Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
Har lite frågor tänke göra min cykel lite rosa men hittar inga sidor med fälgband. Nån som har tips på det? Sen tänke jag köpa jumbojim 4,8 hoppas dom passar 80mm fälgarn? Och hitta snakeskin eller vad dom heter nån som vet om dom passar? Och kan jag fortfarande köra med slang i dom? Sen tänke jag köpa nytt styre inte flat ni som har bytt styren vad tycker ni om för bredd original är flat 720mm nu men vill ha vinkel och bredare

Bilagor

• IMG_0324.PNG
    IMG_0324.PNG
    765.4 KB · Besök: 152
Visa din Fatbike
Får slänga in en fråga här till alla fatbikeare. Tänkt köpa en specialized fatboy. Men kan inte riktigt bestämma storlek M el L . Är 186cm med grenmått 90cm och "korta" armar typ T-rex. Ska man ta L och ev kortare stam el M och typ 400mm+ sadelstolpe ? M( ETT 602mm) ST 445mm el L (ETT 623mm) ST 483mm

Visa din Fatbike
Herreguud vad tiden går. Men min tjockis tjänar mig ännu väl. Nu något utvecklad. Hittade första upplagan 2013 i denna tråd sidan 2 tror jag. Ändå härligt att se så många fat-lovers. Keep it up folks.

Bilagor

• 29653517684_4ed102f721_o.jpg
    29653517684_4ed102f721_o.jpg
    301 KB · Besök: 107
Visa din Fatbike
Var så roligt att hoppa överallt då man själv plötsligt slapp agera dämpare med armbågarna så efter 2.5 mil hoppade jag in i en trottoarkant och fick punka med bakdäcket. Blev trots allt för lite hangtime mot vad jag väntade mig :D
Skitkul är det i varje fall och inte tyngre än original alugaffel. Lite ovant vid hårda inbromsningar och kurvtagningar då det svajar lite men det borde nog lösa sig med lite tillvänjning. Svårt att komma ifrån då däcken också flexar.
Jag köpte den oanvänd men ändå i andra hand och säljaren skrev aldrig att det var "light" varianten för cyklister upp till 85kg. Jag väger precis 85kg men det blir såklart mer flex än vad jag hade förväntat mig mot för en "regular" som tar upp till 125kg eller något liknande.
Man ska nog vålda rejält för att kunna bottna den så det oroar jag mig inte för direkt.
Kommer vara perfekt i vinter för att sluka upp ojämnheterna på vägar och spår, hoppas bara den inte blir för diffus i känslan men det återstår att se. Jag får väl hålla igen på ostkrokarna bara så man hamnar i fas med gaffelns specar :D

Visa din Fatbike
ogami sa:
Herreguud vad tiden går. Men min tjockis tjänar mig ännu väl. Nu något utvecklad. Hittade första upplagan 2013 i denna tråd sidan 2 tror jag. Ändå härligt att se så många fat-lovers. Keep it up folks.

Kul att se att du dyker upp här igen.
Kör hårt med cykeln och bloggen, båda är fina och inspirerande.

Visa din Fatbike
liveforthis sa:
Får slänga in en fråga här till alla fatbikeare. Tänkt köpa en specialized fatboy. Men kan inte riktigt bestämma storlek M el L . Är 186cm med grenmått 90cm och "korta" armar typ T-rex. Ska man ta L och ev kortare stam el M och typ 400mm+ sadelstolpe ? M( ETT 602mm) ST 445mm el L (ETT 623mm) ST 483mm

L utan tvekan.

Tillbaka
Topp