Vilken FS ? Blev en Merida One-twenty 29 800
A.Fritzon sa:Merida One-Twenty 29 800 beställd.
Edit: I strlk XL
Härligt! Då kan vi stänga den här tråden efter att TS postat den obligatoriska ”soffbilden” ;)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
A.Fritzon sa:Merida One-Twenty 29 800 beställd.
Edit: I strlk XL
Sixten Fors sa:Meridan har nog inte 35 mm lång styrstam men väl 35 mm diameter på styret där det ansluter till styrstammen. Längen är nog 50-60 mm skulle jag tro.
A.Fritzon sa:Pearl sa:Blir less, hade äntligen landat i valet och hade tänkt att beställa Neuron, men givet leveranstiden velar jag nu ordentligt. Känns ju som dumheter att betala för en hoj nu som levereras i mars/april.
Spectral 5.0, är det en vettig hoj som alternativ (visserligen 27,5) ? Cyklar stig, grusväg och blir nog endel i fjällen framöver. Glad motionär utan tävlingsambitioner.
Känns som jag är tillbaka på ruta 1 i mitt hojsökande. Var först inne på att lägga 10-15tkr men har insett att det är så mycket pengar att det är detsamma att lägga runt 20tkr om skillnaden är så pass stor baserat på vad man får.
Har sett att du letat ett tag! Jag håller på att bli galen efter ett par dagars utvärderande.
Dessutom fanns Meridan på lager men inte i butik på Spobik... :(
Men de kanske kunde ta in den till butik i veckan så man får se den. Sen ska jag bara försöka pruta på en 2019-hoj också....
Pearl sa:A.Fritzon sa:Pearl sa:Blir less, hade äntligen landat i valet och hade tänkt att beställa Neuron, men givet leveranstiden velar jag nu ordentligt. Känns ju som dumheter att betala för en hoj nu som levereras i mars/april.
Spectral 5.0, är det en vettig hoj som alternativ (visserligen 27,5) ? Cyklar stig, grusväg och blir nog endel i fjällen framöver. Glad motionär utan tävlingsambitioner.
Känns som jag är tillbaka på ruta 1 i mitt hojsökande. Var först inne på att lägga 10-15tkr men har insett att det är så mycket pengar att det är detsamma att lägga runt 20tkr om skillnaden är så pass stor baserat på vad man får.
Har sett att du letat ett tag! Jag håller på att bli galen efter ett par dagars utvärderande.
Dessutom fanns Meridan på lager men inte i butik på Spobik... :(
Men de kanske kunde ta in den till butik i veckan så man får se den. Sen ska jag bara försöka pruta på en 2019-hoj också....
Jo, det är en ständig kamp! Var säker på Canyon Neuron, men kan inte vänta tills mars/slutet av april, så slog till på Vitus Escarpe VR 29 i stlk XL, hade 15% på köp från Wiggle, så strax under 20tkr landade den på, blev ju billigare än både Neuron och Spectral som jag sneglat på, givet Canyons rykte om rambrott etc. känns det rätt att köra Vitus istället.
Skönt att äntligen beställt cykeln. Hoppas denna hoj hänger med ett bra tag nu och att jag blir nöjd.
Pearl sa:Skönt att äntligen beställt cykeln. Hoppas denna hoj hänger med ett bra tag nu och att jag blir nöjd.
Sixten Fors sa:Snyggt :)
larsaw sa:Sixten Fors sa:Snyggt :)
+1 men klipp bort plastskivan bakom kassetten!
Sixten Fors sa:Sadelhöjden ser galet hög ut, 86 cm för att vara exakt. Är den på rätt höjd för dig? 86 cm är normalhöjd om man ca 202 cm lång. Normalt för din längd är ca 80 cm.
roding sa:Jag står och kikar på denna cykeln nu och är sjukt sugen på just den. Förväntar mig en lång och bra genomgång av den när du hunnit prova den! :)
A.Fritzon sa:Det högra är mitt lillfinger. Men vad kan det till vänster vara? Liten aluminiumbit som stack ut mellan gaffelns överkant och ramens underkant på cykelns baksida (alltså i riktning mot sadeln). En grad som blivit när de pressat i nåt lager bara?
Hör/känner inget när jag vrider på styret.
Bör jag åka tillbaka med cykeln och låta dom kolla?
roding sa:Jag står och kikar på denna cykeln nu och är sjukt sugen på just den. Förväntar mig en lång och bra genomgång av den när du hunnit prova den! :)
lemke sa:Har du hunnit testa cykeln något? Utlåtande?
Är lite intresserad av den hojen.
Kan du slänga upp ngn bild där sadeln är på rätt höjd?
lemke sa:Ok förstår.
Hur lång är styrstammen på xl?
A.Fritzon sa:Som sagt. Stökiga utförskörningar har jag inte känt behovet av att sänka stolpen. Har även blivit ett par hopp utan problem.
Leta upp drop för sakens skull gör jag inte. Så jävla spännande är dom inte.
Får se om jag byter ut den helt enkelt.
Tack för info om dämparen. Lugnade mig lite.
Radcliffe sa:Ja testa o se! Hm jag måste nog ställa om bakdämparen, tycker knappt jag har något gung. Svårt att veta hur mycket det ska vara då jag aldrig kört med bakdämpare förut. Tycker cykeln är vass nedför men har väl egentligen inget att jämföra med.