Visa din Propain

hawelka

Medlem
Visa din Propain
Du får ett mail med bygg-datum/vecka.

Själv beställde jag en Tyee ram 15/9 o fick byggdatum 18/12, mailade o kollade om de hade problem 11/1, fick svar 21/1 att de skulle få ramar 25/1 och att den skulle skickas samma vecka.
Det står fortfarande "Processing" under status på ordern..
Hoppas jag får den innan våren.
Du får gärna hojta till när du får mer info om leveransen. Är själv sjuk sugen på att beställa men vill gärna ha cykeln/ramen innan jultomten kommer 2021. :)

glitch

Aktiv medlem
Visa din Propain
Maj stod det på deras webb nu. Hade också hört att det skulle vara mycket längre leveranstid. Har de lyckats lösa problemen eller är inte webben uppdaterad. Nån som hört något tillförlitligt?
Jag beställde Tyee AL 29 i November (lös ram, Large, Raw) och fick mail om levdatum mitten Juni någon vecka efter betalningen gått in. Då frågade jag specifikt innan beställningen om deras utlovade leveranstid som då var typ Mars skulle hålla. Det bedyrade dem så jag beställde.....tji fick jag.

Tror knappast det kommer gå snabbare nu. Sen kan olika färger och hjulstorlekar går att få tag på snabbare men jag skulle vara skeptisk.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Maj stod det på deras webb nu. Hade också hört att det skulle vara mycket längre leveranstid. Har de lyckats lösa problemen eller är inte webben uppdaterad. Nån som hört något tillförlitligt?
Spindriften är inte lika högt tryck på så där är leveranserna nog mera rimliga. Värst lär vara Tyee AL då den är billigast.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag beställde Tyee AL 29 i November (lös ram, Large, Raw) och fick mail om levdatum mitten Juni någon vecka efter betalningen gått in. Då frågade jag specifikt innan beställningen om deras utlovade leveranstid som då var typ Mars skulle hålla. Det bedyrade dem så jag beställde.....tji fick jag.

Tror knappast det kommer gå snabbare nu. Sen kan olika färger och hjulstorlekar går att få tag på snabbare men jag skulle vara skeptisk.
Beror på Storlek.

Jag beställde 4 December och min byggs om 10 dagar.... Tyee AL M Röd.

NiteRider

Medlem
Visa din Propain
Vad tror ni om nya Hugene med 140/140 jämfört med nya YT Izzo Blaze med 140/130, för Hellas? Liknande geo om man kortar styrstam på Izzo, och med liknande däck. Men de kommer från lite olika håll, lite mer XC eller lite mer klassisk trail liksom.

Izzo ska ju vara grym på flow, frågan är hur Blaze går över stökig stock o sten? Där är Hugene lite bättre kanske, men fortfarande rapp när det är slätt verkar det som.

Men jag tänker att skillnaden är ganska liten, speciellt om man som jag inte är så duktig ännu. Gillar blå spåret i Hellas t ex men kan tycka att röda spåret blir för långsamt och trixigt efter ett tag, då vill jag ut på nåt snabbare och dra på. Gillar även lekfulla små hopp och drop, så totalt lutar jag åt Izzo. Men tänker att när jag fortsätter att utvecklas så kanske Hugene passar bättre och även gör lite svårare stigar roligare.

Lyxproblem det här :)! Tar gärna emot era tankar. Riktigt sugen på en ny cykel och kan vänta på båda.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Vad tror ni om nya Hugene med 140/140 jämfört med nya YT Izzo Blaze med 140/130, för Hellas? Liknande geo om man kortar styrstam på Izzo, och med liknande däck. Men de kommer från lite olika håll, lite mer XC eller lite mer klassisk trail liksom.

Izzo ska ju vara grym på flow, frågan är hur Blaze går över stökig stock o sten? Där är Hugene lite bättre kanske, men fortfarande rapp när det är slätt verkar det som.

Men jag tänker att skillnaden är ganska liten, speciellt om man som jag inte är så duktig ännu. Gillar blå spåret i Hellas t ex men kan tycka att röda spåret blir för långsamt och trixigt efter ett tag, då vill jag ut på nåt snabbare och dra på. Gillar även lekfulla små hopp och drop, så totalt lutar jag åt Izzo. Men tänker att när jag fortsätter att utvecklas så kanske Hugene passar bättre och även gör lite svårare stigar roligare.

Lyxproblem det här :)! Tar gärna emot era tankar. Riktigt sugen på en ny cykel och kan vänta på båda.
Glöm YT. De verkar ha gett upp om man kollar sociala medier. Skickar inte cyklar i tid och svarar inte alls på Mail eller telefon. Vill du ge ett sådant företag 40k?

NiteRider

Medlem
Visa din Propain
Glöm YT. De verkar ha gett upp om man kollar sociala medier. Skickar inte cyklar i tid och svarar inte alls på Mail eller telefon. Vill du ge ett sådant företag 40k?
Bra poäng, det är så klart viktigt även efter köp. Man vill inte sitta och vänta på ett växelöra i evigheter. Har du någon erfarenhet av Propain? Och någon tanke om cyklarna om jag ändå vågar chansa med YT?

NiteRider

Medlem
Visa din Propain
Jag ringde faktiskt YT med en fråga i veckan. Första gången kom jag inte fram, men andra gången gick det. Men har inte fått svar på mejl. Får ringa Propain också för att se om de svarar, och få en bild av Hugene :)

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
Jag ringde faktiskt YT med en fråga i veckan. Första gången kom jag inte fram, men andra gången gick det. Men har inte fått svar på mejl. Får ringa Propain också för att se om de svarar, och få en bild av Hugene :)
Jag har mailat propain och tag ca 3 dagar att få svar. Vet det är högre tryck nu men de verkar iallafall svara! Sedan om det tar en vecka är ju inga problem.

AX3L

Aktiv medlem
Visa din Propain
Den lilla erfarenheten jag har av Propains service vid en reklamation för ett år sedan var att det går fortare och smidigare med service av befintliga kunder och problem med dessa än när jag hört av mig i egenskap av ny cykelköpare. Kanske är det snarare det man betygssätts på?

Fundadores

Aktiv medlem
Visa din Propain
Den lilla erfarenheten jag har av Propains service vid en reklamation för ett år sedan var att det går fortare och smidigare med service av befintliga kunder och problem med dessa än när jag hört av mig i egenskap av ny cykelköpare. Kanske är det snarare det man betygssätts på?
Har ställt frågor om storlek samt om min begagnade cykel. Har fått svar inom 24-48h alla gånger jag varit i kontakt med dem.

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
PD på fredag. Blir intressant vilken upplevelse man kommer få. Detaljer information hela processen eller ett samtal från DHL gubben på torsdag nästa vecka med cykeln utanför dörren.

tmalm

Aktiv medlem
Visa din Propain
Och som ett brev på posten fick jag just produktionsdatum på min: 25/6.
Har aldrig sett fram emot midsommar så här mkt!

/T

Edit: aowtokårrekt

implor

Aktiv medlem
Visa din Propain
PD kommit och gått utan nå info från Propain. Inget problem att den är sen men vill ju vete det isf. Annars får man intrycket man är bortglömd.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer