om det nu stör dig så mycket att jag fokuserar på honom här, beror det på att ämnet cykling är större än forumet. Om det ändå inte hjälper dig, rekommenderar jag dig annan läsning.
Det var högst sannolikt rött för bilisten.Däremot var det säkert grönt när bilisten körde in i korsningen.
Om det råkar finnas bilar kvar i korsningen, är dock de som fått grönt skyldiga att ge företräde, så att korsningen kan tömmas.
Du kan inte tänka dig tanken att det beror på man själv är jävligt less på hjärndöda idioter i trafiken? Eller kanske att du är totalt inkonsekvent och din tråd är allmänt meningslös?Å andra sidan är ganska förvånad över att det är så många som vill försvara Bikesthlm, av som det verkar den enda anledningen att han är just cyklist.
Va????
Du fokuserar på bikestockholm för att "ämnet cykling är större än forumet"?
Och vad är det som ev. inte hjälper mig (att göra vad?)? Att du fokuserar på bikestockholm? Att "ämnet cykling är större än forumet"?
F.ö. tror jag att du kan få intressantare diskussioner kring specifika problem du upplever i samspelet mellan cyklister och andra trafikanter om du inte involverar bikestockholm utan tar upp problemet i allmänna termer.
Vafan håller den här jävla dåren fortfarande på? I den här tråden har han dessutom erkänt att han inte har intresse för cykel utan bara är här för att sprida sitt hat. Är det inte dags att stänga den här tråden?
Det var högst sannolikt rött för bilisten.
Var i Trafikförordningen finns den regel du hänvisar till?
Du kan inte tänka dig tanken att det beror på man själv är jävligt less på hjärndöda idioter i trafiken? Eller kanske att du är totalt inkonsekvent och din tråd är allmänt meningslös?
Det var högst sannolikt rött för bilisten.
Var i Trafikförordningen finns den regel du hänvisar till?
Fasen va jobbigt det är med diskussionsforum.Tack för dina opåkallade råd om mitt ämnesval.
Tack för din opåkallade trådstart.Tack för dina opåkallade råd om mitt ämnesval.
Han provocerar inte fram trafikbrott, däremot tar han lagen i egna händer eftersom rättsväsendet inte gör det.På vilket sätt är det meningslöst att påpeka att en cyklist i Stockholm åker runt och provocerar fram trafikbrott? Och dessutom försöker hylla sig som hjälte trots mängder av trafikbrott han själv gör sig skyldig till?
Tack för din opåkallade trådstart.
Ja, med tanke på hur dryg du är när man försöker ge ärligt menade tips om hur du bättre skulle kunna uppnå ett intressant resultat istället för att harva runt med en tråd där det mest är tjafs så avlägsnar jag mig nu från tråden.Varsågod! Men passar den inte finns det säkert annat du kan läsa.
Det där är en rödljuskorsning där bilister från två håll systematiskt åsidosätter trafikföreskrifterna genom att bränna förbi brandgult för att tränga sig framför gång- och cykeltrafiken. Filmen är ett är ett belysande exempel på problemet.
Jag är nyfiken vad som fick @Fuskcyklist att återvända till forumet efter nästan tre års frånvaro?
Ja, med tanke på hur dryg du är när man försöker ge ärligt menade tips om hur du bättre skulle kunna uppnå ett intressant resultat istället för att harva runt med en tråd där det mest är tjafs så avlägsnar jag mig nu från tråden.
Han provocerar inte fram trafikbrott, däremot tar han lagen i egna händer eftersom rättsväsendet inte gör det.
Tråden är meningslös eftersom den inte gör någon skillnad. Tror du han kommer sluta för att du gnölar eller?
Edit: Varför är du intresserad av cykling i Stockholm när du inte bor här?