Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
Något för armen med allmän värnplikt igen ?? :-)

Bilagor

• IMG_2398.JPG
    IMG_2398.JPG
    189 KB · Besök: 127
Visa din Fatbike
Lars.E sa:
Tiki sa:
Wow grattis till er båda! Riktigt snygg färgsättning med den röd/orangea, snyggaste Duden hittills. Ser fram emot lite bilder på den i sitt rätta element. :-)

Undrar om det är 4 eller 5 år sedan jag önskade en lätt, fin färgglad fatbike från Canyon i Canyontråden här på Happy. Tänk nu är den här! :-) Min gamla Dude rullar alltjämt vidare.

Tackar för gratulationerna med någon sunkig mobilbild när det blir premiärtur.
Jo... Den ser najs ut på bild iallafall, lite gladare färger än tidigare :)
Synd bara att Unlimited har utgått, men som tur är blir det ju några tusenlappar över att uppgradera så att den blir ungefär som en Unlimited istället.

Även min gamla Dude rullar fortfarande. Hoppas att den fortsätter att rulla vidare tills rödingen är här.
--------------------------
Blir kanon det! Då kan du ha en sommar- respektive vinterkittad Dude. Smidigt!

Visa din Fatbike
Hej fatbikemänniskor. Har blivit lite sugen på en feting till vintern. Ska i första hand åka till jobbet/bussen med den i ut och skur men även kunna ta några fatbikerundor på helgen. Blir man nöjd med en begagnad White 3fat pro? Har inte just några tidigare preferensen mer än någon hyrcykel i Högbo och en Felt som jag hyrde på Mallis för något år sedan.

Har förstått att man behöver köpa ett par Schwalbedäck till och kanske dubb inför vintern.

Visa din Fatbike
Tiki sa:
Lars.E sa:
Tiki sa:
Wow grattis till er båda! Riktigt snygg färgsättning med den röd/orangea, snyggaste Duden hittills. Ser fram emot lite bilder på den i sitt rätta element. :-)

Undrar om det är 4 eller 5 år sedan jag önskade en lätt, fin färgglad fatbike från Canyon i Canyontråden här på Happy. Tänk nu är den här! :-) Min gamla Dude rullar alltjämt vidare.

Tackar för gratulationerna med någon sunkig mobilbild när det blir premiärtur.
Jo... Den ser najs ut på bild iallafall, lite gladare färger än tidigare :)
Synd bara att Unlimited har utgått, men som tur är blir det ju några tusenlappar över att uppgradera så att den blir ungefär som en Unlimited istället.

Även min gamla Dude rullar fortfarande. Hoppas att den fortsätter att rulla vidare tills rödingen är här.
--------------------------
Blir kanon det! Då kan du ha en sommar- respektive vinterkittad Dude. Smidigt!

Nja... Vet inte riktigt hur det blir med den kraschade ramen, Känns inte helt safe med den. Den kan nog hamna på skroten kanske?

Visa din Fatbike
Stuvarn sa:
Lyckades klicka hem en sån här idag :)
Har ju cyklat Dude sen 3år men blev sugen på en uppdatering som singelklinga fram å 12-delat bak.
Tror oxå jag klarar mig med stel gaffel fram ihop med dom större 4,8" däcken!

Men Lars, hade vi inte bestämt att jag villhövde en 2019 ICT? Sluta fresta med annat nu.

Visa din Fatbike
Nya ICT är ju sjukt läcker! Och mer kult än en tysk postorderhoj ?

Pepperazzi sa:
Stuvarn sa:
Har ju cyklat Dude sen 3år men blev sugen på en uppdatering som singelklinga fram å 12-delat bak.

Men Lars, hade vi inte bestämt att jag villhövde en 2019 ICT? Sluta fresta med annat nu.

Visa din Fatbike
Martinmat sa:

Pepperazzi sa:
Stuvarn sa:

Tack för stöd i beslutsprocessen.. :)

Visa din Fatbike
Pepperazzi sa:
Martinmat sa:

Pepperazzi sa:
Stuvarn sa:

Inget ont om Glassbilen, jag gillade min den korta tid jag hade den. En fin blå ICT med silvriga clownfötter klädda med feta Bud&Lou (typiskt kusiner som köper saker av en innan man hinner säga nej).
Och som sagt... Nya ICT ser ut att ha vettiga uppdateringar.
Men ärligt talat så känns det som att man får mer för pengarna hos canyon när man köper nytt. Kilopriset är dock högre på en Dude :)

Visa din Fatbike
Canyon ger såklart mest cykel för pengarna har själv haft canyon hardtail, men sen kommer man till det där med om cykeln har en själ eller inte, vissa märken har lite mer själ och mystisk aura än andra för det är jag villig att betala mer ?

Men dude är grymt läcker och en super potent feting inget snack om den saken ?

Lars.E sa:
Pepperazzi sa:
Martinmat sa:

Pepperazzi sa:
Stuvarn sa:

Inget ont om Glassbilen, jag gillade min den korta tid jag hade den. En fin blå ICT med silvriga clownfötter klädda med feta Bud&Lou (typiskt kusiner som köper saker av en innan man hinner säga nej).
Och som sagt... Nya ICT ser ut att ha vettiga uppdateringar.
Men ärligt talat så känns det som att man får mer för pengarna hos canyon när man köper nytt. Kilopriset är dock högre på en Dude :)

Visa din Fatbike
Hej! Svar ja det blir du men byt ut snowshoe däcken så blir det ännu roligare ?

Foss sa:
Hej fatbikemänniskor. Har blivit lite sugen på en feting till vintern. Ska i första hand åka till jobbet/bussen med den i ut och skur men även kunna ta några fatbikerundor på helgen. Blir man nöjd med en begagnad White 3fat pro? Har inte just några tidigare preferensen mer än någon hyrcykel i Högbo och en Felt som jag hyrde på Mallis för något år sedan.

Har förstått att man behöver köpa ett par Schwalbedäck till och kanske dubb inför vintern.

Visa din Fatbike
Stuvarn sa:
PS Fick ett glatt besked från Canyon nyss om leverans 10-14/9 :)

Tur du var snabb med klickfingret. Min leverans är beräknad till 29. Oct - 02. Nov 2018 (vilket är samma som stod utskrivet på hemsidan när jag klickade), men då klickade inte jag förrän fredag förmiddag.

Visa din Fatbike
Lars.E sa:
Tur du var snabb med klickfingret. Min leverans är beräknad till 29. Oct - 02. Nov 2018 (vilket är samma som stod utskrivet på hemsidan när jag klickade), men då klickade inte jag förrän fredag förmiddag.

Japp å för säkerhets skull fick jag ännu ett mejl från Canyon att cykeln ska leveras tidigare än beräknat (den 10.-14. Sep 2018) så nu hoppas jag verkligen dom håller ord!

PS Men du skulle väl ha en Medium? Det var ju senare lev. på den än på Large som jag beställde.

Senast ändrad:
Visa din Fatbike
Stuvarn sa:
Lars.E sa:

Japp å för säkerhets skull fick ännu ett mejl från Canyon att cykeln ska leveras tidigare än beräknat (den 10.-14. Sep 2018) så nu hoppas jag verkligen dom håller ord!

Var det i betalningsuppdatering eller orderbekräftelsen det stod? Eller kom det som ett extra mail efter du hade betalat?
I min orderbekräftelse står det 29. Oct - 02. Nov 2018.
Jag hade gärna fått min tidigare, men känner att angivet datum funkar bra.

Visa din Fatbike
Lars.E sa:
Var det i betalningsuppdatering eller orderbekräftelsen det stod? Eller kom det som ett extra mail efter du hade betalat?
I min orderbekräftelse står det 29. Oct - 02. Nov 2018.
Jag hade gärna fått min tidigare, men känner att angivet datum funkar bra.

Det var i orderbekräftelse det stod sen fick jag ytterligare ett mejl där dom skrev....
"Fantastiska nyheter din order är redo att skickas tidigare. Beräknat datum 10.-14. Sep 2018"

PS Betalade i fredags men har ännu inte fått det bekräftat av Canyon ...tar väl några vardagar antar jag?

Senast ändrad:
Visa din Fatbike
EB69F8F4-C92F-4FAA-8639-49E510FBE730.jpeg

Det här är min Haibike Fat6 under en tur i Ånnaboda.

Bilagor

• ACC051A7-0E3F-45DA-B5C0-3EECCF04080C.jpeg
    ACC051A7-0E3F-45DA-B5C0-3EECCF04080C.jpeg
    828.5 KB · Besök: 115
  • 27D43B9D-EB34-4B8A-836D-AE13C63990E9.jpeg
    27D43B9D-EB34-4B8A-836D-AE13C63990E9.jpeg
    576.3 KB · Besök: 86
Visa din Fatbike
Stuvarn sa:
Lars.E sa:

Japp å för säkerhets skull fick jag ännu ett mejl från Canyon att cykeln ska leveras tidigare än beräknat (den 10.-14. Sep 2018) så nu hoppas jag verkligen dom håller ord!

PS Men du skulle väl ha en Medium? Det var ju senare lev. på den än på Large som jag beställde.

Jo... Medium här.
Tror en polare har beställt en Large några timmar efter mig, vi får väl se om även han får sin före mig.
Men så länge min gamla håller ihop på ett ungefär iallafall så går det ingen nöd på mig :)

Visa din Fatbike
Martinmat sa:
Hej! Svar ja det blir du men byt ut snowshoe däcken så blir det ännu roligare ?

Foss sa:

Duger originaldäcken att fuldubba med skruv och köra på när det är isigt? Vad för slang ska man köra om man vill få ner vikten?

Visa din Fatbike
BETALNINGSTATUS
BETALD
Din betalning är mottagen. Tack så mycket! Din order kommer nu behandlas av teamet på Canyon.

Jo det rullar på hos Canyon....så man hoppas ju på lev om typ 2 veckor då :)

Visa din Fatbike
20180923_100812.jpg

Här är min Dude, bilden är från dagen tur i Sølen (bra fjällcykling-ställe för övrigt). Köptes begagnad på K&S från Stuvarn i Juli. Därefter har den blivit avsevärt tyngre.
* Ny sadelstolpe, Une Up 170 mm dropper.
* Xtr-pedalerna åkte ut på köp och sälj och ersatts med ett par superstar Nano.
* Kortare styrstam, råkade ha en 60 mm On-One liggandes.
* Tunna däck (JJ 4.0 utan snakeskin) med dito slang var inte helt optimalt för steniga stigar. Ett Maxxis FBF inhandlades på K&S och ett JJ 4.8 tillsammans med en rulle Sun Ringle tubless tape från r2-bike.com.

Den är inte riktigt lika bra som min On-One Codeine (140+130 29") för fjälltur, men nästan, och helt klart duglig när min äkta hälft lånar 29"-aren.

Senast ändrad:
Visa din Fatbike
Ungarna växer och det blev dags att sätta ihop en ny barncykel. Det billigaste alternativet var att utgå från en On-One Fatty ram, som såldes ut för en ganska rimlig summa.

PN_01113.jpg

PN_01130.jpg

Visa din Fatbike
Octagon sa:
Här är min Dude, bilden är från dagen tur i Sølen (bra fjällcykling-ställe för övrigt). Köptes begagnad på K&S från Stuvarn i Juli. Därefter har den blivit avsevärt tyngre.

Härligt å se den i rätt miljö :)
Å den fattas mig så jag har beställt en ny!

Visa din Fatbike
01.10.2018 12:00 Glostrup, Denmark
Ankomstskanning

29.09.2018 9:00 Hamburg, Germany Avgångsskanning
29.09.2018 8:00 Hamburg, Germany Ankomstskanning
29.09.2018 3:23 Herne-Boernig, Germany Avgångsskanning
29.09.2018 0:43 Herne-Boernig, Germany Ankomstskanning
28.09.2018 21:41 Frankfurt, Germany Avgångsskanning
Tidigare händelse Skickad 28.09.2018 17:05 Frankfurt, Germany
Ursprungsskanning

Tidigare händelse Etikett skapad 28.09.2018 8:58 Germany
Order behandlad: Redo för UPS

Nu är det nära :)

Visa din Fatbike
Stuvarn sa:
Japp idag fick jag den....hinner inte montera allt nu blir nån bild lite senare i kväll :)

Najs!
Du vann SM i första Orangeduden.
Släng upp bilden på Dude-gruppen så vinner du även VM i första Orangeduden.

Blir inte riktigt klok på färgen, men gillar den skarpt.

Tillbaka
Topp