Visa din Miyata!

Moses95

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Tiden går obönhörligt mot Dagen M och nu återstår blott några skälvande ögonblick tills vi fylkas för vad som ska komma att bli ihågkommet som ”Det Första Traditionsenliga Årliga Miyatakonventet”.

Till dags dato är vi allt som allt [hemligt antal] tappra själar, kvinnor såväl som män, som har klivit ut ur skuggorna och anmält vårt deltagande.

Alla ni som har anmält er ska vara med i den gemensamma PM-tråden och ha fått information om var vi ses. Om inte, hör av er i PM!

Än finns plats för fler att delta. Som med cyklar så gäller n+1 eller ju fler desto roligare.

Välkomna!
Även från min sida är förberedelserna gjorda, drivlinan är i stort sett ihopplockad och sista bestämmelserna ska göras & beställas. Jag ska gå över listan med ”Edvin tänk snälla på detta annars blir det pinsamt” som typ vajern mellan cantibromsarna, sjyssta ändhylsor(?) till vajrarna och kedjenit etc.
Tält sovsäck och förväntan är ordnat sedan anmälan!

Läser om skavanker, öl, gitarr, munspel och mek mm, jag blir så glad!

Vad är grejen/grejerna ni tror/vet jag kommer glömma för bygget?

@Kashmirsocialist är styret fortfarande up for sale?
 

Kashmirsocialist

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Även från min sida är förberedelserna gjorda, drivlinan är i stort sett ihopplockad och sista bestämmelserna ska göras & beställas. Jag ska gå över listan med ”Edvin tänk snälla på detta annars blir det pinsamt” som typ vajern mellan cantibromsarna, sjyssta ändhylsor(?) till vajrarna och kedjenit etc.
Tält sovsäck och förväntan är ordnat sedan anmälan!

Läser om skavanker, öl, gitarr, munspel och mek mm, jag blir så glad!

Vad är grejen/grejerna ni tror/vet jag kommer glömma för bygget?

@Kashmirsocialist är styret fortfarande up for sale?
Japp, det är ju tingat och tas med!
 

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Även från min sida är förberedelserna gjorda, drivlinan är i stort sett ihopplockad och sista bestämmelserna ska göras & beställas. Jag ska gå över listan med ”Edvin tänk snälla på detta annars blir det pinsamt” som typ vajern mellan cantibromsarna, sjyssta ändhylsor(?) till vajrarna och kedjenit etc.
Tält sovsäck och förväntan är ordnat sedan anmälan!

Läser om skavanker, öl, gitarr, munspel och mek mm, jag blir så glad!

Vad är grejen/grejerna ni tror/vet jag kommer glömma för bygget?

@Kashmirsocialist är styret fortfarande up for sale?
Fan, man ska inte läsa i den här tråden när man är bokad på annat den helgen (köra upp från Skåne till hyrd stuga utanför Enköping på söndagen).
Hur lång omväg hade det varit, och är ni kvar kring söndag lunch?
Kör du E4 så är det ett par mils omväg från Jönköping.
 

Kashmirsocialist

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
ska bara fundera ut vad jag ska säga till familjen... ;)
Jaha, du släpar på en sådan. Ok, antingen lockar du med friluftsliv, eller också säger du att det betyder mycket för pappa att få titta på lite cyklar, eller också säger du ingenting och låtsas köra fel.

Men visst, en brädsats kan jag kanske hinna slänga ihop. Stol? Fåtölj? Bild?
 

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Det börjar verka kärlek bannemej.
A3F1BFA6-DC07-477C-A1BF-D6B1C35049B2.jpeg

Passrännar’n, a.k.a. Falbygden’s Finest, ikväll avklädd inpå bara mäss… aluminiet. Nu blir det grundlig vaskning och därefter vaxning.
Alla lager verkar närapå… kanske inte nya men nätt och jämnt inkörda.

Fortsättning följer.

Edit: Tre timmar senare och ram+gaffel är vaxade. Intressant att jämföra hur stål- och alu-ramarna ser ut inuti. Här var det rent och fint!
 
Senast ändrad:

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Om någon sitter på en 16,5” gen. 2:a eller en 18,5” stålis för mycket, antingen ett rullande chassi eller bara ram och gaffel, så är min vän Hjulbyggaren på jakt efter ett objekt för att bygga en på landet-skjuts åt sin mor Urmodern (och låt er inte luras att tro att hon inte platsar på en riktig cykel, hon torde ha sänkt tuffare pojkar än oss i sina dar). Nåväl, hon har kört vält med sin damtralla hemma på grusvägarna och behöver något med riktiga däck.

Skicket spelar mindre roll. En rimlig ersättning och/eller en dusör till Ukraina samt löpande uppdateringar här i tråden utlovas.
 

Moses95

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Jag sitter och beställer lite grejer till 3x bygget och funderar på däck och det känns ju otroligt svårt med tanke på att jag inte riktigt vet vad som går in osv, har för mig att vi varit på ämnet men jag finner det inte nu.. Vad tror ni, att köra 38mm och få in skärmar? Fram verkar ha mer space, det verkar som att skon klämmer mellan kedjestagen!

Fick en tanke om typ 38mm Gravelking SS bak och 42mm SK fram, eller 38mm Pasela fram och bak.
Kommer rulla lika delar pendel på asfalt som grusjägare!
 

Jonatan F

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Om någon sitter på en 16,5” gen. 2:a eller en 18,5” stålis för mycket, antingen ett rullande chassi eller bara ram och gaffel, så är min vän Hjulbyggaren på jakt efter ett objekt för att bygga en på landet-skjuts åt sin mor Urmodern (och låt er inte luras att tro att hon inte platsar på en riktig cykel, hon torde ha sänkt tuffare pojkar än oss i sina dar). Nåväl, hon har kört vält med sin damtralla hemma på grusvägarna och behöver något med riktiga däck.

Skicket spelar mindre roll. En rimlig ersättning och/eller en dusör till Ukraina samt löpande uppdateringar här i tråden utlovas.

Hade inte kashmirsocialist en över?

Själv har styret jag väntat på nu kommit till posten. Om det inte vore dödsjobb resten av juni kanske man skulle hunnit börja riva miyatan… (revisor - säsongspuckel just nu)
 

Kashmirsocialist

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Hade inte kashmirsocialist en över?

Själv har styret jag väntat på nu kommit till posten. Om det inte vore dödsjobb resten av juni kanske man skulle hunnit börja riva miyatan… (revisor - säsongspuckel just nu)
Den har jag sålt till hugad Happyit i Jönköpingstrakten. Jag lämnar den hos @LWB på konventet och så hämtar nya ägaren upp den senare i juli (om det är okej för LWB förstås).

Förresten, Prunus blev färdig nu sent i kväll. Bilder kommer antagligen i morgon. Sov gott allihop.
 

LWB

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Den har jag sålt till hugad Happyit i Jönköpingstrakten. Jag lämnar den hos @LWB på konventet och så hämtar nya ägaren upp den senare i juli (om det är okej för LWB förstås).

Förresten, Prunus blev färdig nu sent i kväll. Bilder kommer antagligen i morgon. Sov gott allihop.
Yes, det är dealat och klart. Kul att få vara mellanhand i den här typen av skumraskaffärer!

Nu väntar vi otåligt på bilderna…
 

Kashmirsocialist

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Yes, det är dealat och klart. Kul att få vara mellanhand i den här typen av skumraskaffärer!

Nu väntar vi otåligt på bilderna…
Jag älskar den här typen av agentuppdrag som Miyatatråden håller på med. Det smugglas cyklar, byts ramar i skydd av mörkret, lämnas sadelstolpar på tak, dras små valser för ickefrälsta partners etc.

Jag ska ta några bilder efter arbetet i dag. Kände att hojen förtjänade lite bättre ljus än lysrören i min källarverkstad.
 

aben

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Förlåt om jag lånar tråden men hur gick det? Är nyfiken på vad det var för slags Crescent som fick mister att slå till..
En Crescent Abisko långfärdscykel från 1999 med plats för breda däck, runt 50 mm och XT-utrustad med Cr-Mo ram men som inte var av Columbusrör som jag trodde, det ändrades tydligen till -99 så det var en stor miss, dessutom 9-delat och det gillar jag inte heller. Får se hur jag gör, kanske säljer den för det var främst ramen jag var ute efter.
 

Skruff

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
En Crescent Abisko långfärdscykel från 1999 med plats för breda däck, runt 50 mm och XT-utrustad med Cr-Mo ram men som inte var av Columbusrör som jag trodde, det ändrades tydligen till -99 så det var en stor miss, dessutom 9-delat och det gillar jag inte heller. Får se hur jag gör, kanske säljer den för det var främst ramen jag var ute efter.
Okey, ska du sälja får du gärna skicka bilder.. jag försöker ju själv göra något långfärdigt, men just nu är jag mest långt ifrån färdig..
 

HåkanC

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
En Crescent Abisko långfärdscykel från 1999 med plats för breda däck, runt 50 mm och XT-utrustad med Cr-Mo ram men som inte var av Columbusrör som jag trodde, det ändrades tydligen till -99 så det var en stor miss, dessutom 9-delat och det gillar jag inte heller. Får se hur jag gör, kanske säljer den för det var främst ramen jag var ute efter.
Missförstår jag ditt inlägg, eller är det så att du kommer att sälja ramen enbart utifrån vilka etiketter det är på rören?
Om geometrin passar dig eller ej, det bryr du dig alltså mindre om?
Om cykelns uppträdande passar dig eller ej, det bryr du dig alltså mindre om?
Om hjul och/eller övriga delar är i bra skick, det bryr du dig alltså mindre om?

Utan det enda som är avgörande för om du kommer att behålla, eller sälja, cykeln är vilka etiketter det är på rören?
Stämmer verkligen det?
 

Jonatan F

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Missförstår jag ditt inlägg, eller är det så att du kommer att sälja ramen enbart utifrån vilka etiketter det är på rören?
Om geometrin passar dig eller ej, det bryr du dig alltså mindre om?
Om cykelns uppträdande passar dig eller ej, det bryr du dig alltså mindre om?
Om hjul och/eller övriga delar är i bra skick, det bryr du dig alltså mindre om?

Utan det enda som är avgörande för om du kommer att behålla, eller sälja, cykeln är vilka etiketter det är på rören?
Stämmer verkligen det?

Är väl fullt rimligt? Allt som skiljer en Eddy Merx ram för 3 000 kr och en crescent 319 (eller vilken det nu är) för 1300-1500 är ju etiketterna :) samma ram men olika etiketter.

BMW m-serie är väl ibland inte mycket mer än en etikett?

Jag köper hellre Tange än Reynolds - samma skrot men Tange känns mer ”jag” i min bok.

Helt emotionellt såklart.

Och tycker du har en poäng - en cro mo ram måste inte vara dålig!:)
 

Kashmirsocialist

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Missförstår jag ditt inlägg, eller är det så att du kommer att sälja ramen enbart utifrån vilka etiketter det är på rören?
Om geometrin passar dig eller ej, det bryr du dig alltså mindre om?
Om cykelns uppträdande passar dig eller ej, det bryr du dig alltså mindre om?
Om hjul och/eller övriga delar är i bra skick, det bryr du dig alltså mindre om?

Utan det enda som är avgörande för om du kommer att behålla, eller sälja, cykeln är vilka etiketter det är på rören?
Stämmer verkligen det?
Hurså?
 

L.and

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Missförstår jag ditt inlägg, eller är det så att du kommer att sälja ramen enbart utifrån vilka etiketter det är på rören?
Om geometrin passar dig eller ej, det bryr du dig alltså mindre om?
Om cykelns uppträdande passar dig eller ej, det bryr du dig alltså mindre om?
Om hjul och/eller övriga delar är i bra skick, det bryr du dig alltså mindre om?

Utan det enda som är avgörande för om du kommer att behålla, eller sälja, cykeln är vilka etiketter det är på rören?
Stämmer verkligen det?
Fördelen med att vara vuxen är ju att man själv bestämmer vilka cyklar man vill äga och av vilka anledning man vill göra det...
 

Moses95

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Jag kom av oförklarliga anledningar att tänka på Ghandi när han fick frågan vad han tyckte om västerländsk civilisation.

- Det hade varit en god idé.
Även där +1, på Ghandi! Bra tills vi nyttjar allt för mycket, både natur och ovästerländska civilisationer!

Dilemmat i detta, jag är för återbruk i form av kläder möbler cyklar och annat jag gillar. Men när det kommer till cyklar, en sjysst Miyata från dåtiden som gör jobbet som man sen slänger på nytt gummi, nya vajrar, putsa med autosomassa 5-56 och hela tjöret. Hur mycket återbruk är det då? 50%

Men intalar mig att ramen är sjysst och bättre än ny koolfiber!
 

Kashmirsocialist

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Okej, ni som har följt med lite i tråden vet att jag har velat fram och tillbaka angående Prunus, en TrailRunner -90. Skulle jag sälja som projekt? Göra i ordning och sälja? Ge bort till en kompis?
Utgångsläget var en cykel köpt för 500 kronor på kommunens sociala verksamhet som pysslar med att fräscha upp och sälja hojar som de får från olika källor. Med uppfräschning avses just detta - de gör cyklarna funktionsdugliga men inte mer. Framväxeln ville inte vara med, lagren var lite grusiga, kedjan sliten och ordentligt infettad med något slags gegga.
C8C12263-6003-4399-8C56-B7A65D2FFEA2.jpeg


Som vanligt lekte jag Depeche Mode och strippade den down to the bone.
830612BE-692A-4DC2-903E-AD17F17AA1E8.jpeg


Sedan bytte jag vevlager och lite annat och tänkte att någon ville ta över projektet, men intresset var ljumt.
1124405B-DF32-4B6B-BD9B-EBCFAEEBD236.jpeg
179A7046-E485-4AD9-B644-8DD71CBD0917.jpeg


Så jag byggde en rätt klassisk månntenbajk av den. Köpte nya kombireglage på eBay då de gamla var nästan sönderrostade. Det blev rätt bra. Sedan lyckades jag få in en påse (med fatbikedelar…) i framhjulet, knäcka ett par ekrar och skeva till det ordentligt. Jag ställde ned den i källaren igen.
647266C4-6FA6-4735-86C5-A864B4319D2D.jpeg


Plötsligt var det dags att rensa i verkstaden och jag behövde bli av med min Nishiki Olympic Royal som i ärlighetens namn inte blev en så bra gruscykel som jag hade hoppats. Framförallt för att den bara svalde 28-tumsdäck (som funkar utmärkt för den typen av grus jag oftast cyklar på men är lite för smalt på stig och när det blir kladdigt och för grovt) men också för att vevhuset är öppet undertill så att en massa sand och skit letade sig in i vevlagret. En fantastiskt fin ram är det dock, och den gick till @Jonatan F . Jag hade lösa planer på att konvertera Blackie till 584, men jag älskar honom precis som han är.
BF90CFA0-5A4B-404D-A35A-349571FF1785.jpeg

E1783494-3557-478B-9A15-75EFCCF17493.jpeg


Jag satt alltså med fina komponenter från Nishikin men ingen cykel att hänga dem på. Och så kom jag mig för att pröva 622-hjulen på Prunus… The rest is history, som amerikanen säger.
B61B3CA2-F40D-40CE-AD26-BBD4E0A8D593.jpeg

578BE6C9-C1B0-464B-8B8D-31DCF40CADAD.jpeg
C265DC4C-2178-4537-B422-43AB69A6E98D.jpeg
30BC068D-B7BF-40CC-BADD-30AFE8846758.jpeg
CFD4F5B4-A043-4010-8468-CB121A81F13B.jpeg
13C1C5AC-00E3-4021-B6AF-3A74E34EA51D.jpeg
D0739B6B-BAB1-4CE2-A429-4A37A466F272.jpeg
EC79218B-6CAC-4F80-A6C4-F35201176CC6.jpeg

6B548369-8AFE-4DEF-815A-48BCC5567B43.jpeg


”Vad snygg den var till penséerna” konstaterade min käresta.
5DF8BC6B-EC60-4A24-9734-D2337BA63640.jpeg


Ram och gaffel: Miyata TrailRunner från 1990. Alu i huvudtriangel och cr-mo i baktriangel och gaffel.
Styre: Nåt billigt graveldravel från Bikester
Styrstam: Ahead-adapter och Bontrager
Vevparti: Deore LX med bortplockat minsta kedjedrev
Vevlager: Tange
Pedaler: Achilles
Bakväxel: Deore LX
Framväxel: Deore LX
Reglage: Shimano 105 ST-5600 för tiodelad kassett
Kassett: Shimano 11-34
Hjul: Mavic Cosmic
Däck: Pirelli Cinturato Gravel H 35-622
Sadel: Brooks Imperial B17
Styrlinda: Neubaums
 

Bilagor

  • CE00A593-9BB1-412E-B110-4697AB9C738A.jpeg
    CE00A593-9BB1-412E-B110-4697AB9C738A.jpeg
    1 MB · Besök: 19
Senast ändrad:

HåkanC

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Och tycker du har en poäng - en cro mo ram måste inte vara dålig!:)
Vilken sorts stål tror du att det är i den variant av Columbus Thron-rör som Crescent Abisko svetsades av?
thron.gif


Fördelen med att vara vuxen är ju att man själv bestämmer vilka cyklar man vill äga och av vilka anledning man vill göra det...
Men inte fråga om de anledningarna?


Och vilka inlägg man inte ens giter svara på ...
Det har du gjort, tydligt och klart!

89f95ed3ec1255e9bc44815c81ea4207--family-roots-jul.jpg

Glad midsommar på dig och alla andra
 
Senast ändrad:

slice me nice

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Okej, ni som har följt med lite i tråden vet att jag har velat fram och tillbaka angående Prunus, en TrailRunner -90. Skulle jag sälja som projekt? Göra i ordning och sälja? Ge bort till en kompis?
Utgångsläget var en cykel köpt för 500 kronor på kommunens sociala verksamhet som pysslar med att fräscha upp och sälja hojar som de får från olika källor. Med uppfräschning avses just detta - de gör cyklarna funktionsdugliga men inte mer. Framväxeln ville inte vara med, lagren var lite grusiga, kedjan sliten och ordentligt infettad med något slags gegga.
Visa bilaga 563038

Som vanligt lekte jag Depeche Mode och strippade den down to the bone.
Visa bilaga 563039

Sedan bytte jag vevlager och lite annat och tänkte att någon ville ta över projektet, men intresset var ljumt.
Visa bilaga 563040 Visa bilaga 563041

Så jag byggde en rätt klassisk månntenbajk av den. Köpte nya kombireglage på eBay då de gamla var nästan sönderrostade. Det blev rätt bra. Sedan lyckades jag få in en påse (med fatbikedelar…) i framhjulet, knäcka ett par ekrar och skeva till det ordentligt. Jag ställde ned den i källaren igen.
Visa bilaga 563042

Plötsligt var det dags att rensa i verkstaden och jag behövde bli av med min Nishiki Olympic Royal som i ärlighetens namn inte blev en så bra gruscykel som jag hade hoppats. Framförallt för att den bara svalde 28-tumsdäck (som funkar utmärkt för den typen av grus jag oftast cyklar på men är lite för smalt på stig och när det blir kladdigt och för grovt) men också för att vevhuset är öppet undertill så att en massa sand och skit letade sig in i vevlagret. En fantastiskt fin ram är det dock, och den gick till @Jonatan F . Jag hade lösa planer på att konvertera Blackie till 584, men jag älskar honom precis som han är.
Visa bilaga 563052
Visa bilaga 563053

Jag satt alltså med fina komponenter från Nishikin men ingen cykel att hänga dem på. Och så kom jag mig för att pröva 622-hjulen på Prunus… The rest is history, som amerikanen säger.
Visa bilaga 563043
Visa bilaga 563044 Visa bilaga 563045 Visa bilaga 563046 Visa bilaga 563047 Visa bilaga 563049 Visa bilaga 563050 Visa bilaga 563051
Visa bilaga 563056

”Vad snygg den var till penséerna” konstaterade min käresta.
Visa bilaga 563057

Ram och gaffel: Miyata TrailRunner från 1990. Alu i huvudtriangel och cr-mo i baktriangel och gaffel.
Styre: Nåt billigt graveldravel från Bikester
Styrstam: Ahead-adapter och Bontrager
Vevparti: Deore LX med bortplockat minsta kedjedrev
Vevlager: Tange
Pedaler: Achilles
Bakväxel: Deore LX
Framväxel: Deore LX
Reglage: Shimano 105 ST-5600 för tiodelad kassett
Kassett: Shimano 11-34
Hjul: Mavic Cosmic
Däck: Pirelli Cinturato Gravel H 35-622
Sadel: Brooks Imperial B17
Styrlinda: Neubaums

Cool! Du får alltså plats med 28 tum? Det här banar väg för nya spännande tankar!
 

Jonatan F

Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Även där +1, på Ghandi! Bra tills vi nyttjar allt för mycket, både natur och ovästerländska civilisationer!

Dilemmat i detta, jag är för återbruk i form av kläder möbler cyklar och annat jag gillar. Men när det kommer till cyklar, en sjysst Miyata från dåtiden som gör jobbet som man sen slänger på nytt gummi, nya vajrar, putsa med autosomassa 5-56 och hela tjöret. Hur mycket återbruk är det då? 50%

Men intalar mig att ramen är sjysst och bättre än ny koolfiber!

Komponenterna är ju också ofta beg. Blir nog mer än 50%. Sedan är frågan vad pengarna gjort annars. Köpt elektronik? Resa till Spanien?

Okej, ni som har följt med lite i tråden vet att jag har velat fram och tillbaka angående Prunus, en TrailRunner -90. Skulle jag sälja som projekt? Göra i ordning och sälja? Ge bort till en kompis?
Utgångsläget var en cykel köpt för 500 kronor på kommunens sociala verksamhet som pysslar med att fräscha upp och sälja hojar som de får från olika källor. Med uppfräschning avses just detta - de gör cyklarna funktionsdugliga men inte mer. Framväxeln ville inte vara med, lagren var lite grusiga, kedjan sliten och ordentligt infettad med något slags gegga.
Visa bilaga 563038

Som vanligt lekte jag Depeche Mode och strippade den down to the bone.
Visa bilaga 563039

Sedan bytte jag vevlager och lite annat och tänkte att någon ville ta över projektet, men intresset var ljumt.
Visa bilaga 563040 Visa bilaga 563041

Så jag byggde en rätt klassisk månntenbajk av den. Köpte nya kombireglage på eBay då de gamla var nästan sönderrostade. Det blev rätt bra. Sedan lyckades jag få in en påse (med fatbikedelar…) i framhjulet, knäcka ett par ekrar och skeva till det ordentligt. Jag ställde ned den i källaren igen.
Visa bilaga 563042

Plötsligt var det dags att rensa i verkstaden och jag behövde bli av med min Nishiki Olympic Royal som i ärlighetens namn inte blev en så bra gruscykel som jag hade hoppats. Framförallt för att den bara svalde 28-tumsdäck (som funkar utmärkt för den typen av grus jag oftast cyklar på men är lite för smalt på stig och när det blir kladdigt och för grovt) men också för att vevhuset är öppet undertill så att en massa sand och skit letade sig in i vevlagret. En fantastiskt fin ram är det dock, och den gick till @Jonatan F . Jag hade lösa planer på att konvertera Blackie till 584, men jag älskar honom precis som han är.
Visa bilaga 563052
Visa bilaga 563053

Jag satt alltså med fina komponenter från Nishikin men ingen cykel att hänga dem på. Och så kom jag mig för att pröva 622-hjulen på Prunus… The rest is history, som amerikanen säger.
Visa bilaga 563043
Visa bilaga 563044 Visa bilaga 563045 Visa bilaga 563046 Visa bilaga 563047 Visa bilaga 563049 Visa bilaga 563050 Visa bilaga 563051
Visa bilaga 563056

”Vad snygg den var till penséerna” konstaterade min käresta.
Visa bilaga 563057

Ram och gaffel: Miyata TrailRunner från 1990. Alu i huvudtriangel och cr-mo i baktriangel och gaffel.
Styre: Nåt billigt graveldravel från Bikester
Styrstam: Ahead-adapter och Bontrager
Vevparti: Deore LX med bortplockat minsta kedjedrev
Vevlager: Tange
Pedaler: Achilles
Bakväxel: Deore LX
Framväxel: Deore LX
Reglage: Shimano 105 ST-5600 för tiodelad kassett
Kassett: Shimano 11-34
Hjul: Mavic Cosmic
Däck: Pirelli Cinturato Gravel H 35-622
Sadel: Brooks Imperial B17
Styrlinda: Neubaums

Wow! Inspirerande!
 
Topp