Visa din Propain

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Tack och trist att höra.
Mmm Seatclampen e intressant att få med iaf. Men den var inte förmonterad? Har läst att vissa fått sina headset installerade
inget är installerat utan helt tomt i det röret. Nu har propains headset dåligt rykte så ska jag sätta dit något själv så blir det något som kommer hålla.

Satt just och funderade om jag orsakat detta problem själv när jag ändrade min order. Skrev att jag ville ha "Frame only" och inte en komplett cykel. Är ju inte "fel" då att skicka den utan tillbehören men känns som de borde kunna tänka.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Surt! Lager och klämma ingår ju. Dem ligger inte i nåt av emballaget?
Letade och hittade inget. Var otroligt mycket bubbelplast!

Pratade med Propain och de var väldigt ursäktande. istället för att skicka nu i efterhand så bad jag får två reserv öron istället.

Jag har fortfarande inte fått mina pengar tillbaka. Order skapades den 9 april för att returnera pengarna men inget har dykt upp. Mest kritiska nu för mitt bygge ska gå framåt.

Nypn

Medlem
Visa din Propain
Fick hem hojen för en vecka sedan drygt men lämnade in för att få i cushcore, inte något jag orkar göra själv i lägenheten! Fick ett styre med 40mm rise istället för 35 och rainbow kedjan fanns ej i lager så kommer senare. Något partisk men fyfan så vacker!

175883951_364196318257482_1151635212255402907_n.jpg
175606930_365673554752686_6445978235529780313_n.jpg

tmalm

Aktiv medlem
Visa din Propain
Försenad leverans pga delbrist. Skulle fått min Hugene innan semestern, nu blir det efter semestern. Kanske.
Får man nästa årsmodell rentav?

/T

Pug-Nose

Ny medlem
Visa din Propain
Det er tråkigt, men jeg avbestilte min Hugene pga usikker levering. Orker ikke tanken om hele sesongen uten sykkel. Kjøpte en Occam (m 36 grip2) istedet. Håper jeg blir fornøyd. Det blir kanskje Propain neste gang :)

Hugod

Ny medlem
Visa din Propain
Hej,

Tänkte kika om det finns någon som har koll på äldre modeller av Propain? Har en bike som köptes för några år sedan hemma i garaget och undrar om någon vet vilken årsmodell detta kan vara?

Tack på förhand!

Bilagor

• Skärmavbild 2021-05-05 kl. 17.53.30.png
    Skärmavbild 2021-05-05 kl. 17.53.30.png
    394.2 KB · Besök: 68
  • Skärmavbild 2021-05-05 kl. 17.53.50.png
    Skärmavbild 2021-05-05 kl. 17.53.50.png
    449.3 KB · Besök: 68
  • Skärmavbild 2021-05-05 kl. 17.53.59.png
    Skärmavbild 2021-05-05 kl. 17.53.59.png
    395.1 KB · Besök: 51
  • Skärmavbild 2021-05-05 kl. 17.54.08.png
    Skärmavbild 2021-05-05 kl. 17.54.08.png
    574.5 KB · Besök: 68

Campus_with_an_H

Aktiv medlem
Visa din Propain
Hej,

Tänkte kika om det finns någon som har koll på äldre modeller av Propain? Har en bike som köptes för några år sedan hemma i garaget och undrar om någon vet vilken årsmodell detta kan vara?

Tack på förhand!
Verkar vara 2016 års Rage, 2015 är snarlik men dekalerna är för 2016:

Visa din Propain
Då var en Tyee Al beställd! Jag blev dock lite osäker på mitt val av bakdämpare, valde rockshox deluxe select r, alltså den billigaste. Gjorde jag ett misstag? Är det värt ca 200€ för super deluxe select +? Väger inte så mycket, ca 60kg om det nu spelar någon roll för prestandan. Vad säger ni? Är det värt det att avbryta ordern och beställa på nytt?

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Då var en Tyee Al beställd! Jag blev dock lite osäker på mitt val av bakdämpare, valde rockshox deluxe select r, alltså den billigaste. Gjorde jag ett misstag? Är det värt ca 200€ för super deluxe select +? Väger inte så mycket, ca 60kg om det nu spelar någon roll för prestandan. Vad säger ni? Är det värt det att avbryta ordern och beställa på nytt?
Äh. Bättre nöja sig och testa. Ny dämpare är 4000kr om du inte är nöjd. Kommer ju få cykeln till 2022 ändå...

freddes

Aktiv medlem
Visa din Propain
I vilken ordning kom era mail?
Fick första mailet om att min cykel blev ihopbyggd (montering av headset bara) och 100 kvalitetskontroller skall gås igenom innan den skickas.

Sen fick jag mail om att alla delar kommit och dekalkitet är på och kabeldragningen är klar(?).

Sist fick jag mail om att nästa steg är att sätta ihop cykeln...

Har de kommit i fel ordning?
Tänker ni som fått era ramar/cyklar hur kom era mail?

tmalm

Aktiv medlem
Visa din Propain
Enl pinkbikepodden quwittar det vilken bakdämpare man har, det går bra ändå.

/T

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
I vilken ordning kom era mail?
Fick första mailet om att min cykel blev ihopbyggd (montering av headset bara) och 100 kvalitetskontroller skall gås igenom innan den skickas.

Sen fick jag mail om att alla delar kommit och dekalkitet är på och kabeldragningen är klar(?).

Sist fick jag mail om att nästa steg är att sätta ihop cykeln...

Har de kommit i fel ordning?
Tänker ni som fått era ramar/cyklar hur kom era mail?
Lägg ingen vikt vid det mera än dom "börjat" med din cykel.

Visa din Propain
Äntligen verkar det hända något med grabbens Tyee som skulle kommit i slutet på februari! Nu är den ihopskruvad! Hoppas nu bara att leveransen går bra och snabbt!

SocialGimp

Aktiv medlem
Visa din Propain
Yo, igen! Min brorsons Spindrift kom för några veckor sedan (bilder lite längre upp) o jag tänkte bara flika in lite underligheter med beställningen.

Det märks att det är komponentbrist för cykeln levererades inte med det som beställts. Bl a kom fel styre med fel rise, fel stam samt fel dropper. Det blev ett kol-styre istället för aluminium, för kort stam o en dyrare o 10 mm längre (160 mm) dropper istället. Ett nytt, rätt styre skulle komma på posten enligt Propain och vi fick behålla kol-styret men stam eller dropper skulle tydligen inte ersättas.

På det hela är det ju en uppgradering men jag gissar att man får vara beredd på att några komponenter kanske inte blir helt hundra.

Visa din Propain
Vilken dämpare var det? Min skulle byggas i början av mars och väntar enbart på RS super deluxe ultimate Coil om jag förstod rätt.
Det samma dämpare på denna, det är den som saknats i 2 månader. Men har inte funnits några alternativ att sätta på heller! Blev en uppgradering av styrstammen då den vi valt inte gick att få fram heller.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Det samma dämpare på denna, det är den som saknats i 2 månader. Men har inte funnits några alternativ att sätta på heller! Blev en uppgradering av styrstammen då den vi valt inte gick att få fram heller.
Detta med att det inte funnits ersättare är lite sanning med modifikation. Jag hade inte nå större problem att hitta en dämpare till min ram. Visst är det bökigt men de skulle kunna erbjudet special lösningar för folk som väntat i >3månader. Betala 200 euro till och du får en Formula Mod dämpare (som Propain köper direkt från bike24 eller liknande butik). Lägger man >40k på en hoj så är iallafall jag villig att lägga lite till om jag bara kan få den snabbare.

Campus_with_an_H

Aktiv medlem
Visa din Propain
Detta med att det inte funnits ersättare är lite sanning med modifikation. Jag hade inte nå större problem att hitta en dämpare till min ram. Visst är det bökigt men de skulle kunna erbjudet special lösningar för folk som väntat i >3månader. Betala 200 euro till och du får en Formula Mod dämpare (som Propain köper direkt från bike24 eller liknande butik). Lägger man >40k på en hoj så är iallafall jag villig att lägga lite till om jag bara kan få den snabbare.
Lite synd att de inte verkar vilja släppa cyklar utan dämpare, detta enligt deras FAQ iaf. Speciellt då jag har möjlighet att låna en dpx2 och kanske kan köpa loss en ext storia. Mailade propain o frågade iaf, väntar på svar.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Lite synd att de inte verkar vilja släppa cyklar utan dämpare, detta enligt deras FAQ iaf. Speciellt då jag har möjlighet att låna en dpx2 och kanske kan köpa loss en ext storia. Mailade propain o frågade iaf, väntar på svar.
Jag har testat och de gör det inte. Är någon försäkring fråga/lag som begränsar det. Kan vara så att de får problem med tullen. Om ramen deklareras som den ska bli en komplett cykel så är tullen lägre.

Spirro

Medlem
Visa din Propain
Ni som skickat tillbaka grejer till Propain hur gjorde ni?
Jag fick bara ett mail av dom som sa "After you receive the shock, send it back to us where you got it from us."
Jag förstår vad dom vill men problemet är att beställer jag som privatkund frakt så går det som ombudspaket och då finns ju risken att dom inte hämtar ut det och det kommer tillbaka.
(det handlar om en bakdämpare, jag fick en X2 men hade beställt en DHX2)

Bilagor

• 20210519_171317.jpg
    20210519_171317.jpg
    302 KB · Besök: 33

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Ni som skickat tillbaka grejer till Propain hur gjorde ni?
Jag fick bara ett mail av dom som sa "After you receive the shock, send it back to us where you got it from us."
Jag förstår vad dom vill men problemet är att beställer jag som privatkund frakt så går det som ombudspaket och då finns ju risken att dom inte hämtar ut det och det kommer tillbaka.
(det handlar om en bakdämpare, jag fick en X2 men hade beställt en DHX2)
Jag rekommenderar du ringer och pratar med dom. De snackar väldigt bra engelska. Tryck 1 i menyn (trycker du 2 kommer du aldrig fram).

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer