Visa din Omnium Cargo!

Visa din Omnium Cargo!
Det blev ett inköp i våras av en mini-max i färgen copperhead, utrustad med shimano deore, webbing, förlängning av lastytan och ett backrest.
Mycket trevlig cykel måste jag säga. Kul att cykla på!
1000022611.jpg

Visa din Omnium Cargo!
Tre 10-åringar på flaket igår, med lånta hjälmar och annat eftersom det blev lite spontant.

IMG_7323.jpeg

Alltså, det här är en så fantastisk cykel att hälften hade kunnat vara nog! Inte bara pga barnlastarkapaciteten, utan på alla andra vis också. Rolig, praktisk och funktionell bortom alla andra cyklar, ganska snygg. Helt underbar! Med bra komponenter och hjul är dess enda nackdel som jag ser det att den kan vara svår att parkera om man inte har bra förvaringsutrymmen - i övrigt är den den ultimata cykeln.

Jag kan verkligen rekommendera riktiga skärmar, dynamobelysning och de där skräddarsydda väskorna som jag har under flaket. Man behöver aldrig fundera på lampor på kvällen - bara att köra. Regn är knappt märkbart (med egolapp samt framhjulet jättelångt fram skvätter det knappt någonting). Tre bygellås ligger alltid i väskorna tillsammans med repkit, pump och första hjälpen.

Man är liksom alltid redo. Släng över benet och dra, så ligger världen öppen. Apstort paket? Barncykel? Tre barn? Kompis som ska med på lunch? Bring it!

IMG_7193.jpeg

Så fort vädret skärper till sig en aning drar jag och barnen på cykelsemester. Barnen på olastade cyklar, jag på Omnium med tält, mat och allt annat på flaket. Lär slänga in någon bild från den turen här.?

Visa din Omnium Cargo!
Jag provpackade typ all packning för 4 pers på cykelsemester förra året men sen infann sig aldrig tillfället. Blir nytt försök i år. Skall föröka få till bogsering av 20 tummare också så kan storebror få cykla vissa sträckor.

Visa din Omnium Cargo!
IMG_5766.jpeg

Takhållaren fungerade!
Cykeln transporterades med bil till Öland.
Sen gjorde cykeln 40 mil runt om på Öland med tält och allt man kan tänkas behöva för att semestra en vecka.
Jag har tidigare cykelsemestrat med en kona cindercone från 94 och måste säga att det här inte var jobbigare för benen.
Nu är jag helt övertygad om att det här är den bästa lösningen för bikepacking äventyret, vi får väl se om jag är lika övertygad om jag någon gång cyklar där det finns backar…

Visa din Omnium Cargo!
Jag blev omkörd av en röd Megane med en lila-skimrande omnium Torsdag utanför Örebro på väg syd/väst.
Det körde med gaffeln fast i ett Thule 561 fäste.
Det kanske hänger här och kan förklara sin setup.
Vad jag såg låg det ingen omnium dom resterande 15milen på E20 om det nu inte svängde av. ?
Det var min bil, min cykel men inte jag som körde.
Setupen är ett hemmabygge av ett par billiga lasthållare från biltema, ett par ztto "framgaffelhållare", skruv, mutter och två plattjärn. Spännband på bakhjulen.

1721679371460.png
IMG_2214.jpg

Visa din Omnium Cargo!
Det var min bil, min cykel men inte jag som körde.
Setupen är ett hemmabygge av ett par billiga lasthållare från biltema, ett par ztto "framgaffelhållare", skruv, mutter och två plattjärn. Spännband på bakhjulen.

Visa bilaga 713885Visa bilaga 713886
Kan vi inte få lite fler billder av lösningen? Det ser ju väldigt intressant ut!

Edit: Jag har funderat på en modell där man kör med ett extra takräcke i fram till axel och så en vanlig Thule i bak. Nuvarande bil har rails så jag kan ju placera takräcken som jag har lust till. Någon som har provat det?

Senast ändrad:
Visa din Omnium Cargo!
Halloj, en i Malmö som säljer ytterligare en omnium. Var o kollade på den förra (mini-Max) han hade till försäljning för cirka två veckor sedan och fick då allmänt dåliga vibbar.

Om någon saknar sin mini så kika in. Jag kan ha helt fel, men som sagt, något stämde inte riktigt i min värld.

Visa din Omnium Cargo!
Tre 10-åringar på flaket igår, med lånta hjälmar och annat eftersom det blev lite spontant.

Visa bilaga 712189

Alltså, det här är en så fantastisk cykel att hälften hade kunnat vara nog! Inte bara pga barnlastarkapaciteten, utan på alla andra vis också. Rolig, praktisk och funktionell bortom alla andra cyklar, ganska snygg. Helt underbar! Med bra komponenter och hjul är dess enda nackdel som jag ser det att den kan vara svår att parkera om man inte har bra förvaringsutrymmen - i övrigt är den den ultimata cykeln.

Jag kan verkligen rekommendera riktiga skärmar, dynamobelysning och de där skräddarsydda väskorna som jag har under flaket. Man behöver aldrig fundera på lampor på kvällen - bara att köra. Regn är knappt märkbart (med egolapp samt framhjulet jättelångt fram skvätter det knappt någonting). Tre bygellås ligger alltid i väskorna tillsammans med repkit, pump och första hjälpen.

Man är liksom alltid redo. Släng över benet och dra, så ligger världen öppen. Apstort paket? Barncykel? Tre barn? Kompis som ska med på lunch? Bring it!

Visa bilaga 712190

Så fort vädret skärper till sig en aning drar jag och barnen på cykelsemester. Barnen på olastade cyklar, jag på Omnium med tält, mat och allt annat på flaket. Lär slänga in någon bild från den turen här.?
Noterar att det saknas utlovad bild här :)

Visa din Omnium Cargo!
Noterar att det saknas utlovad bild här :)
Äh, häng med lite nu!😉

Har för mig att jag postat någon bild på fullastad cykel också, men minns inte var. Den vägde in på typ 60 kilo eller något i den stilen vid avfärd pga obegränsade mat- och utrustningskrav.😛

Visa din Omnium Cargo!
Djupt avundsjuk på att du har rem.
Men smileyn var också trevlig
Ja, det är riktigt najs med rem, är så trött på kedjesmörj. Nu när det är så mkt frömjöl och damm i luften så började remmen gnissla lite, men vatten och en dutt silikonspray verkar råda bot på det. I övrigt: noll underhåll på ett års pendling.

Visa din Omnium Cargo!
Hello Omnium community!

Har suktat efter en Omnium länge och efter ett snedsteg men en bullitt så skaffade jag en Omnium mini i våras som efter lite skrivande har rullat så här i sommar:

IMG_1866.webp

Vi har en trehjulig lådcykel i familjen så denna var tänkt som komplement till den. Men drömmen om en cargo försvann inte och i förra veckan dök äntligen rött objekt upp på annons.

För alla som klurat på om man kan köra en cargo på en Thule hållare då är svaret ja med lite extra spännband.

IMG_2585.webp

IMG_2586.webp

Nu är den hemma och ska få lite kärlek men så kul!

IMG_2589.webp

Visa din Omnium Cargo!
Den där kommer du älska!! Ruggigt fin färg också!😍

Ja! Alltid varit ett fan av den här färgen så perfekt att det dök upp en i Large!

Den har gått som bud hoj så den är lite rough around the edges men kommer bli kanon! 🤩
Touranen är en lång väg från Miata...

Fin cykel också.
Haha, ja verkligen och touranen är för liten med så tur man kan bygga ut med cyklar!

Visa din Omnium Cargo!
Jag har ingen Omnium att visa, men jag är nyfiken på er som har en vad ni tycker om lastytans storlek?

Vilken modell har ni?
Kör ni med förlängningen (och hur långt)?
Känner ni någonsin att det vore bra om den var bredare? Längre? Kortare? Alla åsikter är av intresse.

Sitter och funderar på ett Omnium-aktigt bygge men har ingen praktisk erfarenhet av den typen av cykel.

Visa din Omnium Cargo!
Min cykel syns nog lite här och var på forumet, men iallafall. Kör Cargo med lång förlängning. Ypperligt bra, det mesta går att få med. Tror bredare tar mer än det ger.. Kan utveckla lite mer vid bättre tillfälle.

I övrigt är du varmt välkommen att provcykla min när du känner för det! Dra ett PM bara!😊

Obs, jag säljer INTE cyklar men gör allt jag kan för att dra ner andra i samma fördärv som jag själv befinner mig i.🤪

Senast ändrad:
Visa din Omnium Cargo!
Jag har en Mini Max och tycker som regel att lastytan är tillräcklig. Har en förlängare på så det ger ju lite extra flexibilitet. Den lite kortare längden gör att den är lite lättare att få runt i stigbommar och liknande - det tycker jag är en fördel.

Jag skulle säga att om du inte räknar med att transportera stora grejor ofta så är det ingen större anledning (rent praktiskt) att välja en cargo. Största anledningen till att jag valde Mini Max var dock att jag skulle ha en XL och cargo är ful i XL för den har ett extra överrör. 😝

Angående att bygga så det ingen större skillnad från en vanlig cykel. Den enda riktiga skillnaden är väl att du har två styrlager och någon slags stång som gör att du kan styra cykeln. Omniums främre styrlager är en specialare (om jag minns rätt) och en Bullitt har två vanliga styrlager men en annan lösning på styrstången. Jag har byggt min Omnium från främst och det kräver inget speciellt.

Visa din Omnium Cargo!
I övrigt är du varmt välkommen att provcykla min när du känner för det! Dra ett PM bara!😊

Obs, jag säljer INTE cyklar men gör allt jag kan för att dra ner andra i samma fördärv som jag själv befinner mig i.🤪
Jag kommer gärna förbi någon gång och provcyklar. 🙂

Jag kanske kan få prova din Brompton också? Så kan du sälja in mig på en till cykel. 😉

Visa din Omnium Cargo!
Jag skulle säga att bredden är väldigt bra.
Det går att hitta enstaka tillfällen när den kunde varit bredare men de är lätträknade.
Jag har en cargo utan förlängare.
Längden är bra tycker jag. Skulle kanske köpt en mini max så att den var officiellt godkänd på styrsöbolaget som jag åker med min titt som tätt, jag är osäker på hur mycket kortare den eg är.

Visa din Omnium Cargo!
Jag tänker att boende/förvaringssituation också spelar in. Hade jag bott i lägenhet och behövt bröta in den i ett källarförråd varje gång jag använt den skulle jag sneglat på mini, man kan lasta sjukt mycket på en sådan i förhållande till storlek, men har man obegränsat med förvaringsutrymme så är ju cargon inte dum alls. Håller dock med om bredd, skulle inte bygga den bredare än original.

Visa din Omnium Cargo!
Jag skulle säga att bredden är väldigt bra.
Det går att hitta enstaka tillfällen när den kunde varit bredare men de är lätträknade.
Jag har en cargo utan förlängare.
Längden är bra tycker jag. Skulle kanske köpt en mini max så att den var officiellt godkänd på styrsöbolaget som jag åker med min titt som tätt, jag är osäker på hur mycket kortare den eg är.
Jag har en polare som har en Minimax och de är snarlika vid första anblick. Han säger att hans lastyta är lika stor men saknar "hornen" som sticker ut framåt på Cargo. Enkelt att både mäta eller kolla på nätet såklart, men har inte kommit mig för det..😛

Jag har fått backning en gång på längden på SJ. Hade med mig två barn med egna cyklar varav ett barn mådde dåligt, så jag sa typ "äh, vi måste hem" och då löste det sig.. Samtidigt är det verkligen på håret att Cargon går in på tåget och man känner sig lite dum som tar upp en massa plats.. Såhär brukar det se ut emellanåt.

IMG_9957.webp

Bild på cykeln som den rullar hos mig. Observera att barncykeln hänger på sidan, för att få med ett trött barn på flaket. Man får med sig ganska många olika saker med lite fantasi.😊

IMG_9961.webp

På tal om flakbredd och förvaring osv finns det ju fästen som gör att man kan fälla flaket:

IMG_0647.webp

Edit: bild på min cykel från sidan, med förlängare ganska långt ut, för tydlighet kring faktiska längden. Den är rejält lång!

IMG_8596.webp

Visa din Omnium Cargo!
Igår cyklade jag till förskolan för att hämta grabben och upptäckte på plats att jag glömt flytta över barnstolen innan jag drog. Kort om tid fick han sitta på flaket fram istället. Han var strålande förnöjd och jag fann det mycket lättare att prata med honom. Jag har till och från funderat på lastcykel och efter denna erfarenhet känns det mycket mer lockande att ha barnen framför än bakom a la longtail.

Mini-max känns mest lockande för mig, min teori är att cargo skulle bli för klumpig. Men rymms två barn på minimax?

Visa din Omnium Cargo!
Jag tänker att boende/förvaringssituation också spelar in. Hade jag bott i lägenhet och behövt bröta in den i ett källarförråd varje gång jag använt den skulle jag sneglat på mini, man kan lasta sjukt mycket på en sådan i förhållande till storlek, men har man obegränsat med förvaringsutrymme så är ju cargon inte dum alls. Håller dock med om bredd, skulle inte bygga den bredare än original.
Medhåll. Jag bor till vardags med totalt obegränsade förvaringsmöjligheter hemmavid, men titt som tätt bor jag istället i lägenhet 1,5 trappor upp och tar nästan alltid Omniumen dit. Det är en utmaning att snirkla sig upp och ner med den, och när jag istället har en vanlig cykel märks det knappt att man tar med cykeln upp. Trots det väljer jag väldigt ofta Omniumen pga att den är så extremt mycket mer praktisk. Hoppet från en cykel med porteurrack fram upp till en Omnium är helt makalöst stort och svårt att leva utan när man vant sig.

Människa, 170 cm.

IMG_0389.webp

Visa din Omnium Cargo!
Igår cyklade jag till förskolan för att hämta grabben och upptäckte på plats att jag glömt flytta över barnstolen innan jag drog. Kort om tid fick han sitta på flaket fram istället. Han var strålande förnöjd och jag fann det mycket lättare att prata med honom. Jag har till och från funderat på lastcykel och efter denna erfarenhet känns det mycket mer lockande att ha barnen framför än bakom a la longtail.

Mini-max känns mest lockande för mig, min teori är att cargo skulle bli för klumpig. Men rymms två barn på minimax?
Känner mig tjatig både i tråden och rent allmänt nu, men flaket är så fantastiskt bra att skjutsa barn på. Jag har haft min cykel sedan 2022 och då var mina barn 5-7 år gamla och sedan dess har de åkt massvis med mil på flaket. Det är fint att man bara lutar sig lite fram så är man precis intill dem och kan peka, fråga och lyssna på allt de vill prata om samtidigt som man rullar fram genom landskapet.

Jag har skjutsat barn 3-39 år ungefär och det har funkat i alla åldrar. 3-åringar känns kanske lite svajigt och då får man ta det lugnt, men mitt yngsta var 5 och då har jag nog aldrig tagit det så värst lugnt. Känns jättetryggt! Nu är mina barn 9 och 11 och det är både tungt och svårt att få med dem eftersom de vill cykla själva. 9-åringen åker med ibland men 11-åringen tror jag inte att jag får med för han är nog för cool för det...😂

Det har varit en magisk tid med små barn och Omniumen som utgångspunkt för äventyr!❤️

Finns bild på barnen typ 5-7 år i detta inlägg från tråden:

Svar i tråden 'Visa din Omnium Cargo!'
https://happyride.se/forum/threads/visa-din-omnium-cargo.3692840/post-4290093

Visa din Omnium Cargo!
Jag rullar också Cargo, och började skjutsa barn när de var 3 och 5, nu 5 och 7. Både barn och en hel del packning går utmärkt att få med.

Jag brukar köra flakets förlängare helt intryckt till vardags, men det är ju en väldigt enkel manöver att dra ut den och få rejält utökad lastyta. Kom väl till pass förra veckan när en rutten MTB-bro skulle transporteras ut ur skogen :)

Visa din Omnium Cargo!
Jag har en polare som har en Minimax och de är snarlika vid första anblick. Han säger att hans lastyta är lika stor men saknar "hornen" som sticker ut framåt på Cargo. Enkelt att både mäta eller kolla på nätet såklart, men har inte kommit mig för det..😛

Jag har fått backning en gång på längden på SJ. Hade med mig två barn med egna cyklar varav ett barn mådde dåligt, så jag sa typ "äh, vi måste hem" och då löste det sig.. Samtidigt är det verkligen på håret att Cargon går in på tåget och man känner sig lite dum som tar upp en massa plats.. Såhär brukar det se ut emellanåt.

Visa bilaga 801562

Bild på cykeln som den rullar hos mig. Observera att barncykeln hänger på sidan, för att få med ett trött barn på flaket. Man får med sig ganska många olika saker med lite fantasi.😊

Visa bilaga 801564

På tal om flakbredd och förvaring osv finns det ju fästen som gör att man kan fälla flaket:

Visa bilaga 801569

Edit: bild på min cykel från sidan, med förlängare ganska långt ut, för tydlighet kring faktiska längden. Den är rejält lång!

Visa bilaga 801570
Jag tror jag är polaren med Mini-Max. Om inte kommer det göra ont.

Men jag har som kompis eller inte till @n3wton en Mini Max i strl L. Jag tar den genom två dörrar på jobbet och hemma till förråden, det är enkelt nu med förläggaren inkörd så långt de går, med en Cargo hade det helt klart varit bökigare varje gång.

Storleksmässigt på lastytan har jag än inte känt behov av varken större eller bredare. Jag saknar dock en korg likt Jonatans för små grejor som är för stora för väskan under racket.
Jag har kört två köksstolar.
Två liggandes på varandra IKEA Ivar skåp (80?cm) breda.
Två män runt 100kg på 185cm+.
4 lock öl, ett gäng flaskor bubbel & 2 baginbox.
Ingen gång har det behövs mer än två gamla 26” slangar som håller allt.
Måste jag ta med en soffa idag så hade cykeln löst det med reservation för eventuellt spännband istället för slang.

Jag har bytt cyklar 1000 gånger då jag älskar planerandet och fixandet, men min Omnium är en helt galet bra livskamrat som jag inte tror jag kan leva utan. Sram som den kommer med är jag inte alls nöjd med, har när det skräpet till växlar gick bytte jag till 11sp deore & ska skaffa mig shimano bromsar inom kort.

Jag undrar om hjulbasen är längre på cargo än mini-max. Vet ej!

En jävla cykel helt enkelt.

Bilagor

• IMG_8866.webp
    IMG_8866.webp
    1.1 MB · Besök: 83
  • IMG_8787.webp
    IMG_8787.webp
    232 KB · Besök: 91
Senast ändrad:
Visa din Omnium Cargo!
Jag tror jag är polaren med Mini-Max. Om inte kommer det göra ont.

Men jag har som kompis eller inte till @n3wton en Mini Max i strl L. Jag tar den genom två dörrar på jobbet och hemma till förråden, det är enkelt nu med förläggaren inkörd så långt de går, med en Cargo hade det helt klart varit bökigare varje gång.

Storleksmässigt på lastytan har jag än inte känt behov av varken större eller bredare. Jag saknar dock en korg likt Jonatans för små grejor som är för stora för väskan under racket.
Jag har kört två köksstolar.
Två liggandes på varandra IKEA Ivar skåp (80?cm) breda.
Två män runt 100kg på 185cm+.
4 lock öl, ett gäng flaskor bubbel & 2 baginbox.
Ingen gång har det behövs mer än två gamla 26” slangar som håller allt.
Måste jag ta med en soffa idag så hade cykeln löst det med reservation för eventuellt spännband istället för slang.

Jag har bytt cyklar 1000 gånger då jag älskar planerandet och fixandet, men min Omnium är en helt galet bra livskamrat som jag inte tror jag kan leva utan. Sram som den kommer med är jag inte alls nöjd med, har när det skräpet till växlar gick bytte jag till 11sp deore & ska skaffa mig shimano bromsar inom kort.

Har aldrig sett någon sälja in en Omnium så bra som på första bilden, men man är ju lite nyfiken på vad cykeln gör i bdsm-grottan på sista bilden bara....

Visa din Omnium Cargo!
Det är fint att man bara lutar sig lite fram så är man precis intill dem och kan peka, fråga och lyssna på allt de vill prata om samtidigt som man rullar fram genom landskapet.
Kan instämma med detta, jag inte kört småfolk men att skjutsa någon man tycker om där fram och kunna vara så närvarande, de är nog det bästa med den.

Igen, en jävla cykel det där!

Visa din Omnium Cargo!
Det är ju just det där med att kunna vika in flaket och vrida styret smidigt som gör att jag är sugen på att byta vår Bullitt mot en Omnium. Den bor i carporten bredvid bilen och det blir lite trångt, det går inte att ta ut den utan att flytta ut bilen och det gör ju att det blir bil istället rätt ofta.

Ett krux är att jag delar Bullitten med min sambo, och jag är 20 cm längre än hemme. Funkar utmärkt med Bulliten som ju bara finns i en storlek, men hur ska jag tänka här? Vi brukar inte ens justera styrets höjd, bara sadelns.

Visa din Omnium Cargo!
Det är ju just det där med att kunna vika in flaket och vrida styret smidigt som gör att jag är sugen på att byta vår Bullitt mot en Omnium. Den bor i carporten bredvid bilen och det blir lite trångt, det går inte att ta ut den utan att flytta ut bilen och det gör ju att det blir bil istället rätt ofta.

Ett krux är att jag delar Bullitten med min sambo, och jag är 20 cm längre än hemme. Funkar utmärkt med Bulliten som ju bara finns i en storlek, men hur ska jag tänka här? Vi brukar inte ens justera styrets höjd, bara sadelns.
Jämför reach med det ni har på bulliten och välj en storlek på omniumen som motsvarar det ni har idag?
En dropper för att enkelt justera sadelhöjden känns som en smidig grej också

Visa din Omnium Cargo!

Har inte koll på siffrorna men styrarmen eller vad det heter är typ dubbelt så lång på cargo som mini max.

Måste stämma in i hyllningskören. Man blir ju bara glad av omniumen. Skulle den bli stulen skulle jag köpa en ny i morrn.
I somras körde jag 16mil en dag med fullt flak. Inga problem.

Senast ändrad:
Visa din Omnium Cargo!
Jämför reach med det ni har på bulliten och välj en storlek på omniumen som motsvarar det ni har idag?
En dropper för att enkelt justera sadelhöjden känns som en smidig grej också

Dropper har jag varit på gång att köpa till Bulliten redan, vore grymt. Dom publicerar inte reach i sin officiella information och jag har inte orkat fundera vidare på det, går säkert att räkna ut själv.

Visa din Omnium Cargo!
Jag vill också stämma in i hyllningarna! Älskar min omnium så mycket, det är min vardagscykel i alla lägen. Och det mest fantastiska för mig är ändå cykelglädjen i den trotts att det är en lastcykel. Något smått unikt Omnium lyckats med tycker jag!

Numera bor jag med goda förvaringsmöjligheter men hade ändå av estetiska skäl valt en Cargo i alla lägen. Hjulbasen är vill jag minnas inte så stor skillnad på men flaket med horn och förlängare gör ju såklart lite om man ska genom dörrar och annat bök.

Bar dock alltid min tidigare bullitt en trappa ner och in i ett källarförråd så allting går om man vill.

Mina barn är fortfarande små 1.5-3.5år så har en tanke om att bygga ett säte likt Omniums egna men ej kommit dit än. Den minsta har åkt i babyskydd fastspänt och den större löst på flaket, han älskar det men inte alla inblandade så blir en bättre lösning för det i vinter.

IMG_2656.webp

IMG_2764.webp

IMG_2751.webp

IMG_2953.webp

Visa din Omnium Cargo!
Jag vill också stämma in i hyllningarna! Älskar min omnium så mycket, det är min vardagscykel i alla lägen. Och det mest fantastiska för mig är ändå cykelglädjen i den trotts att det är en lastcykel. Något smått unikt Omnium lyckats med tycker jag!

Numera bor jag med goda förvaringsmöjligheter men hade ändå av estetiska skäl valt en Cargo i alla lägen. Hjulbasen är vill jag minnas inte så stor skillnad på men flaket med horn och förlängare gör ju såklart lite om man ska genom dörrar och annat bök.

Bar dock alltid min tidigare bullitt en trappa ner och in i ett källarförråd så allting går om man vill.

Mina barn är fortfarande små 1.5-3.5år så har en tanke om att bygga ett säte likt Omniums egna men ej kommit dit än. Den minsta har åkt i babyskydd fastspänt och den större löst på flaket, han älskar det men inte alla inblandade så blir en bättre lösning för det i vinter.

Visa bilaga 801713

Visa bilaga 801714

Visa bilaga 801715

Visa bilaga 801716
Känner igen känslan av "inte alls inblandade". Jag löste det temporärt med en back, men 4-åringen börjar växa ur den är jag rädd...

Bilagor

• 20241004_154125.webp
    20241004_154125.webp
    667.4 KB · Besök: 50
Visa din Omnium Cargo!

Jag är 184 cm och har en M. Tror att det främst är höjden som skiljer mellan storlekarna. Överröret är ganska lågt men jag sitter kanon ändå enligt bilder tidigare i tråden. Med rakt styre är det inte så jäkla kinkigt tänker jag, så jag tror att någon kring 160-170 hade kunnat cykla på min cykel bara man sänkte sadeln. En dropper känns ju givet om man är två som använder cykeln regelbundet!

Här cyklar ena sonen, 145 cm eller så, på min.😛

IMG_0655.webp

Visa din Omnium Cargo!
Dropper har jag varit på gång att köpa till Bulliten redan, vore grymt. Dom publicerar inte reach i sin officiella information och jag har inte orkat fundera vidare på det, går säkert att räkna ut själv.
Jag har aldrig förstått meningen med dropper - är det inte att överkomplicera något ganska enkelt? Vi kör bara med QR-klämma og det fungerar bra så längs man inte har en sadel någon vill stjäla.

Angående reach är det nog för att "kronröret" er lodrätt på en Bullitt så reach är ju ganska enkelt att räkna ut.

Visa din Omnium Cargo!
Tungt lastad finns en poäng med att kunna stå stilla med båda fötterna i backen tycker jag, och är man två som använder den regelbundet är det rätt smidigt ändå.

Visa din Omnium Cargo!
Måste bara dela igen hur mycket jag älskar den här cykeln!

IMG_3373.webp

Och till er som funderar på en korg för småpryttlar där fram så vill jag slå ett slag för ett elastiskt lastnät. Vet tyvärr inte vart det kommer ifrån då det följt med ett tidigare cykelköp och legat i en låda en massa år..
Men väldigt funkis för det mesta och man slipper gå all in småbarnspappa och kan försöka va lite tuff 🤷‍♂

IMG_3374.webp

IMG_3375.webp

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp