Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Tim går också ett par pass i veckan framför tvn i förrådet. (Skäms för den dåliga ordningen runtomkring, men det får Miyatan att skina ännu mer åtminstone)
IMG_6523.jpeg

Visa din Miyata!
Jag håller på med ett väldigt nördigt bygge för tillfället. Tack vare @oggeogge har jag fått tag i en komplett XT M730 grupp från 1987 som ska på min Valley Runner byggd samma år. Har lusläst komponenttabellerna i de gamla miyatakatalogerna från slutet av 80-talet och kommer i princip lyckas bygga upp en Valley Runner med Ridge/Sky Runner spec enligt 1988 års katalog ???.
IMG_5784.jpeg

IMG_5781.jpeg

Visa din Miyata!
Nej hörni, ingen av er som har cyklat eller skruvat Miyata på sistone? Byggrapport? Rajdrapport? Planer på Drömresan? Hur är status på putsfronten?

Stiltje här för tillfället, både vad beträffar bygg och tramp, men självbedrägeriet är det sista som överger människan så vilken dag som helst…
IMG_0189.jpeg

Rullar varje dag! Sitter för övrig andra vevar på nu mera istället för rotor

Visa din Miyata!
Snabb fråga! XT bromshandtagen är riktigt biffiga och vill ha en större nippel på bromsvajern som mäter typ 10x6 mm:
IMG_5786.jpeg

Tror ni det går att ersätta med en bromsvajer till moped? Typ denna:

Visa din Miyata!
Skratta ni. Jag trodde att jag skulle överlista henne.
Visa bilaga 684803
Du måste gömma bättre!!! Jag har mina på jobbet ett par månader.. sen smyger jag in dem lömskt mellan de andra. Står cyklarna tätt så syns det inte om det är 6 eller 7 st, jag lovar!!??
Mina kollegor är så trötta på tjatet om limmade ramar och eloxerade eftermarknadsdelar.. ingen av dem ser skillnad på en Yosemite och en Miyata???
Men vad gör man inte för att nyckeln skall passa i dörren när man kommer hem?

Visa din Miyata!
Du måste gömma bättre!!! Jag har mina på jobbet ett par månader.. sen smyger jag in dem lömskt mellan de andra. Står cyklarna tätt så syns det inte om det är 6 eller 7 st, jag lovar!!??
Mina kollegor är så trötta på tjatet om limmade ramar och eloxerade eftermarknadsdelar.. ingen av dem ser skillnad på en Yosemite och en Miyata???
Men vad gör man inte för att nyckeln skall passa i dörren när man kommer hem?
Problemet är nog att både 6 och 7 cyklar är lite väl märkbart på 38kvm.

Men annars är jag helt med på "safety in numbers" filosofin!

Visa din Miyata!
Denna hör hemma i miyatatråden pga 1. Bekräftelsebehov (2. Den råse onoff är stolt organdonator. Vevar, fram å bakväxel samt kedja som var i nyskick. Tungt men bra bruks!).

Var ursprungligen i ett bedrövligt skick, det enda som är kvar original är ram, stolpe och styrlager. Men det är en helt annan historia :)

Snart på en K&S nära dig.

Bilagor

• IMG_0819.JPG
    IMG_0819.JPG
    1.2 MB · Besök: 79
  • IMG_0823.JPG
    IMG_0823.JPG
    827.7 KB · Besök: 74
  • IMG_0824.JPG
    IMG_0824.JPG
    505.2 KB · Besök: 48
  • IMG_0825.JPG
    IMG_0825.JPG
    709.8 KB · Besök: 53
  • IMG_0826.JPG
    IMG_0826.JPG
    721.6 KB · Besök: 45
  • IMG_0827.JPG
    IMG_0827.JPG
    1 MB · Besök: 82
Visa din Miyata!
Denna hör hemma i miyatatråden pga 1. Bekräftelsebehov (2. Den råse onoff är stolt organdonator. Vevar, fram å bakväxel samt kedja som var i nyskick. Tungt men bra bruks!).

Var ursprungligen i ett bedrövligt skick, det enda som är kvar original är ram, stolpe och styrlager. Men det är en helt annan historia :)

Den blev en riktigt pralin? lutad mot hagabion?

Visa din Miyata!
Om någon minns så hann jag precis få ihop Tim i höstas lagom tills dess att säsongen var slut, så den åkte rakt upp på trainern där den har slitit like a champ i vinter.

Rimlig belastning på jobbfronten idag, i kombination med underbart väder och utepremiären var ett faktum!

Det blev knappa sex mil nedåt Kungsbacka och tillbaka på för mig välkända småvägar, man vill ju inte chansa när det är kosläpp.

Ojojoj vilket åk, bara susade fram och undertecknad kände sig oövervinnerlig. Fantastisk start på helgen!

Go fredag på er vänner.
IMG_7002.jpeg
IMG_7009.jpeg

Visa din Miyata!

Men… men…!
Hva med den rosa?

Visa din Miyata!
Ok tog ut den röda on off road runnern för en första längre tur idag. Enda jag kunde tänka på var hur trist gruppen känns? Sist jag körde mtb var 20 år sen.

Tänkte att det vore kul att testa 1x, liksom mindre som kan gå fel vilket är perfekt då cykeln var tänkt för lätt pendling, köpa bröd, gymmet osv.

Sitter helt nytt Shimano xt 11s (m8000), både bakväxel och växelreglage Tillsammans med gamla fina vevarmar och en narrow wide klinga. Det kanske är jag som är bortskämd och van vid mina räcers med fina dura ace 7700 och campa 10 växlat men den här gruppen växlar väldigt långsamt och väldigt våldsamt samt att man får ta i en del för att växla ;( tror iof clutchen var på, ska prova att stänga av den.

Tillbaka
Topp