Vinter skor MTB

Vinter skor MTB

Vinter skor MTB
Fryser om fötterna varje tur någon som har tips på bra skor? Har funderat På Shimano MW701 Gore tex någon som har kört med dem ?
Jag kör med dessa sen en säsong tillbaka, mycket nöjd! Men detta är Skånevinter så några gånger under men mest runt nollan. Använder dom alltid så fort höstens väta kommer fram iom vattentäta. På sommaren kör jag ME701 och dessa känns väldigt lika så det är en bra kombo.

Vinter skor MTB
Fryser om fötterna varje tur någon som har tips på bra skor? Har funderat På Shimano MW701 Gore tex någon som har kört med dem ?
Jag kör dessa med ett par trekkingsockar i 60% merinoull. Funkar och sitter kanon. Skönt med torra varma fötter från höst till vår eller i skitväder. När det blir som kallast så är ett överdrag ändå bra. Gillar dem skarpt!

Vinter skor MTB
Också supernöjd med dessa, inte använt under kall vinter än. Men funkat kanon under höstpendlingen med några få plusgrader än så länge.
Tog en storlek större än jag brukar ha i skor, kommer ha gott om plats för ett par elvärmda sulor till de kalla dagarna.

Vinter skor MTB
Jag har alltid haft problem med kalla fötter, särskilt vid cykling. Provat en del olika skor och en uppsjö olika sorters strumpor men det som funkat bäst är Northwave Himalaya. Stora, kanske lite klumpiga och dyra men dom funkar för mig. Har dock inte använt dom särskilt mycke då jag inte cyklar så ofta på vintern. Hittade mina på rea för runt 1300 för 2 år sen

Tillbaka
Topp