Visa din Miyata!
Den ser hyfsat stor ut. Kan det vara en 58:a?Vad tror ni om storleken på 3x?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den ser hyfsat stor ut. Kan det vara en 58:a?Vad tror ni om storleken på 3x?
Något stor för mina ynka 180 centimeter då förmodligen, trist på en sådan drömhoj. Smittad av entusiasmen i denna tråd plockade jag tidigare idag dock upp min första miyataram, så jag ska väl inte klaga. Att jag redan nu sitter och grämer mig över att den här är för stor säger väl en hel del om hur smittsam den åkomma ni bär på i denna tråd faktiskt är. Jag som trodde att covid och apkoppor var det största hotet mot min hälsa. Kommer väl sluta med att man säljer av all inredning i hemmet och till slut sitter där hemma med tvåhundra gamla miyataramar, som man aldrig hinner hoja på.Den ser hyfsat stor ut. Kan det vara en 58:a?
Det stämmer, jag undrade varför det bara fanns en pedal??Var det någon som sökte en 25,4 mm quill stem?
Har en DX - pedal också av någon anledning. Kan vara så att den egentligen tillhör cykeln som @Carl Edfeldt fick ner från Täby...?
Ja du, det blev ett köp trots allt hahaNej nej nej, den är perfekt för 180!!! Kööööp den!!!
Den är troligen 62 cm.Ja du, det blev ett köp trots allt haha
Risken är överhängande. Jag har bara tre - vill ha fler.Något stor för mina ynka 180 centimeter då förmodligen, trist på en sådan drömhoj. Smittad av entusiasmen i denna tråd plockade jag tidigare idag dock upp min första miyataram, så jag ska väl inte klaga. Att jag redan nu sitter och grämer mig över att den här är för stor säger väl en hel del om hur smittsam den åkomma ni bär på i denna tråd faktiskt är. Jag som trodde att covid och apkoppor var det största hotet mot min hälsa. Kommer väl sluta med att man säljer av all inredning i hemmet och till slut sitter där hemma med tvåhundra gamla miyataramar, som man aldrig hinner hoja på.
Har en vän som inte bara är Miyatafrälst, han är också lång som en måndag. Skulle ramen inte passa mig så kan han med andra ord ta över den. Visade sig att säljaren bodde ett stenkast från min bror, så jag har själv inte sett den än. Vi får väl se helt enkeltDen är troligen 62 cm.
Ok. De flesta Miyata i Sverige var väldigt stora eller väldigt små, är min erfarenhet. Finns jättemånga XXXL-ramar i 64 cm.Har en vän som inte bara är Miyatafrälst, han är också lång som en måndag. Skulle ramen inte passa mig så kan han med andra ord ta över den. Visade sig att säljaren bodde ett stenkast från min bror, så jag har själv inte sett den än. Vi får väl se helt enkelt
Det stämmer, jag undrade varför det bara fanns en pedal??
Det blir utmärkt, ser fram emot det?Då vet du var den finns ;)
Skruvade av den för att få plats med cyklarna i bilen...
Jag ska upp till Götet i slutet av augusti, kan lämna den då.
Om den är för lång för dig och din vän drabbas av en plötslig sinnesförvirring så är det bara hojta!Har en vän som inte bara är Miyatafrälst, han är också lång som en måndag. Skulle ramen inte passa mig så kan han med andra ord ta över den. Visade sig att säljaren bodde ett stenkast från min bror, så jag har själv inte sett den än. Vi får väl se helt enkelt
Pics or it didn’t happen.Jag målade lite på pedal plåt och skruvar på pip-pip är Hongkong tillverkade pedaler blank svart och silver fälg färg skruv skallar.
Det lovar jag att göra, kan dock inte lova att alla delar är kvarOm den är för lång för dig och din vän drabbas av en plötslig sinnesförvirring så är det bara hojta!
Om det är så har jag nog fått med mig den andra pedalen hem från konventet! Om så är fallet tar jag hemskt gärna emot den! Ska till Stockholm i veckan!Var det någon som sökte en 25,4 mm quill stem?
Har en DX - pedal också av någon anledning. Kan vara så att den egentligen tillhör cykeln som @Carl Edfeldt fick ner från Täby...?
Det blir utmärkt, ser fram emot det?
Nevermind me! Jag kommer nog ihåg fel! Har en ensam sådan pedal men kanske inte från konventet!Om det är så har jag nog fått med mig den andra pedalen hem från konventet! Om så är fallet tar jag hemskt gärna emot den! Ska till Stockholm i veckan!
Inte så. Jag kan betala den och så kan jag be säljaren att förvara den. Du skulle till mina trakter i augusti?Hur akut är det?
Sådär kan man väl inte göra? Ge oss lite info!Skulle @ostrand eller någon annan skåning/sydsmålänning möjligen kunna hämta en hoj för mig i Osby?
Dubbelpost sa Bill. Dubbelpost sa Bull.Nu blir det en dubbelpost här, men jag undrar lite över Alfrex. Har förstått det är något som inte är helt kosher hos puristerna, men någon sådan är ju inte jag (än). Om någon vet mer om Alfrex och vill dela med sig så hade det varit väldigt uppskattat
Vist ja foto ?Pics or it didn’t happen.
Sårry Axel, det var dåligt av mig. Det är en Miyata i alla fall! Återkommer med info inom kort.Sådär kan man väl inte göra? Ge oss lite info!
Fast intressant. Ibland får det sväva ut, också i Miyatatråden tycker jag!Vist ja foto ?Visa bilaga 568191
Den där ram flex debatten läs jobbigt cykla i stället teknikalitet för tekniker och egen tråd.
Jo lite grann det var cykelstöd och den andra och inte ni om flex ramar nå ja utveckling däck av gummi hade kanske alldrig funnits i däck om inte någon provat det.Fast intressant. Ibland får det sväva ut, också i Miyatatråden tycker jag!
Inte så. Jag kan betala den och så kan jag be säljaren att förvara den. Du skulle till mina trakter i augusti?
Var och när äger den rum?Japp, till Trä och Teknik - mässan ??
Svenska Mässan i Göteborg 30 augusti - 2 september. Jag är där åtminstone tisdag - torsdag.Var och när äger den rum?
Korrekt, och i Japan kunde alla andra modeller också bära Alfrex loggor.Dubbelpost sa Bill. Dubbelpost sa Bull.
@Carl Edfeldt kan det finstilta om Alfrex, men i korthet så var det instegsmodell(-er?) som var svetsade till skillnad från de limmade alu-hojarna och de lödda stålisarna, när dessa toppmodeller (?) drog iväg i pris.
Men skit samma vilket, om du gillar cykeln och den funkar för dig så kan puritanernastoppa upp en MKS ZC-III i Pyrenéernagå och kamma sig, ut och kör bara!
Har du möjlighet att plocka upp hojen i närtid tror du? Betalar givetvis bensinpengar!Svenska Mässan i Göteborg 30 augusti - 2 september. Jag är där åtminstone tisdag - torsdag.
Har du möjlighet att plocka upp hojen i närtid tror du? Betalar givetvis bensinpengar!
Cykel för daglig användning/pendling. Jag har velat testa ett upp-och-nedvänt gubbastyre länge, tanken är att få till något som liknar det här (bara styret alltså…):
Grattis till förvärvet och välkommen till klubben/träsket!Godkväll kamrater. Efter otaliga timmar så har jag skummar igenom nästan hela tråden och tro fan att jag nog blivit FAST. Jag MÅSTE ha en Miyata.
Åkte ut till kollegan ikväll och kollade på hans valleyrunner carbon och så klart fick den följa med mig hem. Ingen vacker skapelse och han skämdes nästan att visa den. Har stått i ett skjul hos honom i 6 år och samlat på sig damm och rost.
Kan någon hjälpa mig om exakt modell? Årsmodell? Vad är original och ej?
Nu vänder jag mig till er. Vad behöver jag göra? Imorgon blir en ordentlig tvätt. Och vid en första blick behövs:
Nya däck
Vajrar
Kedja
Kasett
Sadel
Stem?
Styre?
Växelreglage?
Bromshandtag?
Jag har en liten vision om vad jag vill men vet inte rikigt hur jag ska ta mig dit.
Så som en nybliven medlem i miyataklubben vänder jag mig till er. Är det någon därute i detta land som har lite godsaker liggandes i nån låda som kan tänkas avyttra till mig för att hjälpa mig rädda denna skapelse?
Eller är det ens värt att ge sig på denna? Tanken är att den ska hänga med när barnen cyklar, cykelvagn på, handla mjölk, hämta pizza osv
Låter som en bra plan.Grattis till förvärvet och välkommen till klubben/träsket!
Jag hade strippat den helt dvs skruvat av allt som går att skruva av, rengjort det som går att rengöra (hjul, ram), fettat in det som behöver fettas in (lager), köpt nytt det som behöver bytas (däck, kassett, kedja, vajrar och höljen, bromsbelägg) och skruvat ihop den igen och cyklat.
Vet inte vad dina planer är direkt, har du tänkt uppgradera något?
Välkommen??Godkväll kamrater. Efter otaliga timmar så har jag skummar igenom nästan hela tråden och tro fan att jag nog blivit FAST. Jag MÅSTE ha en Miyata.
Åkte ut till kollegan ikväll och kollade på hans valleyrunner carbon och så klart fick den följa med mig hem. Ingen vacker skapelse och han skämdes nästan att visa den. Har stått i ett skjul hos honom i 6 år och samlat på sig damm och rost.
Kan någon hjälpa mig om exakt modell? Årsmodell? Vad är original och ej?
Nu vänder jag mig till er. Vad behöver jag göra? Imorgon blir en ordentlig tvätt. Och vid en första blick behövs:
Nya däck
Vajrar
Kedja
Kasett
Sadel
Stem?
Styre?
Växelreglage?
Bromshandtag?
Jag har en liten vision om vad jag vill men vet inte rikigt hur jag ska ta mig dit.
Så som en nybliven medlem i miyataklubben vänder jag mig till er. Är det någon därute i detta land som har lite godsaker liggandes i nån låda som kan tänkas avyttra till mig för att hjälpa mig rädda denna skapelse?
Eller är det ens värt att ge sig på denna? Tanken är att den ska hänga med när barnen cyklar, cykelvagn på, handla mjölk, hämta pizza osv
Det funkar med sjudelat och ett kedjedrev, men kan bli lite begränsat.Låter som en bra plan.
Vore ju trevligt med 1X för enkelheten men funkar det på 7delat?
Vad är det för body på dessa HG?eller frihjul
Ingen puritan så inget måste att den ska vara tidstypiskt och helt original.
Gärna ta den lite närmre 2000-talet iaf.
Vad passar för reglage? Ska man försöka hitta nåt beg tidstypiskt lr finns nya att köpa över disk?Det funkar med sjudelat och ett kedjedrev, men kan bli lite begränsat.
Växelreglagen skulle jag tro är helt slut (sönderrostade inuti) men växlarna ser fina ut. Vevpartiet är inga problem och inte klingorna heller vad det verkar. Kassetten måste bytas och all vajer också förstås.