Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
Test av nya däcken och på frusen mark?
P_20231019_154548.jpgP_20231019_154515.jpg
P_20231019_153003.jpg

Visa din Fatbike
Ja jag ville ha nya geon (även om jag inte märker skillnad tänkte jag kanske att det kan vara positivt för ett eventuellt andrahandsvärde). Jag är sugen på att nyttja någon av alla möjligheter till pakethållare som finns!

Visa din Fatbike
vart köper man så man får tex röd där det glesar i fälgen?
Och vill man snåla köper man valfri tejp i önskad färg som tål att stretcha lite. Tejpar den fel väg så det täcker öppningarna ordentligt och sedan rätt väg så det låser fast i fälgkanterna så den hålls på plats och inget lim lämnar öppet.

Senast ändrad:
Visa din Fatbike
Perfekt att mysa runt på fatbiken när jag ändå behöver ta det lugnt med mitt ena knä. Efter att jag varit skadad (nu på väg att bli bättre) så blir jag så ödmjuk att vara frisk i övrigt och faktiskt ha ett par ben som fungerar! :-)
Visa bilaga 662676
Det här med fatbikes och knän är ju heller inte riktigt bra för alla, jag kan ibland få känningar om jag kör ”hårt” och länge på mina. Glad att jag bytte vevparti det första jag gjorde på Taigan…

Visa din Fatbike
Det här med fatbikes och knän är ju heller inte riktigt bra för alla, jag kan ibland få känningar om jag kör ”hårt” och länge på mina. Glad att jag bytte vevparti det första jag gjorde på Taigan…
Jag har dock inte cyklat så mycket fatbike i år och jag har heller aldrig känt av några problem av att cykla på den nämnda cykeln heller! Har för det mesta cyklat gravelbike i år och problemet fick jag efter att cyklat i 7°C med regn. Jämför jag gravelbike med fatbike så tycker jag fatbike känns snällare av den anledningen att det blir mer varierad cykling då man kör i skogen! :-)

Visa din Fatbike
Snygg ;-)
Edit: Och skapliga hjul på den också! Vet du vad den väger?
Nä, jag kanske måste väga den. Men den är snuskigt lätt, snubben jag köpte den av hade pimpat den rätt rejält mot läggare grejor. Sen väger väl ståldubben en hel del extra förstås. Jag har hojat i 30 år men aldrig fatbikeat, så jag har lite dålig koll på vad som är lätt i sammanhanget, men jag ska ta och få den vägd...

Visa din Fatbike
Nä, jag kanske måste väga den. Men den är snuskigt lätt, snubben jag köpte den av hade pimpat den rätt rejält mot läggare grejor. Sen väger väl ståldubben en hel del extra förstås. Jag har hojat i 30 år men aldrig fatbikeat, så jag har lite dålig koll på vad som är lätt i sammanhanget, men jag ska ta och få den vägd...
Min Dude var ner och snuddade på 12.0 kg med 4,8" Jumbo Jim, men sen blev det dropper mm, och närmare kilot tyngre däck.
Själva dubben väger nog inte så mycket, det sitter i så fall i däcken.

Visa din Fatbike
Nja, 14 kanske, men den där såg inte orginal ut, eller har de sålts med DT swiss 27,5" ?
Den är långt ifrån orginal. kolfiberstyre + canyons kolfiberstolpe modell "bladfjädring", sen är det bytt till xt drivlina med xtr kedja och slx kassett. slanglöst fram men inte bak (!). Fråga inte, det var så här när jag köpte den i förrgår. Men riktigt lätt är den. Ska se till att få den vägd.

Tillbaka
Topp