Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Säkert sist på bollen när det gäller fatbike men jag har tyckt de ser så mäktiga ut sedan första gången jag såg en på xxl för många herrans år sedan!
Blev en Trek Farley!
Visa bilaga 661365
Visa bilaga 661366
Trek själva har dessa två som är specifikt för Farley cyklarnaJa jag ville ha nya geon (även om jag inte märker skillnad tänkte jag kanske att det kan vara positivt för ett eventuellt andrahandsvärde). Jag är sugen på att nyttja någon av alla möjligheter till pakethållare som finns!
Ja det var det jag menade. Nytt för årets modell är ju en massa hål förberedda för diverse packväskor och pakethållare.
Nöjd? =)Säkert sist på bollen när det gäller fatbike men jag har tyckt de ser så mäktiga ut sedan första gången jag såg en på xxl för många herrans år sedan!
Blev en Trek Farley!
Visa bilaga 661365
Visa bilaga 661366

Kör också mudhuggerVisa bilaga 661791
Värmde upp mudhuggern och breddade den så att den passar på fetingen. Estetiskt är det ett jäkla nedköp, men skönt att slippa kallvattenslavemang.
vart köper man så man får tex röd där det glesar i fälgen?
Här t ex https://alexfatbikeshop.de/fatbiketeile/felgenbaender/vart köper man så man får tex röd där det glesar i fälgen?
Och vill man snåla köper man valfri tejp i önskad färg som tål att stretcha lite. Tejpar den fel väg så det täcker öppningarna ordentligt och sedan rätt väg så det låser fast i fälgkanterna så den hålls på plats och inget lim lämnar öppet.vart köper man så man får tex röd där det glesar i fälgen?
Vars har du hittat den mudhuggern?Kör också mudhugger
Det är den vanliga mudhuggern. Man värmer upp den med värmepistol och töjer ut den så att den passar. Saknar man värmeåpistol så funkar bad med kokande vatten hjälpligt.Vars har du hittat den mudhuggern?
Det är den vanliga mudhuggern. Man värmer upp den med värmepistol och töjer ut den så att den passar. Saknar man värmeåpistol så funkar bad med kokande vatten hjälpligt.
Vars har du hittat den mudhuggern?
Ser ut som om den skulle få plats mellan däck och pakethållare på min feting...
Fathuggern är väl bara en framstänka? Verkar inte säljas utanför UK heller.Det var mer ett ställe där man kan köpa huggern, som jag frågade efter.
Bikester & Bike24 verkar inte ha fathuggern, utan bara de "vanliga" storlekarna.
Stänkskärm - Bra priser på stänkskärmar online
Köp Stänkskärmar till cykel hos oss - Hög kvalitet till låga priser! ✔ Alltid snabba leveranser ✔ Välkommen! - Bikester.sewww.bikester.se
Våld, värme och skyddstejp. Den skaver som satan på ramen.Tack för den, så det vart den vanliga storleken ändå
Våld, värme och skyddstejp. Den skaver som satan på ramen.
Perfekt att mysa runt på fatbiken när jag ändå behöver ta det lugnt med mitt ena knä. Efter att jag varit skadad (nu på väg att bli bättre) så blir jag så ödmjuk att vara frisk i övrigt och faktiskt ha ett par ben som fungerar! :-)
Visa bilaga 662676
Twenty2 cycles med en massa ihopplock, dock finns tillverkaren inte kvar längre…Vad äre för feting?
Twenty2 cycles med en massa ihopplock, dock finns tillverkaren inte kvar längre…
Tack! :-)Tråkigt för fetingen ser riktigt clean ut
Det här med fatbikes och knän är ju heller inte riktigt bra för alla, jag kan ibland få känningar om jag kör ”hårt” och länge på mina. Glad att jag bytte vevparti det första jag gjorde på Taigan…Perfekt att mysa runt på fatbiken när jag ändå behöver ta det lugnt med mitt ena knä. Efter att jag varit skadad (nu på väg att bli bättre) så blir jag så ödmjuk att vara frisk i övrigt och faktiskt ha ett par ben som fungerar! :-)
Visa bilaga 662676
Jag har dock inte cyklat så mycket fatbike i år och jag har heller aldrig känt av några problem av att cykla på den nämnda cykeln heller! Har för det mesta cyklat gravelbike i år och problemet fick jag efter att cyklat i 7°C med regn. Jämför jag gravelbike med fatbike så tycker jag fatbike känns snällare av den anledningen att det blir mer varierad cykling då man kör i skogen! :-)Det här med fatbikes och knän är ju heller inte riktigt bra för alla, jag kan ibland få känningar om jag kör ”hårt” och länge på mina. Glad att jag bytte vevparti det första jag gjorde på Taigan…
Snygg ;-)Tänkte cykla lite mer vintertid, så jag köpte en beggad fatbike som dök upp i grannstaden. Körde en runda med den i helgen och det kändes mycket bra, men vi behöver lite mer snö för att den ska komma till sin rätta. Men det lär komma.... :-)Visa bilaga 665642
Nä, jag kanske måste väga den. Men den är snuskigt lätt, snubben jag köpte den av hade pimpat den rätt rejält mot läggare grejor. Sen väger väl ståldubben en hel del extra förstås. Jag har hojat i 30 år men aldrig fatbikeat, så jag har lite dålig koll på vad som är lätt i sammanhanget, men jag ska ta och få den vägd...Snygg ;-)
Edit: Och skapliga hjul på den också! Vet du vad den väger?
Min Dude var ner och snuddade på 12.0 kg med 4,8" Jumbo Jim, men sen blev det dropper mm, och närmare kilot tyngre däck.Nä, jag kanske måste väga den. Men den är snuskigt lätt, snubben jag köpte den av hade pimpat den rätt rejält mot läggare grejor. Sen väger väl ståldubben en hel del extra förstås. Jag har hojat i 30 år men aldrig fatbikeat, så jag har lite dålig koll på vad som är lätt i sammanhanget, men jag ska ta och få den vägd...
Orginal så väger väl en dude runt 15kg?Snygg ;-)
Edit: Och skapliga hjul på den också! Vet du vad den väger?
Nja, 14 kanske, men den där såg inte orginal ut, eller har de sålts med DT swiss 27,5" ?Orginal så väger väl en dude runt 15kg?
Den är långt ifrån orginal. kolfiberstyre + canyons kolfiberstolpe modell "bladfjädring", sen är det bytt till xt drivlina med xtr kedja och slx kassett. slanglöst fram men inte bak (!). Fråga inte, det var så här när jag köpte den i förrgår. Men riktigt lätt är den. Ska se till att få den vägd.Nja, 14 kanske, men den där såg inte orginal ut, eller har de sålts med DT swiss 27,5" ?
Nja, 14 kanske, men den där såg inte orginal ut, eller har de sålts med DT swiss 27,5" ?
Tvärtom. Det går bara att få tag i 27.5" DT Swiss om man köper en Dude :) Har än så länge inte lyckats hitta dom varken som hjulset eller som lös fälg.Nja, 14 kanske, men den där såg inte orginal ut, eller har de sålts med DT swiss 27,5" ?
Nja, den enda som säljs nu har väl Sun Ringle Mulefüt, det hade även min när den köptes. Kanske de dyrare hade DT Swiss då?Tvärtom. Det går bara att få tag i 27.5" DT Swiss om man köper en Dude :) Har än så länge inte lyckats hitta dom varken som hjulset eller som lös fälg.
Härlig bild! Är den tagen nyligen? Vart då?Såg den där duden och var väldigt sugen. Grattis till en fin hoj!
Jag får nöta vidare på min White istället, som idag på den lokala myren. ?
Visa bilaga 665769
Igår ett par mil innanför Umeå. Just såpass att den frusna blötsnön bar ?Härlig bild! Är den tagen nyligen? Vart då?