Vilka ska köra 08:n??

Jag hoppar nog över pga för lite träning:-(
Ska nog däremot kanske köra "Ett annat lopp" som går i hellas på lördagen 18/9 och är 12km
teknisk körning...
Kanske en liten Happyning där... ;-)

JTExploder Skrev:
-------------------------------------------------------
> Har allvarliga funderingar på det (måste väl ta
> och bestämma mig innan den 6:e så att det inte
> blir extravgift...).

Det är klart att du ska=)

Jo, det skulle allt vara kul. Är lite osäker på om jag är tillräckligt tränad (har inte cyklat något långlopp förut). Fast det är klart, det kan jag kan ju inte veta säkert om jag inte kör, så jag får nog ta och göra det... =)

eftersom jag missade FMT är 08 sista(?) chansen innan hösten är här på riktigt ... Jag skall försöka ta mig runt ...

/AWi

Exploder<När jag körde mitt första 08.Då började jag träna i slutet av Juli efter flera års träda..
Tog mig runt på 8.15.Så det ska inte vara några probs för dig..Jag vägde 100+ då

Jag är väl den absoluta nybörjaren, men jag tänkte göra ett
försök =-|

Kaijan Skrev:
> Tänkte kolla vilka som ska köra från Arlanda till
> moppe å hästskitstadion??
>
> FORZA BAJEN!!!!!!!

Jag ska också köra är det tänkt.

Har inte heller kört något långlopp tidigare och egentligen tränat lite för dåligt, men går det så går det :-)

// Malin

Jag ska köra, har kört sedan starten.

Målet är en skaplig kapning av personbästa och en tid under 6 timmar.
Är väl uppe i samma antal mil nu som i November förra året så det vore väl f-n...
Har oxå blivit mer långa distans pass i år.

/Anders

Är det någon som har tagit tåget till Märsta och cyklat till starten. Är det lätt att hitta, finns det skyltar uppsatta, hur långt är det till starten? Är det någon som tänker ta tåget i år?

Blivit ruskigt dåligt med långa pass i år - men ska ändå köra (missade förra året pga kraftig förkylning - grymt trist då...). Nu blir det mest en fråga om att orka köra hela - det får ta den tid det tar.

Ser fram emot att testa mig på så många mil och få köra i lite andra miljöer. Hoppas bara att den förkylningen som jag dragit på mig skall ge sig. Jag satsar stenhårt på att vinna den utlottade hojen.

Ser fram mot 08 då jag har lite problem med tekniken i teknisk terräng. Cyklade FMT på 7:20 men hade ork kvar för mera, fast jag tog i som attan där det gick att cykla på grusvägar & asfalt.

Tänkte köra om jag..
1. hinner välja, köpa, montera och börja använda SPD-pedaler (eggbeater till 95% säkert)
2. inte fått barn tills dess (förlossning beräknad till 7 oktober)

Jag har aldrig ångrat att jag ställt upp i något lopp, oavsett hur min form har varit. Och som stockholmare har man ju inte de vanliga ursäkterna att skylla på (långt bort, måste ordna boende, transport etc...).

Ska köra! Har vi nån Happy-punkt att samlas vid innan starten, eller kommer Jomper o Co stå i Väsjöbacken o hejja?

PS Perå, jag skulle inte börja med SPD i ett 12milalopp. Du kommer att använda muskler du inte visste att du hade. SPD är kanon, men vänj dig vid känslan innan. Du klarar lugnt 08XC även utan SPD.

Jag planerar att köra mitt rookie-lopp på hojjen. På måndag hos cykloteket är sista chansen om man inte vill strula m efteranmälning vid starten gissar jag?

Tänkte oxå kolla m någon inbiten 08XC-ist här, hur stor del av banan är grusväg/asfalt jmf teknisk/halvteknisk singletrack? Måste få lite koll på hur jag ska lägga upp formtoppen:) /Oscar

Fjäderbrunn: Det mesta är grusväg, lite asfalt, lite motionsslingor.
Skulle "tippa" att det är ungefär lika mycket stig som på Finnmarken, dvs ca 25km.

Det mest tekniska är kraftledningsgatan vid ca 35-40km, inte direkt avancerar trots det är det alltid folk som går där....
Rötter på stigarna annars inte direkt tekniskt. 2002 var det nån raceråkare som klagade på att det var för mycket rötter...men allt är ju relativt. :-)

/Anders

Sådärja, nu var det gjort. Idag var jag inne på Cykloteket och anmälde mig. Simona frågade om jag skulle ange Happy som klubb och jag sade okej, så nu måste jag ju göra bra ifrån mig för att våga visa mig på Happyrajderna i framtiden... Måste se till att fixa någon Happylogga att sätta på hojen tills det är dags också. Hursomhelst, det ska bli skoj att köra! =)

Jag kom nästjumbo när jag körde Ränneslätt så visst har du något att leva upp till om du ska försvara Happys färger!! :)

(Till mitt försvar måste jag säga att jag faktiskt kom bra mkt före många andra in i "halvtidsmål" men de körde inte vidare utan körde bara korta rundan.)

Vi kör
Kaijan
jtexploder
anderski
AWI
jerry
perujocke
Öijer
Malina
VIC
hassec
kella
Niemi
Alex
per å
Fjärdebrunn

Obs MARKUS F är en BANGER..Pm:a honom å påminn att han är en BANGER=)

>Kaijan skrev:
>
>Obs MARKUS F är en BANGER..Pm:a honom å påminn att han är en BANGER=)

För många forumsinlägg här på happy helt enkelt, klart han inte orkar efter 1200-1300 inlägg. ;-)

cal Skrev:
> >Kaijan skrev:
> >
> >Obs MARKUS F är en BANGER..Pm:a honom å påminn
> att han är en BANGER=)
>
> För många forumsinlägg här på happy helt enkelt,
> klart han inte orkar efter 1200-1300 inlägg. ;-)

Så sant..Cyklar för lite=)
Själv har jag inte kommit över 300..

Lägg till PeZeta på listan! När jag anmälde mig påstod cyklotekisten att det inte gick att lägga in "klubb" så jag kör undercover, men jag kör med Happyklibbor på hojjen, så då kan man väl få vara med på listan...?!

Kaijan Skrev:
Vi kör
Kaijan
jtexploder
anderski
AWI
jerry
perujocke
Öijer
Malina
VIC
hassec
kella
Niemi
Alex
per å
Fjärdebrunn
Mathias
PeZeta

/Anders

Grusvägarna i Uppland lockar helt enkelt inte på en singelspeed..
Dom lockade inte innan heller.
Förresten, ni har rätt om för många inlägg.
Jag tar timeout.
Hej då.

> cal Skrev:
> > >Kaijan skrev:
> > >
> > >Obs MARKUS F är en BANGER..Pm:a honom å
> påminn
> > att han är en BANGER=)
> >
> > För många forumsinlägg här på happy helt
> enkelt,
> > klart han inte orkar efter 1200-1300 inlägg.
> ;-)
>
>
> Så sant..Cyklar för lite=)
> Själv har jag inte kommit över 300..

Senast redigerad av en moderator:
Vi kör:
------
Kaijan
jtexploder
anderski
AWI
jerry
perujocke
Öijer
Malina
VIC
hassec
kella
Niemi
Alex
per å
Fjärdebrunn
Mathias
PeZeta
Håkan

Jag kommer nog in med en efteranmälan på Cykloteket den 18/9. Förutsättning att jag känner mig 100% återhämtad efter skada (verkar lovande än så länge).

Funderar på att cykla på en splajders ny cykel som jag bara kommer att hinna 1 pass på. Är det en dum idé? Byter från odämpat till framdämpat.

> Funderar på att cykla på en splajders ny cykel som
> jag bara kommer att hinna 1 pass på. Är det en dum
> idé? Byter från odämpat till framdämpat.

Tja, jag tror det är bättre att köra en sprillans cykel med framdämp än en insutten utan :)

Ta med lite verktyg för att justera växlar och sånt och kolla alla skruvar efter ditt enda testpass.

Möjligen skulle jag ta den gamla sadeln för att vara på den säkra sidan, många timmar på en ny sadel kan bli en obehaglig upplevelse.

Markus F Skrev:
> Grusvägarna i Uppland lockar helt enkelt inte på
> en singelspeed..
> Dom lockade inte innan heller.
> Förresten, ni har rätt om för många inlägg.
> Jag tar timeout.
> Hej då.
Jag tycker du ska cykla var du vill!

Timeout, perce!!

/Anders

Någon kreativ människa får ju gärna lägga till startnummer till dom som sagt att dom skall köra.

Personligen skall jag (och resten av "klanen") ställa mig som publik och hejja på alla slitna stackare som kommer fram till Väsjöbacken. Skall bli riktigt kul :)

Vi kör:
------
Kaijan
jtexploder
anderski
AWI
jerry
perujocke
Öijer
Malina
VIC
hassec
kella
Niemi
Alex
per å
Fjärdebrunn
Mathias
PeZeta
Håkan
erbe

Sådärja..., dax att inleda årets långloppssäsong. Ca fem timmar senare hoppas jag kunna avsluta densamma :)

------
Kaijan
jtexploder
anderski
AWI
jerry
perujocke
Öijer
Malina
VIC
hassec
kella
Niemi
Alex
per å
Fjärdebrunn
Mathias
PeZeta
Håkan
erbe
erikmtb
---------

/Erik

Jag har inte kört 08XC tidigare, men tänkte göra det i år. Jag är lite nyfiken på hur lång tid det kommer att ta mig. Jag gjorde fem timmar blankt på FMT i år. Det känns som att 08XC borde gå lite snabbare eller vad tror ni som kört det tidigare?

Vi ses på söndag.

/C

Tillbaka
Topp