Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BuTTuS sa:Men, ni har ju redan Dudes, eller vad har jag missat?
42Hz sa:BuTTuS sa:Men, ni har ju redan Dudes, eller vad har jag missat?
Det är ju den senaste!
Örjan Lax sa:42Hz sa:BuTTuS sa:Men, ni har ju redan Dudes, eller vad har jag missat?
Det är ju den senaste!
+1!
BuTTuS sa:Ah, ni tänker så! :)
Jag gjorde ju så här i stället:
Men läcker färg på den nya!
Stuvarn sa:Kunde såklart inte hålla mig...tycker den är riktigt läcker :)
Lars.E sa:Riktigt läcker som sagt.
Men hur är det med färgen?
På bilden i kartongen såg den helt orange ut bredvid den röda som stod bredvid, men på nya bilderna ser den riktigt röd ut. Hur upplever ögat färgen i olika ljus och vinklar?
Stuvarn sa:Lars.E sa:Riktigt läcker som sagt.
Men hur är det med färgen?
På bilden i kartongen såg den helt orange ut bredvid den röda som stod bredvid, men på nya bilderna ser den riktigt röd ut. Hur upplever ögat färgen i olika ljus och vinklar?
Tycker denna bild gör färgerna mest rättvisa!
I den röda färgen finns det lite silverflake så den skiftar lite!
Tucker black sa:En White fat 6 ska bli min vintercykel.
Så var det meningen, men den kommer att få vara med hela året.
Fetadäckar sa:Det började med att grabben behövde en större cykel och den här dök upp på blocket.
Efter lite TLC så blev den fin. Grabben var överlycklig (6år, men bara cyklat sen maj i år då intresset inte funnits innan, kan bero på att han kört fyrhjuling sen två).
Däcken var hemska! Man kan lugnt kalla dom punkteringsfria då det inte spelade nån roll om dom var pumpade eller inte,samt vägde bly. Här nånstans så började jakten på att göra cykeln bättre för honom (är ingen gram-jägare som många cyklister verkar bli. Vårt mål är att ha KUL).
Köpte nya däck och sparade 2,3kg. Cykeln blev mycket trevligare och pappan började prova cykeln mer och mer (för att funktionstesta ?) för att snabbt inse att jag minsan också behövde en...
Har även modifierat dit en 26 klinga från 36, bytt pedaler och bromshandtag. Här näst står fattystripper och hålborra fälgarna.
Efter lite letande på beg marknaden så blev det en ny Kona WO 2019. Hade krav på att få dit barnstol samt efter läst här, var det bra om däcken var jumbo Jim från början. Precis som ni andra fatbikers vet, så kommer man på sig själv med att sitta och flina ? när man tar sig fram.
Efter mamman i huset provcyklat och lite övertalning om att hela familjen kan sticka ut på äventyr, så inledes jakten på en till.
Fick tag i en white i nyskick till snudd på oförskämt pris, som efter lite fix och JJ4.8 fick mamman över på ”the fun side” ?. Ska byta till riser styre så hon slipper hänga på armarna (styrstamen är redan höjd) och fattystripper till bägge våra också.
Målet är som sagt att ha kul. Och KUL det har vi!
Blev både många bilder och text, men kul att dela med sig så hoppas ingen misstycker...
Mvh: Marcus
Fetadäckar sa:Det började med att grabben behövde en större cykel och den här dök upp
Fetadäckar sa:Det började med att grabben behövde en större cykel och den här dök upp på blocket.
Jimel sa:Fetadäckar sa:Det började med att grabben behövde en större cykel och den här dök upp på blocket.
Fantastiskt!
Varför har du fastnat för just dom? Är dom lätta eller snygga eller vad är det du är ute efter?danky_xv sa:Funderar på en vintercykel.
Har fastnat för Trek Farley 5 eller Kona Wo.
Treken är lite dyrare och leveraras i januari.
Konan finns i lager.
För och nackdelar med respektive modell för vinterbruk?
Octagon sa:Varför har du fastnat för just dom? Är dom lätta eller snygga eller vad är det du är ute efter?danky_xv sa:Funderar på en vintercykel.
Konan finns i lager.
danky_xv sa:Funderar på en vintercykel.
Konan finns i lager.
AnteL sa:Surlyn tuffar vidare... Snodde en del saker till andra hojen så denna har fått enklare bromsar och växlar! Sitter dock på ett fint Oddity styre nu
Miracle sa:Nej. Den är en storlek större, storlek m. :)
Den gröna var lite trång. En grej till är 15x150 axel istället för QR 135. Så framgaffeln å hjulnavet är stabilare.
frid!
Stuvarn sa:Att man kan ha så här skoj...med kläderna på.....borde nästan vara förbjudet :)
Tror jag köper en Dude till å monterar dubbdäck direkt så kan jag växla dag för dag beroende på underlaget!