Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Johan Falk sa:Kanske tomten kommer med ett par dubbdäck till jul...? :o)
jokkoapa sa:Har planer på att köpa ett par Dillinger 5 till min Dude. Hittar dom på XXL för 1799 kr/st. Någon som hittat bättre pris?
jokkoapa sa:Har planer på att köpa ett par Dillinger 5 till min Dude. Hittar dom på XXL för 1799 kr/st. Någon som hittat bättre pris?
bsod sa:Så här kör jag...
Surly Clown Shoe 100 mm
Surly Lou 4.8
-----------------------------------------------42Hz sa:bsod sa:Så här kör jag...
Surly Clown Shoe 100 mm
Surly Lou 4.8
Är ju bara en halv fatbike, knappt! ;)
Miracle sa:Först senare under 2017, om jag kommer ihåg det jag läste på mtbr.com. 45nrth var nog kanske lite tidiga med info om den produkten.
frid!
Lars.E sa:Miracle sa:Först senare under 2017, om jag kommer ihåg det jag läste på mtbr.com. 45nrth var nog kanske lite tidiga med info om den produkten.
frid!
Wratchild 4,6 (som är snäppet större än Dillinger 4,8) skulle varit här i höst, men dom fastnade tydligen i kvalitetskontrollen i sista stund innan dom blev skickade. När dom nu kommer istället är oklart, men 45nrth lär nog skicka ut dom så fort problemet är åtgärdat. Vilket tar den tid det tar...
Wratchild ser annars riktigt bra ut även om jag gärna sett att det var ett äkta 4,8 istället.
Konkret sa:Fatbike däck är ju fan dyrare än däck till bilen ju. Satan!
Lars.E sa:Konkret sa:Fatbike däck är ju fan dyrare än däck till bilen ju. Satan!
Har du någon gång köpt kevlardäck tillverkade i små serier med specialdubb till bilen? Typ något liknande som världseliten har på sina bilar.
D5 är nog det mest framgångsrika tävlingsdäcket sista året, och Wratchild har ju ännu nyare teknik och är ju inte ens på marknaden än.
Därmed inte sagt att Fatbikedäck är billiga... men att jämföra med helt vanliga "svennson-däck" till bilen blir lite fel.
Konkret sa:Lars.E sa:Konkret sa:Fatbike däck är ju fan dyrare än däck till bilen ju. Satan!
Har du någon gång köpt kevlardäck tillverkade i små serier med specialdubb till bilen? Typ något liknande som världseliten har på sina bilar.
D5 är nog det mest framgångsrika tävlingsdäcket sista året, och Wratchild har ju ännu nyare teknik och är ju inte ens på marknaden än.
Därmed inte sagt att Fatbikedäck är billiga... men att jämföra med helt vanliga "svennson-däck" till bilen blir lite fel.
Givetvis är det enorma skillnader i tillverkarens mängd, tillvägagångssätt osv men det är fortfarande lite sjukt hur mycket prylsport cykel är.
Jag säger inte att det inte är värt det för jag snålar aldrig utan köper en gång och gråter en gång men det finns många uti i vårt avlånga land som köper billiga vinterdäck till bilen medans folk köper 2 cykeldäck för dessto mer.
Lindström sa:Jaha då har man blivit med fatbike ✌?
Bilder och spec kommer, men har några funderingar:
Några flera från Gävle /Valbo här?
Vad kör ni med för pedaler?
Bra vinterdäck, tips?
Grattis Lindström!Lindström sa:Jaha då har man blivit med fatbike ✌?
Bra vinterdäck, tips?
Lindström sa:Jaha då har man blivit med fatbike ✌?
Bra vinterdäck, tips?
Lindström sa:Ja där har vi skönheten!!
Ska man satsa på nya däck eller duger dom där i vinter?
Pedalerna känns sådär, så ska kika efter nya. Tips mottages ??
Lindström sa:Ja där har vi skönheten!!
Ska man satsa på nya däck eller duger dom där i vinter?
Pedalerna känns sådär, så ska kika efter nya. Tips mottages ??
Lindström sa:Förslag på däck?
BuTTuS sa:Mmm, dubbdäck :-) Fast det här är mina gamla 4or, nu har jag Dillinger 5 istället.
Lars.E sa:Lindström sa:Förslag på däck?
Det beror på vad du vill ha för egenskaper och hur stora som får plats.
Men för lättrullade däck för åretruntbruk så är Jumbo Jim av största sort du får plats med trevligt, snabbt och lätt.
Vill du ha grepp så är Bud & Lou grymma. Dunder / Flow om du vill ha ett lite mindre däck i stil med bud & Lou.
På is funkar Dillinger 5.