Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ubbe73 sa:Ajaj, allt bra? Hur är omdömet av cykeln så här långt? Funderar på en One-Twenty själv.
A.Fritzon sa:Ubbe73 sa:Ajaj, allt bra? Hur är omdömet av cykeln så här långt? Funderar på en One-Twenty själv.
Jag är väldigt nöjd med den! Funderar på lite mer lättrullade däck men annars känns den kanon. Ca 25 mil stig på den nu och inte några problem alls. Bör det väl iofs inte vara heller kanske.
Absolut 2.35" ! smaldäck har exakt noll fördelar. Ray fram och Ralph bak är det tänkt, och 2.35" är nytt för 2020.A.Fritzon sa:Bör man testa 2,25 kanske? (han har ännu smalare och klarar sig fint).
Ray/Ralph, vilket ska sitta bak/fram?
1) Fälgens profil behöver vara redo för TL, att däcket kan sitta fast på fälgen även utan luft i däcket.A.Fritzon sa:En sista fråga (ljuger säkert nu). Om jag ska köra tubeless. Vad behöver jag då? Hjulen ska väl vara förberedda men jag kanske behöver tejpa och greja ändå?
A.Fritzon sa:Tackar!
Fälgarna verkar vara redo men antar att tejp behövs oavsett:
"The One-Twenty 6000, 800 and 600 feature Merida’s own brand Expert TR rims. These are tubeless ready and have a 29mm internal width that offers great support for the tyres."
Varför inte bara ta av däcket och kolla själv? Du ser fälgprofil och ev. fälgband/tape och ev. hål/skarvar i fälgen betydligt bättre när däcket är borta. Hur konstigt det än kan låta ;)A.Fritzon sa:Fälgarna verkar vara redo men antar att tejp behövs oavsett: "The One-Twenty 6000, 800 and 600 feature Merida’s own brand Expert TR rims. These are tubeless ready and have a 29mm internal width that offers great support for the tyres."
A.Fritzon sa:Har inte cykeln där jag bor just nu och planerar lite inköp.
:)
salle sa:A.Fritzon sa:Har inte cykeln där jag bor just nu och planerar lite inköp.
:)
Går att tejpa med eltejp eller silvertejp också även om det inte är optimalt. Men det kanske du har hemma iaf.
Jag står och byter däck nu faktiskt. På vintern lät jag Maxxis-däcken vara på.Kände du nån skillnad på cykeln efter byte av däcken? Mer lättrullat på stigar osv? Fortfarande bra grepp på rötter/sten?
Jag har själv skaffat en one-twenty med samma däck som du hade som jag är nöjd med i skogen men söker efter andra däck när det är dags för grusvägar osv..
Nu har jag testat en runda på två mil. Mest lättare stig. Tycker det rullar på mycket bättre. Jag har iofs gått ner lite i vikt men känna ändå som däcken påverkar en hel del. Mycket roligare! Lite sämre grepp fram såklart men annars gick det fint.Kände du nån skillnad på cykeln efter byte av däcken? Mer lättrullat på stigar osv? Fortfarande bra grepp på rötter/sten?
Jag har själv skaffat en one-twenty med samma däck som du hade som jag är nöjd med i skogen men söker efter andra däck när det är dags för grusvägar osv..
Okej, kul att höra. Blir nog till att beställa däck, beställde du på chainreactioncycles? Kör du tubeless?Nu har jag testat en runda på två mil. Mest lättare stig. Tycker det rullar på mycket bättre. Jag har iofs gått ner lite i vikt men känna ändå som däcken påverkar en hel del. Mycket roligare! Lite sämre grepp fram såklart men annars gick det fint.
Japp beställde där. Då hade de bara 2,25. Annars hade jag kanske valt 2,35.Okej, kul att höra. Blir nog till att beställa däck, beställde du på chainreactioncycles? Kör du tubeless?
Blir även en runda i hökensås framöver efter ditt tips :)