Jormvngandr
Aktiv medlem
Visa din Fatbike
Äntligen är det dags...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visa bilaga 736930
Friskvårdstimme och soligt och fint men halkigt som satan, varenda sten och rot hade mord i sinnet.
Okej ja förstårMjae, däcktrycket påverkar förstås hur stor kontaktytan blir, men det gör ingen större skillnad att gå ner en psi eller två. På berghällar gör nog gummiblandning mer.
Den färgen på däcken passar sjukt bra med blått , vad fick du tag på dom däcken ?Har fått hälsenekrångel så då kan man inte ha bråttom å kan plocka fram Taigan att småmysa på :-)
Visa bilaga 715953
Den färgen på däcken passar sjukt bra med blått , vad fick du tag på dom däcken ?
Okej tack , får bli sånna kanske i framtiden , sjukt läckraDom kom med cykeln, det var väl en av Taignas USPs, att den tar så breda däck. Har varit svåra att få tag på sedan dess men finns nu igen verkar det som
![]()
Vee Tire Snow Shoe 2XL Fatbikereifen
Der Vee Tire Snow Shoe 2XL ist der breiteste Fatbikereifen am Markt, er ist echte 5.05 Zoll Breit! Wie sein Name schon sagt ist dieser Reifen…alexfatbikeshop.de
Snudd på barmark här med men det är nog fruset i skogen! :)Tycker det är lite dåligt drag i den här tråden med tanke på vädervarningarna. Kom igen nu!
(barmark här tyvärr)
Heh, gräsmattan var framme i onsdags.
Men smhi lovar ju 15mm regn på måndag så då är ordningen återställd.
Visa bilaga 739217
Bytt till GX kasett och X01 bakväxel med röda hjul och titanium skruvar på söndag blir det cyklingVisa bilaga 739233
Okey vad kör du för fatbike?Kanske skulle göra något liknande på älskarinnan, om det inte blir för mycket röd färg... (röd är accentfärgen på ramen)
Okey vad kör du för fatbike?![]()
Aha där ser manEn vit Salsa Mukluk, vilket du kan se om du scrollar bakåt en bit i tråden![]()
Aha där ser man![]()
Aha jo inte mycket original färg kvar men man är ju olika gillar röttKontaktpunkterna kommer att bli röda, och möjligen bromsskivorna när jag väl får tummen ur och ekonomin för det...
Sen så är det det där med balansen (jo jag är estetiskt lagd)... Så att göra som du har gjort med din feting, kan bli för mycket av det goda :)
Ingen snö på Tjörn , men roligt att cykla med fatbiken ändåSnudd på barmark här med men det är nog fruset i skogen! :)
Fetingar är kul oavsett om det är barmark eller snö...Ingen snö på Tjörn , men roligt att cykla med fatbiken ändåden är bra bland bergen , ska dock bli roligt att testa den när det väl kommer lite snö
Håller medFetingar är kul oavsett om det är barmark eller snö...
Var ut tidigt idag och myste i mörkretför att hinna rulla på lite snö innan det regnar bort senare idag.
Visa bilaga 739498
Visa bilaga 739499
Det är några olika Cateye. Gjorde ett inlägg om det tidigare i höstas i tråden här nedan:Vad är det för baklyktor du använder?
Ja, det där såg ju inte så farligt ut! =)Uff, bredare är inte alltid bättre, det var tungt att pressa sursnö idag, och det var djupare utanför skogen...
Kanske får fakturera lokala skidklubben nästa gång för "preparering av skatebädd" :-)
Visa bilaga 739681
Najs!Blev en härlig tur förut bland bergen , hoppas på lite snö snart dock
Nej verkligen inteVisa bilaga 745619
Det behöver ju inte vara massor av snö för att få utdelning för fatbiken. Jag hade mycket mer grepp där smalhjulingarna kämpade när vi var ute igår.
Ser riktigt härligt utGod fortsättning på er! En hoj som jag verkligen trivs med, min Dude cf8 med 4.8:or Jones styre och en blutodämpare i västerbottens inland. Görs sig också bra att trampa runt i fjällvärlden sommartid.
Nu kom det äntligen lite snö till Tjörnhar man testat det också
![]()
Fatbiken tar sig fram på mjukt underlag (upp till en viss gräns) där smalhjulingar kör fast eller tappar styrförmåga. Men även på fast mark över t ex rotmattor kan man hålla linjer där smalhjulingar glider runt som Bambi. Och ja, det är ju bekvämt med stor luftkudde över småstök, men det är inte i närheten av en heldämpad.Det är riktigt coola cyklar och ser bekväma uthur mycket bättre framkomlighet är det egentligen jämfört med en mera traditionell mountainbike? Jag antar att man också får en mjukare och behagligare färd.
På helstel fatbike absolut, men med dämpargaffel kan man trycka på bra så länge underlaget tillåter det.Nackdelen för folk som gillar fart och fläkt antar jag är att de är långsammare.
Det är riktigt coola cyklar och ser bekväma uthur mycket bättre framkomlighet är det egentligen jämfört med en mera traditionell mountainbike? Jag antar att man också får en mjukare och behagligare färd. Nackdelen för folk som gillar fart och fläkt antar jag är att de är långsammare.