Jäklar, vart inspirerad av era fina DJ byggen... Då student budgeten är stram så fick det bli ett djupdykande i skrotlådan där nästan allt fanns. Utgick i från en Giant stp 3.0 som var min första mtb jag köpt med egna pengar, på den tiden när man körde jultidningar och lokala reklamrundan så passade stl M perfekt. Meeeeeen omkrets på mage och höjden från backen har båda ökat så nu är det en perfekt DJ/pumptrack hoj. Vev-partiet är något gammalt force som det står 3.0 på, så därför måste det ju passa ramen? Gaffel fick bli en gammal RS reacon air som jag hade liggande, cockpit fick det bli ett Hussfelt stem med ett gammalt Hardy styre från lillebror. Bromsen är lite spechaaal (läs special som ragge från ronny och ragge) då den har ett SLX bromshantag men nån form av billigast möjligast bromsok, denna lösning kommer från en polare som tyckte det var najs med justerbart bromshandtag men om bromsen tog var mindre viktigt. För att avsluta denna långa text om en cykel med relativt få delar så är även hjulen lite av en special lösning, det är ett par El Gallo 26" DH hjul. Dessa har vart med om många mindre lyckade försök till 360 men är fortfarande hittills spikraka, inte sett någon haft några liknande på senaste åren men är det inte trasigt behöver man inte byta.
Nästa steg i detta är nog en lackering av ramen, det syns att den är gammal och nött. Så färg förslag mottages gärna och har någon koll på bra pulverlack runt Sundsvall så vore ju de guld!
Visa bilaga 499890Visa bilaga 499891