Vilka pedaler passar bra med mina skor?

Hej! Jag har köpt ett par etnies jameson mid crank och jag undrar vilka pedaler jag bör köpa. Jag tänker att när jag har nya skor så bör jag uppgradera från biltemas mtb/bmx pedaler. Undersidan av skon ser ut såhär
16607499944627449190579027678794.jpg

Hej! Var och vad cyklar du på, liksom? Platta tänker jag - 'flat' som di sä utrikes - men gärna med taggar på så skorna inte glider, tror jag. De här är inte riktigt vad jag tänker på, men ändå: https://www.sportringen.se/produkter/shimano-pedaler-flat-for-explorer/
Om du någon gång skulle få del i barnbidraget så finns det pedaler som är anpassningsbara, med en sida t ex utan klickfästen och en med (SPD eller SPD SL):
Edit: Visste bara kombipedaler finns, men har inte haft såna själv, så ta pnybergs råd nedan istället för mitt.

Senast ändrad:
För att svara direkt på föregående talare - köp inte kombipedaler...det är djävulens påfund!

Se efter ett par oneup composit eller ka ske ett par dmr v12 composit. De har riktigt bra grepp och kostar inte så mkt ?

Inget fel på biltemas pedaler.
Kört flera säsonger med dom på HTn.

Vill du ha pedaler utan ”metalpiggar”?

Hej! Var och vad cyklar du på, liksom? Platta tänker jag - 'flat' som di sä utrikes - men gärna med taggar på så skorna inte glider, tror jag. De här är inte riktigt vad jag tänker på, men ändå: https://www.sportringen.se/produkter/shimano-pedaler-flat-for-explorer/
Om du någon gång skulle få del i barnbidraget så finns det pedaler som är anpassningsbara, med en sida t ex utan klickfästen och en med (SPD eller SPD SL):
Edit: Visste bara kombipedaler finns, men har inte haft såna själv, så ta pnybergs råd nedan istället för mitt.

Det går ju snabbt att byta pedaler - mellan spd och plattisar - efter behov.
Vet inte om BTs Wellgopedaler finns kvar men priser var iaf helt OK, både för plattisarna och spdpedalerna.

Jag kör dj/slopestyle så de har inte jätte bra grepp i luften vilket är problemet för mig

Edit: Jag vill ha metalpiggar och hälst ganska långa så att det gräppar bra i skorna
nc-17 sudpins rekommenderar jag för dirt, lite mindre plattform, långa pins och finns i olika prisnivåer. kör själv dem ihop med vans, och det mönstret ser ju liknande ut

Tillbaka
Topp