Tänkte jag skulle berätta om min erfarenhet av min(a) Cannondale MTB med suverän "Happy" anknytning...
Jag köpte en F700? med Fatty gaffel, XT bakväxel etc på Cykloteket Stockholms REA, måste varit i mitten av 90-talet. Man sänkte sin REA med 5% varje fredag och jag väntade tills de hade EN kvar och var mycket nöjd med både cykeln och priset. Var nog den snyggaste och fetaste ramen jag tyckte bäst om på den tiden, ja Klein fanns ju också förstås men jag minns jag var väldigt nöjd.
Något år senare bara började stora blåsor uppstå på ramen, jag förstod ingenting, den var extremt pedantskött och mest använd på fina skogsvägar, grusvägar och stigar, förvarad inomhus osv.
Jag försökte reklamera den ytterligare något år sedan med si det gick inte hos Cykloteket. Nåväl jag fortsatte vårda den väl, men det var liksom inte lika roligt att tvätta den efter mina turer när blåsorna bara blev större och större och fler och fler. Cannondale hade jag ju hört var speciellt kända för sina fina ramar. Balansen har jag alltid tyckt varit suverän och den "svarat" bra när jag tog i lite. Men jag började snegla åt en ny så småningom.
NU till det mest intressanta.......Jag har varit en trogen "Happy" läsare och jag tror det var 2014 så läste jag en annons på Happy där en kille SKÄNKTE bort sin CannondaleF700 till den som lämnade bästa motiveringen varför just han/hon skulle få den. Vi ombads läsa igenom hela annonsen innan vi svarade för cykeln saknade bromsar och gaffeln var helt trasig och gick inte att reparera. Toksäker att det skulle bli jag med tanke på mina bekymmer med min egen exakt likadana, svarade jag förstås på annonsen. Jag var egentligen bara ute efter ramen resten hade jag ju själv, t o m en hel gaffel. Jag var ju SÅ intresserad av den så jag erbjöd mig att KÖPA den om priset var OK. Lite senare fick jag ett nytt mail i retur men med beskedet att någon annan lämnat en bättre motivering och fått den. Jag funderade länge vilken motivering denne hade lämnat som var ändå bättre än min egen. Nåväl inget jag kunde göra någonting åt och accepterade förstås beskedet.
Sen det märkliga och för min del roliga. Jag fick ett NYTT mail med en fråga om jag var den som hade svarat på en annons på "Happy" om en Cannondale som skulle skänkas bort? Mailet var från den kille som hade fått den till skänks ett år tidigare. Jag svarade förvånat att "Jo det var jag som hade svarat med den och den motiveringen". Han som hade fått den hade inte gjort vid den som en "stel" MTB som var tänkt. Han hade fått lite dåligt samvete och bestämt sig för att kolla upp vem som "kommit tvåa" och kontaktade mig. Jag erbjöds nu att få den till skänks från honom istället. Jag tog med mig en kasse blandade öl och åkte ut till honom för att hämta den. Han skrattade och sa att det var samma "pröjs" som han hade givit ett år tidigare. Mycket sympatiskt gjort tyckte jag och uttryckte min tacksamhet och glädje för hans initiativ.
Allt sen överflyttat från min gamla risiga ram till den nya jag fått och nu har jag fortfarande samma sköna känsla när jag regelbundet kör på den men ännu skönare känsla när jag gör den ren.
Kul om du orkat läsa hela vägen hit :-)
Håll med om att "Happy" är fantastiskt. Också alla andra jag träffat via andra annonser har varit extremt seriösa och trevliga, det är det som känts så skönt med "Happy" till skillnad mot t ex andra annonssidor.
Hälsningar
Leffe