Visa din Fatbike

Visa din Fatbike
1000009198.jpg

Äntligen är det dags...

Visa din Fatbike
Om man sänker däcktrycket ytligare , borde man inte få ganska okej grepp på blött berg osv då ? Ja var ute o cyklade i söndags och då var berget halvblöt och greppet var okej , man får ju givetvis ta det varsamt och vara beredd på att framdäcket drar åt sidan 😅

Visa din Fatbike
Den färgen på däcken passar sjukt bra med blått , vad fick du tag på dom däcken ?

Dom kom med cykeln, det var väl en av Taignas USPs, att den tar så breda däck. Har varit svåra att få tag på sedan dess men finns nu igen verkar det som

Visa din Fatbike
Dom kom med cykeln, det var väl en av Taignas USPs, att den tar så breda däck. Har varit svåra att få tag på sedan dess men finns nu igen verkar det som
Okej tack , får bli sånna kanske i framtiden , sjukt läckra 😁

Visa din Fatbike
Vad är det för baklyktor du använder?
Det är några olika Cateye. Gjorde ett inlägg om det tidigare i höstas i tråden här nedan:

Visa din Fatbike
Blev en härlig tur idag i skogen med massa lera o pölar😅 , hade varit kul med lite snö , men men, fick även prova det nya mekstället och det kommer underlätta allt underhåll på cyklarna 👍 God fortsättning till er alla 🎅

Bilagor

• IMG_9531.jpeg
    IMG_9531.jpeg
    1.2 MB · Besök: 70
  • IMG_9518.jpeg
    IMG_9518.jpeg
    1.4 MB · Besök: 70
  • IMG_9517.jpeg
    IMG_9517.jpeg
    2.2 MB · Besök: 66
  • IMG_9514.jpeg
    IMG_9514.jpeg
    2 MB · Besök: 73
  • IMG_9511.jpeg
    IMG_9511.jpeg
    1.8 MB · Besök: 73
Visa din Fatbike
Det är riktigt coola cyklar och ser bekväma ut 🙂 hur mycket bättre framkomlighet är det egentligen jämfört med en mera traditionell mountainbike? Jag antar att man också får en mjukare och behagligare färd. Nackdelen för folk som gillar fart och fläkt antar jag är att de är långsammare.

Visa din Fatbike
Det är riktigt coola cyklar och ser bekväma ut 🙂 hur mycket bättre framkomlighet är det egentligen jämfört med en mera traditionell mountainbike? Jag antar att man också får en mjukare och behagligare färd.
Fatbiken tar sig fram på mjukt underlag (upp till en viss gräns) där smalhjulingar kör fast eller tappar styrförmåga. Men även på fast mark över t ex rotmattor kan man hålla linjer där smalhjulingar glider runt som Bambi. Och ja, det är ju bekvämt med stor luftkudde över småstök, men det är inte i närheten av en heldämpad.

Nackdelen för folk som gillar fart och fläkt antar jag är att de är långsammare.
På helstel fatbike absolut, men med dämpargaffel kan man trycka på bra så länge underlaget tillåter det.

Visa din Fatbike
Det är riktigt coola cyklar och ser bekväma ut 🙂 hur mycket bättre framkomlighet är det egentligen jämfört med en mera traditionell mountainbike? Jag antar att man också får en mjukare och behagligare färd. Nackdelen för folk som gillar fart och fläkt antar jag är att de är långsammare.

Nu är väl jag inte direkt någon fartdåre, men ja de kan verka långsamma även om jag tycker det går att få rätt bra snurr på dem. Greppet gör att åtminstone jag känner mig säkrare på riktigt j-igt underlag.
Känslan är som att köra bandvagn eller liknande, man bestämmer sig för en riktning och bara trampar och rullar över det mesta.

Tillbaka
Topp