Vi borde prata om BikeSthlm

? Kul att .A. är så konsekvent snabb genom hela tråden med att trycka på gillaknappen på just alla inlägg som är ifrågasättande och kritiska mot Fuskcyklist.

Här har Bikesthlm tappat omdömet helt. Tutar helt omotiverat, eller om man ska vara snäll i preventivt syfte. Förväntar sig att få företräde när han inte ens är i närheten av korsningen.

Men undra om inte yrkestrafiken kring hans revir börjar känna igen honom, och prata om Bikesthlm med varandra. Fingret tyder på det. Hoppas jag i alla fall. Så att det inte är Bikesthlm som piskat upp något sorts har,genom sitt fullständigt omdömeslösa körande.

Tänk er bilden av en galning på cykel i Årsta/Högerstenstrakten, som cyklar runt ömsom sakta ömsom fort som satan. Fluktar in i bilar, och allmänt tutar och vrålar. :confused:

snyggt.. människan kollar inte ens åt vänster efter att lastbilen kört, han räknar med att bara dundra på 1:30 in

Trots att min högsta önskan är att denna tråd dör måste jag ändå spekulera i att BikeSthlm kanske mött sin motsvarighet bakom ratten.
Bikesthlm.PNG

Ska vi ta upp en till kanske.

Mitt inne i Stockholm väntar Bikesthlm på grönt. Det blir grönt, varpå han kör ut mitt framför en bil.

Man ser att bilen kört rakt genom korsningen, och står och väntar på sin tur att köra ur korsningen. Man lämnar alltid, (fotgängare undantagna) företräde till de i korsningen, så att den kan tömmas.

Bikesthml har inte någon sorts rätt att köra för att det är grönt. Ser han att en bil är på väg att köra, vilket han naturligtvis gör, är det hans skyldighet att försöka undvika en olycka. Oavsett om det är han som blir påkörd. Hans beteende kan dessutom orsaka olycka mellan andra trafikanter.

Alla är skyldiga att hjälpa till i trafiken, och att obstruera som Bikesthlm gör är fel. Det är inte hans rättighet att skapa, eller till och med provocera fram, tillbud i trafiken.

Ska man vara noga, kanske bilisten inte skulle ha kört in i korsningen så tidigt, för att undvika att bli stående i den. Men det är svårt att bedöma när man ska till att köra igenom en korsning, särskilt en så står sådan som är fallet här. Och framför allt är det inte Bikesthlms sak att leka polis.

Senast ändrad:
Är det fel på trafiksignalerna? Det flödar ju bilar genom korsningen trots grönt för korsande. Givet att inte logiken har buggar så är det väl idiotierna som har chansat på gult/orange som bär skuld här? Då är det väl rimligt att rulla ut och påtala sakförhållandet? Det är IMHO inte att leka polis utan att försöka ta sig fram i dialog med medtrafikanter.

Är det fel på trafiksignalerna? Det flödar ju bilar genom korsningen trots grönt för korsande. Givet att inte logiken har buggar så är det väl idiotierna som har chansat på gult/orange som bär skuld här? Då är det väl rimligt att rulla ut och påtala sakförhållandet? Det är IMHO inte att leka polis utan att försöka ta sig fram i dialog med medtrafikanter.
Som det brukar vara i Stockholms innerstad. Jag minnas från körkortstagardagarna att jag fick lära mig att inte köra ut om jag inte var säker på att hinna över helt och hållet innan det slog om just för att inte fastna och blockera, men efter att ha kört mycket i innerstan de senaste åren verkar jag vara en av de få som fått lära mig det. Här kör vi glatt ut så länge trafiken på andra ledden inte redan börjat blockera (om man nu kan kalla det så när man kör på grönt) för då kommer ju i alla fall jag fram! Eller nu kör jag ju mc så det är en icke-fråga för just mig :geek:

Som det brukar vara i Stockholms innerstad. Jag minnas från körkortstagardagarna att jag fick lära mig att inte köra ut om jag inte var säker på att hinna över helt och hållet innan det slog om just för att inte fastna och blockera, men efter att ha kört mycket i innerstan de senaste åren verkar jag vara en av de få som fått lära mig det. Här kör vi glatt ut så länge trafiken på andra ledden inte redan börjat blockera (om man nu kan kalla det så när man kör på grönt) för då kommer ju i alla fall jag fram! Eller nu kör jag ju mc så det är en icke-fråga för just mig :geek:

Ja, visst är det så. Kan se konstigt ut för en utsocknes, men efter att ha fått uppleva stillastående över ett grönljus utan kunna åka ut enligt reglerna, så lär man sig.

Tyvärr är det så korsningarna funkar. Bilisten i det här fallet har fört som alla andra och ställt sig i korsningen för att vänta på sin tur om inte skulle han kunna få vänta en timme. Han kör alltså inte mot rött eller gult, utan för sin ska andra.

Detta vet naturligtvis Bikesthlm. Vilket inte hindrar honom från att bryta mot lagen, genom att inte ge trafik i korsning företräde. Och förstås helt i onödan och fullständigt meningslöst provocera andra trafikanter.

Ser för övrigt att fanskapet fortfarande är aktiv på Twitter.

Jag har aldrig förstått om folk har inte lärt sig eller om de flesta vill som långt fram som mögligt och skitar i alla andra, precis som många cyklister som kör förbi kön av cyklister som väntar vid rödljuset.

Jag har dock inte sett samma problem i någon annan stad i Europa.

Ja, visst är det så. Kan se konstigt ut för en utsocknes, men efter att ha fått uppleva stillastående över ett grönljus utan kunna åka ut enligt reglerna, så lär man sig.

Tyvärr är det så korsningarna funkar. Bilisten i det här fallet har fört som alla andra och ställt sig i korsningen för att vänta på sin tur om inte skulle han kunna få vänta en timme. Han kör alltså inte mot rött eller gult, utan för sin ska andra.

Detta vet naturligtvis Bikesthlm. Vilket inte hindrar honom från att bryta mot lagen, genom att inte ge trafik i korsning företräde. Och förstås helt i onödan och fullständigt meningslöst provocera andra trafikanter.

Ser för övrigt att fanskapet fortfarande är aktiv på Twitter.
Du snackar ju goja. Så länge bilisterna har grönt vid högersväng finns ingen korsande trafik, varken bilar, cyklister eller fotgängare. Därför är bilisten skyldig att se till att denne hinner passera korsningen utan att blockera. Bokeathlms ev lagbrott är underordnat. Bilisten har uppenbart chansat på det som brukar kallas mörkgult, dvs rött.

Du snackar ju goja. Så länge bilisterna har grönt vid högersväng finns ingen korsande trafik, varken bilar, cyklister eller fotgängare. Därför är bilisten skyldig att se till att denne hinner passera korsningen utan att blockera. Bokeathlms ev lagbrott är underordnat. Bilisten har uppenbart chansat på det som brukar kallas mörkgult, dvs rött.

Vi har redan konstaterat att kör man ut i en korsning måste man kunna ta sig ur den. Inget nytt där. Däremot var det säkert grönt när bilisten körde in i korsningen.

Om det råkar finnas bilar kvar i korsningen, är dock de som fått grönt skyldiga att ge företräde, så att korsningen kan tömmas.

Sen behöver vi inte gradera bilistens eller Bikesthlms lagbrott, annat än att konstatera att båda bryter mot lagen.

Proven är att Bikesthlm antingen inte känner till lagen, alternativt skiter i den för att kunna få material till att skämma ut sig på Youtube igen.

Senast ändrad:
@Fuskcyklist Är det inte bättre du tar kontakt med bikestockholm och diskuterar direkt med den personen om du har synpunkter på beteendet? Av din inläggsskörd här känns det som att ditt främsta intresse kring cykling är att framföra kritik mot denna person. Tycker i så fall det verkar mer träffsäkert att ge direkt feedback på videorna. Personen svarar på i alla fall en del kommentarer.

Jag älskar verkligen trådskaparens sätt att ursäkta bilister som gör fel för att kunna smäda den som är less på bilister som gör fel.

@Fuskcyklist Är det inte bättre du tar kontakt med bikestockholm och diskuterar direkt med den personen om du har synpunkter på beteendet? Av din inläggsskörd här känns det som att ditt främsta intresse kring cykling är att framföra kritik mot denna person. Tycker i så fall det verkar mer träffsäkert att ge direkt feedback på videorna. Personen svarar på i alla fall en del kommentarer.

Anledningen till att jag inte är mer aktiv här, är att mitt intresse för själva cykeln är rätt minimal. Vilket nav som är bäst på framhjulet på min cykel är mig fullständigt likgiltigt.

Däremot är cykling, och särskilt i Stockholm, ett intresse. Som många vet är det ofta kontroverser mellan cyklister och bilister i Stockholm, och en bättre ton och förståelse dem emellan vore bra. Jag både cyklar och kör bil i stan.

Jodå, jag har försökt ta kontakt med honom, utan att lyckas. Jag har kommenterat honom, med det enda resultatet att jag blir blockad.

Samtidigt är det lite förvånande att han kan hålla på så här år efter år utan att det händer något. För han är verkligen inte till godo för relationen trafikslagen. Han provocerar fram trafikbrott av bilister, han begår själv brott utan bry sig. Han har kört rakt in i en korsning med sin egen ruta på hög volym. Han har varit oförskämd mot fotgängare som råkar vara i vägen för honom på cykelbanan. Han kör regelmässigt för fort. Han blockerar snabbare trafik, genom att inte köra på cykelbanan alternativ hålla till höger för att underlätta omkörning. OSV.

Kort sagt beter han sig som ett svin i trafiken. Och detta är ändå bara det som han har mage att göra offentligt.

Så om det nu stör dig så mycket att jag fokuserar på honom här, beror det på att ämnet cykling är större än forumet. Om det ändå inte hjälper dig, rekommenderar jag dig annan läsning.

Jag älskar verkligen trådskaparens sätt att ursäkta bilister som gör fel för att kunna smäda den som är less på bilister som gör fel.

Jag ursäktar inte bilister. Tvärtom gör de ofta fel i hans filmer. Vid ett tillfälle är han till och med hjälte när han fångar en busschaufför som kör mot rött och nästan kör på en fotgängare. Bikesthlm cyklar ifatt, fångar chaffisen på bild, och som bonus avslöjar att hon dessutom rattsurfar.

Om du vill ha en tråd med bilister som gör fel, rekommenderar jag dig att starta en. Material finns det gott om! Så kan den förflytta att få handla om Bikesthlm.

Å andra sidan är ganska förvånad över att det är så många som vill försvara Bikesthlm, av som det verkar den enda anledningen att han är just cyklist.

Så om det nu stör dig så mycket att jag fokuserar på honom här, beror det på att ämnet cykling är större än forumet. Om det ändå inte hjälper dig, rekommenderar jag dig annan läsning.
Va????

Du fokuserar på bikestockholm för att "ämnet cykling är större än forumet"?

Och vad är det som ev. inte hjälper mig (att göra vad?)? Att du fokuserar på bikestockholm? Att "ämnet cykling är större än forumet"?

F.ö. tror jag att du kan få intressantare diskussioner kring specifika problem du upplever i samspelet mellan cyklister och andra trafikanter om du inte involverar bikestockholm utan tar upp problemet i allmänna termer.

Vafan håller den här jävla dåren fortfarande på? I den här tråden har han dessutom erkänt att han inte har intresse för cykel utan bara är här för att sprida sitt hat. Är det inte dags att stänga den här tråden?

Däremot var det säkert grönt när bilisten körde in i korsningen.

Om det råkar finnas bilar kvar i korsningen, är dock de som fått grönt skyldiga att ge företräde, så att korsningen kan tömmas.
Det var högst sannolikt rött för bilisten.

Var i Trafikförordningen finns den regel du hänvisar till?

Å andra sidan är ganska förvånad över att det är så många som vill försvara Bikesthlm, av som det verkar den enda anledningen att han är just cyklist.
Du kan inte tänka dig tanken att det beror på man själv är jävligt less på hjärndöda idioter i trafiken? Eller kanske att du är totalt inkonsekvent och din tråd är allmänt meningslös?

Va????

Du fokuserar på bikestockholm för att "ämnet cykling är större än forumet"?

Och vad är det som ev. inte hjälper mig (att göra vad?)? Att du fokuserar på bikestockholm? Att "ämnet cykling är större än forumet"?

F.ö. tror jag att du kan få intressantare diskussioner kring specifika problem du upplever i samspelet mellan cyklister och andra trafikanter om du inte involverar bikestockholm utan tar upp problemet i allmänna termer.

Tack för dina opåkallade råd om mitt ämnesval.

Vafan håller den här jävla dåren fortfarande på? I den här tråden har han dessutom erkänt att han inte har intresse för cykel utan bara är här för att sprida sitt hat. Är det inte dags att stänga den här tråden?

Anledningen till att jag fokuserar på Bikesthlm är att jag är intresserad av cykling. Särskilt i Stockholm. Men däremot helt ointresserad av cyklar, förutom dessas funktion att cykla på.

Det var högst sannolikt rött för bilisten.

Var i Trafikförordningen finns den regel du hänvisar till?

Ska vi ta den här whatabouten igen.

Ja, bilisten hade rött. Bikesthlm börjar köra just när han får grönt. Alla är skyldiga att köra ur en korsning oavsett grönt eller rött.

Bikesthlm är skyldig att lämna företräde till trafik som ska köra ur korsningen.

Bikesthlm bryter också mot lagen då han provocerar i trafiken.

Ja, många bilister i Bikesthlms filmer bryter mot lagen. Problemet är att Bikesthlm som cyklist beter sig oerhört illa i trafiken. Och att det på det här forumet finns flera som vill försvara hans uppträdande.

Du kan inte tänka dig tanken att det beror på man själv är jävligt less på hjärndöda idioter i trafiken? Eller kanske att du är totalt inkonsekvent och din tråd är allmänt meningslös?

På vilket sätt är det meningslöst att påpeka att en cyklist i Stockholm åker runt och provocerar fram trafikbrott? Och dessutom försöker hylla sig som hjälte trots mängder av trafikbrott han själv gör sig skyldig till?

Det där är en rödljuskorsning där bilister från två håll systematiskt åsidosätter trafikföreskrifterna genom att bränna förbi brandgult för att tränga sig framför gång- och cykeltrafiken. Filmen är ett är ett belysande exempel på problemet.

På vilket sätt är det meningslöst att påpeka att en cyklist i Stockholm åker runt och provocerar fram trafikbrott? Och dessutom försöker hylla sig som hjälte trots mängder av trafikbrott han själv gör sig skyldig till?
Han provocerar inte fram trafikbrott, däremot tar han lagen i egna händer eftersom rättsväsendet inte gör det.
Tråden är meningslös eftersom den inte gör någon skillnad. Tror du han kommer sluta för att du gnölar eller?

Edit: Varför är du intresserad av cykling i Stockholm när du inte bor här?

Varsågod! Men passar den inte finns det säkert annat du kan läsa.
Ja, med tanke på hur dryg du är när man försöker ge ärligt menade tips om hur du bättre skulle kunna uppnå ett intressant resultat istället för att harva runt med en tråd där det mest är tjafs så avlägsnar jag mig nu från tråden.

Det där är en rödljuskorsning där bilister från två håll systematiskt åsidosätter trafikföreskrifterna genom att bränna förbi brandgult för att tränga sig framför gång- och cykeltrafiken. Filmen är ett är ett belysande exempel på problemet.

Nej, de allra flesta kör in i korsningen när det är grönt, men hinner inte ut den innan det slår om till rött.

De försöker inte heller tränga sig framför gångtrafikanter, utan de allra flesta är måna om att ge fotgängare företräde.

Däremot är cyklister skyldiga att lämna företräde till trafik som ska ur korsningen. Detta oavsett om de körde in i korsningen med vetskapen om att de inte skulle hinna ur den.

Nu gjorde inte Bikesthlm det, utan körde ut rakt framför en bil i färd med att lämna korsningen.

Ja, med tanke på hur dryg du är när man försöker ge ärligt menade tips om hur du bättre skulle kunna uppnå ett intressant resultat istället för att harva runt med en tråd där det mest är tjafs så avlägsnar jag mig nu från tråden.

Det är svårt att inte bara dryg mot någon, vars enda bidrag är att ifrågasätta mitt ämnesval.

Han provocerar inte fram trafikbrott, däremot tar han lagen i egna händer eftersom rättsväsendet inte gör det.
Tråden är meningslös eftersom den inte gör någon skillnad. Tror du han kommer sluta för att du gnölar eller?

Edit: Varför är du intresserad av cykling i Stockholm när du inte bor här?

Jag bor och cyklar i Stockholm.

Nja, uppenbarligen fortsätter han som tidigare. Exakt vad som skulle få honom att sluta vet jag inte. Har du något förslag?

Att prata aggressivt med bilisterna är inte olagligt, och visst har han rätt då och då. Rätt ofta faktiskt.

Men visst provocerar han. Bland annat i den senast diskuterade. I andra provocerar han även fram lagbrott av bilister. Och rätt ofta bryter han mot trafikregler själv.

Tillbaka
Topp