Visa din Propain

Visa din Propain
En snubbe på pinkpike fick en super deluxe luftdämpare tills dess att coil levereras, och han kan behålla båda. Dessutom uppgraderade fälgar från s1 till mk3. Räknar inte med att vi har samma tur tyvärr.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
En snubbe på pinkpike fick en super deluxe luftdämpare tills dess att coil levereras, och han kan behålla båda. Dessutom uppgraderade fälgar från s1 till mk3. Räknar inte med att vi har samma tur tyvärr.
Tydligen skillnad på folk och folk. Men ska man var petig så byggdes hans cykel 22/3 och hade ursprungligt PD var 29/1. Kan vara att de har en intern gräns hur länge man få vänta innan de börjar göra special lösningar. Bäst för alla inblandade är ju att RS levererar komponenter som dom lovat. Skjuts leveransen igen så är det nog inte omöjligt att vi alla får luftdämpare.

mtb565

Aktiv medlem
Visa din Propain
Kör ni storlek efter Propains storlekstabell? Reach känns lite kort på både Tyee och Spindrift jämfört, jag ska ha M enligt dom med ~177 cm. Runt 20mm kortare än på min Jeffsy (strlk L).

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Kör ni storlek efter Propains storlekstabell? Reach känns lite kort på både Tyee och Spindrift jämfört, jag ska ha M enligt dom med ~177 cm. Runt 20mm kortare än på min Jeffsy (strlk L).
Man ska alltid ta tabellerna med en nypa salt. Gå på en L om du får rätt reach och stack inte blir för hög. Kanske blir problem då sadel röret är ganska lång. Jämför geometrin är det jag säger.

miknor

Medlem
Visa din Propain
RS coil till Tyee förväntas komma in v14/v15. Inga andra förseningar nämndes för min setup.

"Unfortunately, a Rockshox delivery is still subject to a long delay. Specifically, you are talking about the shock absorber.
We are in contact with Rockshox and have currently been given KW14/KW15 as the new date. Unfortunately, we are dependent on Rockshox."
Pratade med dem i fm angående leverans mm. Kom fram snabbt...fick tipset att välja alternativ 1 i växeln. Beställde i december en Tyee CF med RS coil och fick prel PD 5 mars. RS coil dämpare ska komma in i slutet av v14 som nämnts tidigare i tråden. Övriga komponenter hade de hemma och med lite flyt monteras den v15 och skeppas v16....håller tummarna och tårna :)

Nypn

Medlem
Visa din Propain
Verkar vara mycket strul med just tyee, min spindrift är skickad nu efter 4 dagars bygge och det enda jag fick replacement på var styret. Inte sagt exakt vilket styre men gissar att det är mer/mindre rise. Hoppas det löser sig för er!

AX3L

Aktiv medlem
Visa din Propain
167638965_361265751788930_314551009865983065_n.jpg

Kom ihåg extra växelöra i ordern barn!

Nypåmtb

Aktiv medlem
Visa din Propain
Får man väl bjuda på lite dåliga bilder, men det skall i alla fall föreställa en levererad spindrift!:Visa bilaga 477393Visa bilaga 477394
Lade min order 13 oktober 2020.
Leveransproblem på vevarmar och fox droppern som efter mycket om och men resulterade i leverans i februari 2021. Fick en "sålänge" sadel tills det att den specade selle italia sadeln dyker upp, tydligen restad på obestämd framtid 100+ dagar...

Hunnit med att sätta på lite frame protection, fidlock flarra, rapid racing stänka och nya handtag.
180mm är löjligt med slaglängd, men primära syftet är liftburet med möjlighet att köra "hellas".
Gillar att du kör xx1-kassett m när det primära syftet är liftburet 😁🤘.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
RS leveranser för Propain är skjuta till slutet av April nu. Finns inga andra märken att ändra till heller.

Jag gjorde om min order till Frame only och bygger den från delar istället. Har noll förtroende att delarna kommer i slutet av April.

kentbrockman

Aktiv medlem
Visa din Propain
Någon som fått hem en Hugene 2021? Jag såg att det går att få den med 150 mm Fox 36 och då känns ju cykeln rätt kapabel :) Och lätt! Har någon erfarenhet?

freddes

Medlem
Visa din Propain
RS leveranser för Propain är skjuta till slutet av April nu. Finns inga andra märken att ändra till heller.

Jag gjorde om min order till Frame only och bygger den från delar istället. Har noll förtroende att delarna kommer i slutet av April.
Vad tänker du köra med för dämpare? Kör frame only också men velar mellan bomber cr och cane creeks db

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Vad tänker du köra med för dämpare? Kör frame only också men velar mellan bomber cr och cane creeks db
Står å velar (och väntar på min refund). Lite lur på en Formula mod. Den ska passa enligt propain och har fått bra betyg. Även sugen på en bombar cr då det blir bra mycket billigare. Kan man lägga pengarna på bättre hjul.

glitch

Aktiv medlem
Visa din Propain
Var köper ni dämparbussningarna till Tyeen? Om nu min kommer nån gång så behövs bussningskit för att existerande dämpare ska på.

glitch

Aktiv medlem
Visa din Propain
Aha. Finns det alltså en standard?

Tyee vill ha 8x30 och 8x35.

På Formula Mod så anger man att hålet är 12,7mm diameter. Är detta en normal standard diameter?

Jo men det är lilla bussningen i öglan - 12.7 = 1/2" vilket de flesta har numera, men sen har du ju hårdvaran som ger inbyggnaden i ramen där det är en m8 axel, och distanserna på sidorna ska bygga så att det blir 30 respektive 35mm brett totalt :)

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jo men det är lilla bussningen i öglan - 12.7 = 1/2" vilket de flesta har numera, men sen har du ju hårdvaran som ger inbyggnaden i ramen där det är en m8 axel, och distanserna på sidorna ska bygga så att det blir 30 respektive 35mm brett totalt :)
Var så jag tolkade det när jag läste närmare. Sugen på en Formula mod och då borde RS hårdvara funka fint.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Vad ingick med ramen? Är det headset och seatclamp eller är där något mer som följer med också?
Har inte hittat nån info kring det.
inte ett skit följde med!

Jag frågade uttryckligen när jag gjorde om ordern om BB och Headset följde med men så var det inte!

Okej BB är skit samma då det blivit jag kommer köra Shimano men headset hade jag väldigt gärna haft klart. Har en hemma byggd krets.

EDIT: Följde med en påse med plast prylar för kablage å sånt. Även ett fäste för en bashguard.

EDIT2: Står följande på hemsidan "incl. Headset Acros AZX-209 R2 ZS49/ZS56 & Seatclamp Sixpack Skywalker 34,9mm black". Blir att ta upp det imorgon när jag ringer.

Senast ändrad:

freddes

Medlem
Visa din Propain
inte ett skit följde med!

Jag frågade uttryckligen när jag gjorde om ordern om BB och Headset följde med men så var det inte!

Okej BB är skit samma då det blivit jag kommer köra Shimano men headset hade jag väldigt gärna haft klart. Har en hemma byggd krets.

EDIT: Följde med en påse med plast prylar för kablage å sånt. Även ett fäste för en bashguard.

EDIT2: Står följande på hemsidan "incl. Headset Acros AZX-209 R2 ZS49/ZS56 & Seatclamp Sixpack Skywalker 34,9mm black". Blir att ta upp det imorgon när jag ringer.
Tack och trist att höra.
Mmm Seatclampen e intressant att få med iaf. Men den var inte förmonterad? Har läst att vissa fått sina headset installerade

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer