Peth
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Visste inte att de gjorde sadelstolpar så långa.Fan, rakstyre åkte på.. älskar rakstyre!
Hade inte tid med detta men det drog så….
Visa bilaga 769977
Så snygg hoj!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Visste inte att de gjorde sadelstolpar så långa.Fan, rakstyre åkte på.. älskar rakstyre!
Hade inte tid med detta men det drog så….
Visa bilaga 769977
Det är en on/off -94. Men Terra -92 har samma ramEn terra Runner dekal ser on/off men det där är väl terra runner nå snygg i alla fall.
Själv är läder olja och läder fett från slöjd detaljer på baket utlämning att hämta ut och tradera sadel på ingång till paket utlämning hämta upp.
Äsch, Ritchey Classic 400mmVisste inte att de gjorde sadelstolpar så långa.
Så snygg hoj!
Här sitter man med ärmen uppkavlad, redo för nästa titansil. Så @ostrand var det inte alltför länge sedan du la upp uppdateringar på Hojen?
Jag bytte till en ny CS-HG50 kassett ihop med min 7400 grupp. Funkar perfekt. Minns dock inte om det var 12-25 eller 13-26. Går köpa för runt 250 kr.
Är det inte en miche primato drev kassett 14-23 borde skilja 2 kugg på de två största.Hej!
Idag har jag dragit av kassetten. Det var jobbigt.
Den satt nästan lika hårt som en sadelstolpen kan jag avslöja. Faktum är att på den här cykeln satt kassetten hårdare fast än sadelstolpen, vilket torde göra den ganska unik. Aluminiumdistanserna mellan dreven satt så hårt att jag fick bända av dem med en morakniv. Och de två största dreven var 21 och 21, vilket också förmodligen är ganska unikt.
Imorgon ska jag kolla om jag har andra 8s -drev hemma som jag kan använda för att göra cykeln mindre unik men mer användbar.
Hejdå!
Nej, det är en Shimano HG - kassett som är fel ihopsatt. Minsta drevet är dessutom 15, största 21.Är det inte en miche primato drev kassett 14-23 borde skilja 2 kugg på de två största.
Eländet, finns redan i tråden någonstans…….bara en standardcykel. Men väldigt trevlig och lätt.Imorgon säkert.
Antagligen någon som glömt vakna till utan kaffe när den blev i hop plockad.Nej, det är en Shimano HG - kassett som är fel ihopsatt. Minsta drevet är dessutom 15, största 21.![]()
Händer inte i Japan med deras kvalitetskontroll, jag gissar på någon annan gärningsman.Antagligen någon som glömt vakna till utan kaffe när den blev i hop plockad.
Händer inte i Japan med deras kvalitetskontroll, jag gissar på någon annan gärningsman.
Cykeln är ju märkt med namnet på butiken där den är köpt så det blir reklamation dit.+1
Det är ändå spännande vad händiga folk är. Jag vågar påstå att den gode Arne på Öster Cykel också går utan skuld.
Lycka till med det! =)Cykeln är ju märkt med namnet på butiken där den är köpt så det blir reklamation dit.
Arne är alive and kicking och bl.a. aktiv i Cykelfrämjandet här i stan.Lycka till med det! =)
Vilken jäkla hårding. Man undrar om han var alkis.Intaget kan diskuteras, men hålla-käften-och-cykla är det sannerligen inget fel på.
Jag var vinnaren på denna auktion men efter att ha hängt i denna tråd så blev det inget köp. Tack för skarpa ögon - får leta vidare.Hej Miyata människor!
På en auktionsfirma finns nu 2st Miyator till salu. en svart och så nedan som finns närmare mig. KAn man få nån uppskattning om storlek så jag vet ungefär om det kan passa mig eller inte. Ramen ser lite liten ut för mina 190cm tänker jag men önskar kanske att få lite andra svar här :)
![]()
Bilder för 4272178. HERRCYKEL, Miata, 1900-tal. - Auctionet
Auctionet har nätauktioner med inredning, design, konst och vardagsantikviteter. Vi samlar Europas auktionshus. Bjud på auktion idag.auctionet.com
Position one är nog det längsta i 26.8 är 530 cm långt.Äsch, Ritchey Classic 400mm![]()
Det är vackert.Lite fler bilder på det fullutrustade pendlarjärnet. Tyskt kvalitetsstöd i matchande blått :) Allt DX utom bakhjul/nav och bromsar. Vad tror vi om årsmodell? Originalsadel?
Visa bilaga 770382Visa bilaga 770383Visa bilaga 770385Visa bilaga 770386Visa bilaga 770388Visa bilaga 770389Visa bilaga 770390Visa bilaga 770391
Sadeln? Går det att få tag i nya dekaler?Det är vackert.
Serienumret börjar med ”T” så det är en 91:a.
Jag har en likadan. En 91:a. Har för mig jag sett på bilder från katalog den årgången att det ska vara en Avocet sadel. Med gul text.
Calling @Carl Edfeldt.Sadeln? Går det att få tag i nya dekaler?
Ritcheyn är 27,2 shimsad till 28,6Position one är nog det längsta i 26.8 är 530 cm långt.
Avocet Gelflex R20 borde suttit på den när den var ny
Precis. Ser för jäkla illa ut men bromskänslan var inte så jäkla tokig ändå.Trevlig hoj men v-bromsarna är av senare model och lirar inte så bra med bromshantag för cantis. Dekalerna sitter nog under klarlacken och är svåra att piffa till med klibbor.
Kan kika i kväll.Precis. Ser för jäkla illa ut men bromskänslan var inte så jäkla tokig ändå.
Köper gärna DX cantis om någon har liggandes.
Växlarna skulle enl säljaren vara tokstumma så jag var beredd på vajerbyten men lite smörj och motion gjorde susen. Oklart vad planen är med denna hoj dock. Ska rensa den från alla tillbehör, tvätta den och montera några roligare hjul tror jag. Ett bredare och högre styre måste nog till också.
1200?Vad står siffrorna för? Tex
Miyata twelve hundred
Skulle tro att Miyata sätter siffran 100 för vilken ramtyp eller hur cykeln är utrustad.Vad står siffrorna för? Tex
Miyata twelve hundred
712 är faktiskt, i de allra flesta fall i Sverige 14-växlad. Samtidigt som det knappt går att hitta någon 714.Skulle tro att Miyata sätter siffran 100 för vilken ramtyp eller hur cykeln är utrustad.
Finns 100, 200, 700 osv ...
Siffran twelve är för antalet på växlarna. En 712 är 12 växlad och en 714 är 14 växlad.
Från din Rivendelltråd så förstår jag att du är ute efter en cykel med klassisk look och lite mer avslappnad sittställning och bockstyre.Vad står siffrorna för? Tex
Miyata twelve hundred
Haha. Ja där ser man.712 är faktiskt, i de allra flesta fall i Sverige 14-växlad. Samtidigt som det knappt går att hitta någon 714.